geen beet?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen

• 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

Ik doe het wel met mijn ingebouwde biologische klok, zo'n eiwekker haalt je op een ander vlak weer uit je ritme, omdat je vooral niet te veel bezig moet houden met randzaken (met telefoneren en sjekkies draaien mis je aanbeten) en anders heb je nog je horloge. Maar ik kijk vooral hoeveel voer ik nog over heb, voor een wedstrijdje van 3 uur moet je echt je best doen om zo'n 1,5 tot 2 kilo weg te krijgen met niet al te grote korven op weinig stromend water. Als ik snel beet krijg en dus veel moet inwerpen dan gaat het hard, krijg ik weinig beet dan zit ik toch nog zo'n volle bowl aan te staren en besef ik dat ik nog een "'quotum" te halen heb, want 1,5 kg is eigenlijk vrij weinig voor een school platten.
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

Reageer

• TeamEagleEye
      FeederMachine

• 17-03-2009
      • 34
      • Valencia/Geistingen

Lokvoer voor in de korf is speciaal voor witvis (kant en klaar) en als aas aan de haak gebruik ik maden.
      ik hoop toch dat je ook wat maden in je voer doet, anders zou het wel kunnen verklaren waarom je geen beten krijgt, want met alleen lokvoer zul je de vissen niet aan het azen krijgen..

Reageer

• eitcbv
        Doe wat je goed dunkt!
        • 24-12-2005
        • 192
        • nabij Steenwijk

Wat is dan beter? Ook ik doe wat door mijn feedervoer maar ik hou het juist bij pinkies en juist niet grote maden... Of maakt dit eigenlijk niks uit?
        Fishing is a way of life!!!

Reageer

• Jakob
          <*{{{{><(

• 06-03-2007
          • 1870
          • Staphorst

Soms dikke maden en soms pinkies. Met wat je voorkeur is. Op water met trek en een moderige bodem toch liever dikke.

Toch al heel vaak mee gemaakt, geen beet en je kiept je kleine madenbak leeg in de voerbak zodat het haast meer kleien maden dan voer is en daar toch verschillende wedstrijden nog mee gewonnen.

Op het Zwartewater bv, veel dikke maden voeren levert veel beet op, vooral als je stilvalt en dan veel dikke maden voert komen ze vrijwel altijd terug.

Reageer

• marcelm
            Newbie

• 12-05-2009
            • 26
            • Wijchen

Oorspronkelijk geplaatst door TeamEagleEye
            ik hoop toch dat je ook wat maden in je voer doet, anders zou het wel kunnen verklaren waarom je geen beten krijgt, want met alleen lokvoer zul je de vissen niet aan het azen krijgen..
            shame on me...........
            inderdaad alleen lokvoer.......
            dit gaan we dus ook proberen! en zoals ik al lees moet ik ook VEEL MEER voeren.

Reageer

• TeamEagleEye
              FeederMachine

• 17-03-2009
              • 34
              • Valencia/Geistingen

^ dan ligt daar duidelijk je grootste probleem..

als je in het begin van je sessie een 10tal korfjes voert (nog geen onderlijn monteren) en dan om de 5 minuten (met onderlijn) blijft voeren dan zie ik dat dik in orde komen. zorg wel dat je telkens op dezelfde +/- 1m² terecht komt (met behulp van je lijnclip en natuurlijk een juiste werptechniek)

en wat de rest hier allemaal geschreven heeft zijn stuk voor stuk goeie tips dus dat kan je enkel nog meer helpen

veel succes, en we horen wel of het gelukt is

Reageer

• Retlaw
                TOPvisser

• 22-01-2008
                • 115
                • Nieuwe Pekela

Oorspronkelijk geplaatst door TeamEagleEye

het woord niet is een beetje te sterk in deze context. Zonder maden in het voer is het wel degelijk mogelijk om een paar platten te vangen. Maar maden in het voer bevorderd zeer zeker de vangsten.
                Jihahaha! Weer een baksteen in het net

Reageer

• Lucky81
                  Newbie

• 10-05-2009
                  • 5
                  • Rotterdam

Misschien kun je ook eens proberen om wat maden in je korf te doen en daarna je lokvoer in de korf te doen.
                  Heb je in verhouding iets meer maden op je stek, kan wellicht ook een trucje zijn om de aandacht te verhogen op je visplek.

Reageer

• marcelm
                    Newbie

• 12-05-2009
                    • 26
                    • Wijchen

thanks!

ik ga het laten weten zodra ik weer een keer weg ben geweest! (kan nooit lang duren )

Marcel

Reageer

• cquad
                      Iets met water

• 18-03-2008
                      • 361
                      • Buitenpost [FRL]

Oorspronkelijk geplaatst door Lucky81
                      Misschien kun je ook eens proberen om wat maden in je korf te doen en daarna je lokvoer in de korf te doen.
                      Heb je in verhouding iets meer maden op je stek, kan wellicht ook een trucje zijn om de aandacht te verhogen op je visplek.
                      Wat voor korf gebruik jij dat je eerst maden erin kan stoppen Die van mij zijn open, dus zonder voer zijn ze er net zo hard er weer uit ...
                      Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

Reageer

• Jakob
                        <*{{{{><(

• 06-03-2007
                        • 1870
                        • Staphorst

Wat denk je van eerst een beetje voer, dan wat maden en dan afdoppen met voer, een veel gebruikte tactiek in wedstrijdland en kan met een open gaaskorf

Reageer

• Lucky81
                          Newbie

• 10-05-2009
                          • 5
                          • Rotterdam

Oorspronkelijk geplaatst door cquad
                          Wat voor korf gebruik jij dat je eerst maden erin kan stoppen Die van mij zijn open, dus zonder voer zijn ze er net zo hard er weer uit ...

Daarbij gebruik ik een plastic korf, met kleine gaten erin, ik geloof dat die van preston zijn,

Als je die niet hebt, of niet kopen wilt, ; jakob gaf daarnet het antwoord al op.....

Reageer

• TeamEagleEye
                            FeederMachine

• 17-03-2009
                            • 34
                            • Valencia/Geistingen

^ en als je enkel een gaaskorf bij de hand hebt kan je die best eerst voor 3/4de vullen, dan met je vinger een soort putje maken in je voer, maden erin doen en dan de rest van je korfje vullen en aandrukken.
                            werkt perfect..

Reageer

• cquad
                              Iets met water

• 18-03-2008
                              • 361
                              • Buitenpost [FRL]

Oorspronkelijk geplaatst door Lucky81
                              jakob gaf daarnet het antwoord al op.....
                              Dat doe ik altijd al

Alleen begreep je eerst niet.. als je er gelijk al maden in je korf gooit is ie gelijk leeg :P
                              Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

Reageer

• spuiliefhebber
                                Verificatie gaande...
                                • 22-04-2006
                                • 4156
                                • onbekend

stickymag op je maden doen dan scheur je gewoon een brok maden af en prop je in je gewone open korf en je ragt hem op je stek

Reageer

Working...