geen beet?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Mokum
    Newbie

• 26-05-2009
    • 18
    • Amsterdam

Geen tot weinig aktie, daar kan ik sinds gisteren over meepraten...

Lekker een middag, samen met pa, aan de hoge vaart bij Almere Hout vissen. Met de feeder, goed voer, genoeg maden en goede zin om veel dikke platten te vangen.
    Resultaat: Pa 1 voorntje, twee aanbeetjes en ikzelf 1 voorntje, twee verspeelde en twee hele grote dikke platte. Beetje een tegenvaller. Zo weinig aktie had ik niet verwacht.
    Het weer was gisteren wel flink minder dan de voorgaande dagen. Zou dat een oorzaak kunnen zijn?
    Na een uurtje de eerste en vlak voor ik ging opruimen de tweede gevangen. Verder wilde ze gewoon niet of nauwelijks bijten.
    Door het oefenen met ingooien ben ik inmiddels in staat een mooie compacte voerplek te maken, daar lag het dus niet aan. Ze aasden alleen voor geen ene meter, als je het mij vraagt.
    Misschien ander aas aan de haak? Iemand ervaring op dit water?

Reageer

• ironny
      Moderator
      • 04-04-2006
      • 1377
      • Hamont

Oorspronkelijk geplaatst door lolo
      En toch als je eens een heel klein tikje krijg op de top waar je eigenlijk niet op kan slaan .
      Tel dan toch maar eens tot 3
      Nu ik eens zo mijn logboek bekijkt krijg je vaak na 3 seconden weer zo aanbeet .
      Of je lijn valt slap .
      Maar dat ligt er vaak aan hoe je montage is.

Ja maar das natuurlijk onzin. als je een tikje op je top krijgt waar je niet op kunt slaan en je dan 3 tellen wacht, sla je niet alsnog als de volgende beweging uitblijft.
      je slaat met een dobber na 3 tellen aan, maar dan is deze wel 3 tellen onder. als ie weer aan de oppervlakte staat na 1 tel, ga je niet na 2 tellen alsnog slaan...
      Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• Douwe
        NHSF lid van verdienste
        • 01-07-2006
        • 3136
        • Leeuwarden

Gelukkig is het geen wetmatigheid maar blijft het gewoon vissen.
        Vorige week aardig gevangen op een kanaal de beet valt weg dus wat minder frequent voer en aas brengen.
        Klein tikje op de top verder het gewone bewegen van het water op de top.
        Toch maar binnenhalen na een minuutje, ja ik tel langzaam :-), vast aan de bodem maar een bodem beweegt niet resultaat de grootste brasem van de dag.
        Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

Ironny heel vaak wil de brasem de haak wel in de mond nemen en uit spugen .
          soms wil het wel eens gebeuren dat de haak al in de lip of mond zit maar de vis stil licht en niks doet .
          Door het zuigen van de made naar binnen en naar buiten uitspugen (leegzuigen van de made)
          wil het wel eens voorkomen dat je na 2 a 3 seconden weer zo iets gebeurt .
          En dan sla ik aan.
          Tuurlijk 1 keer een tikje is een moeilijk beslissing .
          Maar heel wat vis die dat ene tikje niet vrij uit is gegaan maar in me net belande
          Ook gebeurt het vaak dat je een tikje krijgt op je top ,leg je lijn slap en of pak de hengel in de hand en geef lijn mee .
          Op die manier ondervind de vis bijna geen weerstand todat hij de korf mee trekt en de vis haak zich zelf al door de zwaarte van de korf.
          Groetjes
          Johnny

Match
          Feeder
          Stok

Reageer

• marcelm
            Newbie

• 12-05-2009
            • 26
            • Wijchen

zo,

het visavontuur is voorlopig afgelopen
            gisteren lekker wezen vissen en de laatste worp met een 0 gramm korfje ging ongelooflijk mis.
            Mijn feederhengel (browning) brak doormidden in het 2e deel net boven het punt waar hij over het 1e deel heen schuift.

Heb al een mail gestuurd naar zebco-europe met de vraag of ze een verklaring hebben, helaas is de hengel op vakantie in frankijk gekocht dus even bij de winkel langs is geen optie.

Reageer

• ironny
              Moderator
              • 04-04-2006
              • 1377
              • Hamont

ik heb nog wel een oud feedertje voor je hoor. kun je zo hebben.

waar in frankrijk heb je m gekocht?
              Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• marcelm
                Newbie

• 12-05-2009
                • 26
                • Wijchen

Ironny,

ben de naam vd zaak kwijt... was in montreau een hengelspeciaalzaak waar ik me goed had laten voorlichten.
                Je weet hoe het gaat, vrouwen vinden niets aan vissen, snappen niet wat er leuk aan is, en iedere euro die je besteed is er 1 teveel

Maar wel heel veel dank voor je aanbod, echter hamond is 125km uit de buurt een retourtje koste me een halve dag
                opsturen zal wel garantie zijn voor een extra deel denk je niet?

Reageer

• marcelm
                  Newbie

• 12-05-2009
                  • 26
                  • Wijchen

Zo, nog even diep nagedacht!

Ironny, dank voor je aanbod, maar ik vind dat je hem beter cadeau kunt doen aan iemand die geen geld heeft ipv iemand die eigenlijk geen geld uit wil geven

Wellicht kunnen jullie me wel verder helpen...
                  Nu ik het feedervirus toch wel te pakken heb en ik verwacht dat browning wel met een oplossing komt, zoek ik een 2e feeder voor erbij. Gezien mijn intresse in karper (vanuit het verleden, maar zeker ook na het zien van een DVD waarin met de feeder op karper gevist werdt) zoek ik dus een hengel welke hier ook voor geschikt is.

Volgens mij is het dan niet uitgesloten dat je ook gewoon op witvis kunt vissen?

Eisen die ik stel, redelijk transport formaat (zodat ie ook in de kofferbak vd auto past) werpgewicht tot een 100 gram en niet te duur (laten we zeggen max 60-75 euro)

Als jullie ideeën hebben? De molen die ik nu heb zet ik erop en als browning met een oplossing komt koop ik er wel een molen bij om het setje weer compleet te maken

Reageer

• fpulles
                    omgeturnd

• 15-02-2008
                    • 1260
                    • Eindhoven

Hey Marcelm,

kijk eens regelmatig op marktplaats. ( watersport / hengelsport). Daar staan met regelmaat goede feeders in voor een redelijke prijs. Ook bij jouw in de buurt. Vooral een uit beuningen, die adverteer regelmatig met klassehengels.

Voor molens moet je bij Bert uit hedel zijn.

Succes,

Frank
                    oude hond kan ook trucjes leren

Reageer

• marcelm
                      Newbie

• 12-05-2009
                      • 26
                      • Wijchen

Frank, dank voor de tip, maar ik ken mezelf wachten is niet mijn sterkste kant zullen we maar zeggen

wellicht is dit iets?

Reageer

• Douwe
                        NHSF lid van verdienste
                        • 01-07-2006
                        • 3136
                        • Leeuwarden

Dan maar hopen dat een teleurstelling voor wat betreft garantie wel een sterke kant van jou is.
                        Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• marcelm
                          Newbie

• 12-05-2009
                          • 26
                          • Wijchen

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                          Dan maar hopen dat een teleurstelling voor wat betreft garantie wel een sterke kant van jou is.
                          Daar zet ik me meestal redelijk snel overheen

Reageer

• marcelm
                            Newbie

• 12-05-2009
                            • 26
                            • Wijchen

Zojuist toch maar even met zebco-europe gebeld.
                            Zoals verwacht doen ze niets rechtstreeks met consumenten en moet het via een winkelier gaan.
                            Aangezien bij mijn weten in nederland geen dealers bekend zijn kreeg ik het telefoonnummer van de distributeur van nederland en duitsland.

Geprobeerd te bellen, maar er nam niemand op. 10 minuten later, telefoon van een nederlands sprekende meneer.
                            Verhaal uitgelegd en hij gaf me een paar namen waar ik eens contact mee op zou kunnen nemen.

Toen vroeg hij me waar het naartoe moest en antwoorde ik natuurlijk met mijn huisadres. Het kwartje viel, maar ik bel een nummer in hilversum? Dat klopt, ik werk op het mediapark.

Verrassend, stuur me even jouw privé adres via de mail dan kijk ik of ze het naar je thuis kunnen sturen. Fijne dag nog!
                            Heb hem maar verteld dat als ze het wel naar hem willen sturen dat ie het ook in hilversum af mag geven. Krijgt ie meteen een rondleiding

zo zie je maar weer een telefoontje kan wonderen doen en de verhalen van browing uit het verleden lijken nog steeds te kloppen.

Moet ik nog vragen naar winkels die browning in het assortiment hebben of zijn die bij jullie ook bekend?

Marcel

Reageer

• marcelm
                              Newbie

• 12-05-2009
                              • 26
                              • Wijchen

helaas nog niets in de bus gehad, wel een wat zwaardere feeder gekocht bij de lokale hengelsportzaak.
                              Het is een medium/heavy geworden met als doel om hiermee op de karpers in de vijver te gaan jagen of in de waal op de barbelen.

graag zou ik volgens de method manier willen gaan vissen en gebruik maken van pellets op een hair.
                              Wat me echter niet duidelijk is, is de frequentie van inwerpen. Met de zoekfunctie niets gevonden maar zoals altijd zullen jullie ongetwijfeld ideeën hebben.

Mijn eigen idee:
                              Aangezien het voer stukken steviger is als bij normaal feederen zal het voer ook langer op de method blijven zitten. Hierdoor zul je stukken minder ingooien en is het opbouwen van een voerplek niet zo van belang als bij normaal feederen. Volgens mij dus meer als 'karperen met lood' ingooien en wachten. na 20-30 minuten eens een keer opnieuw werpen.
                              2e vraag hoe belangrijk is werpen op dezelfde plek? Net zo belangrijk als bij gewoon feederen of maakt het wat minder uit of je dezelfde plek elke keer weer raakt (wellicht is afwisselen een idee?)

Verder nog steeds een vraag over die topjes (vergeten te stellen in de winkel). Stel je neemt een 3oz topje. is die 3oz dan voor maximaal een 3oz lege korf of moet je het gewicht korf+voer tellen?

OVerigens heb ik een Arca Advance Feeder 3.60 H gekocht Werpgewicht tot 130 gram. (en ook hier, betreft het een lege korf of korf+voer)

Reden van ook op karper gaan jagen is het feit dat het gewone feederen aardig begint te lukken en ik weer eens een 'vechter' aan de haak wil slaan

Gr,

Marcel

Reageer

• ironny
                                Moderator
                                • 04-04-2006
                                • 1377
                                • Hamont

Hoi Marcel,

zoals bij gewoon feederen is ook bij feederen met de method van belang dat je een voerplek opbouwt. immers je wil je vis niet hoeven te zoeken maar naar een plek toelokken waar je ze kunt vangen.
                                als je ze overal gaat voeren, wordt het lastig.
                                Centraal houden dus.
                                Vervolgens kneed je het voer wat vaster dan in een normale korf, maar dit zit m ook deels in het feit dat de korf het voer omringt en dus beter bij elkaar houdt. de method is open aan een kant en moet op de bodem komen te liggen vol voer. Je ziet dan aan het tikken op je top, dat de vissen er van aan het eten zijn. hier geldt ook, afhankelijk van de hoeveelheid vis op je stek, meer voer brengen. dus zeker niet eens in de 20 minuten brengen. als ik met de merhod vis en de vis op de stek heb, breng ik elke 5-10 min een korf. Lokvoer doet ook niet zoveel en de hoeveelheid aas wat je meestuurt is natuurlijk afhaankelijk van de beten die je krijgt. dat is en blijft de sport, niet overvoeren en wel de vis op je stek houden.
                                Verder moet je voor maximaal gewicht de korf èn het voer berekenen.
                                ik ben blij te horen dat je ze al wel vangt op de gewone feeder!

Reageer

Working...