geen beet?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • marcelm
    Newbie

• 12-05-2009
    • 26
    • Wijchen

Dit draadje begint zo een beetje mijn dagboek te worden

Maar goed, ben nog niet begonnen met 'the method' en de afgelopen dagen normaal gefeederd.
    De vangsten vallen wederom ERG tegen, 0 beetjes op de feeder en alleen met de vaste stok op een meter of 4 uit de kant wat kleine voorn kunnen vangen.

Mijn idee (en die heb ik al langer) is de bezetting karpervissers. De heren hier in wijchen zijn redelijk fanatiek, voeren dagelijks grote hoeveelheden, leggen de lijnen uit met voerboten, enz..

Toch zou ik graag op deze vijver wat gaan vangen, het is namelijk lekker dicht bij (zowat in mijn voortuin) maar begin zo langzamerhand te denken dat deze vijver zonde vd tijd is.
    Wellicht hebben jullie nog tips m.b.t. voer (of juist niet voeren). Ik heb de bodem inmiddels wel mooi in kaart.

- Breedte ongeveer 60 meter.
    - Diepste punt 6 meter op ongeveer 40 meter van 'mijn' kant
    - Langzaam oplopend naar 3 meter welke bereikt wordt op ongeveer 15 meter van mijn kant.
    - Dan een stukje 3 meter (over een breedte van een meter of 5)
    - laatste stuk oplopend naar 10 cm. Met in de laatste meter een flinke rietkraag

Waar in te werpen? heb tot nu toe vrijwel alle sessies op 6 meter gelegen, wellicht is de 3 meter handiger?
    Gisteren het laatste half uurtje gelegen op 3 meter diepte, een meter of 4 voor de rietkraag

HELP

Reageer

• tester
      Maas en Waal visser
      • 06-03-2004
      • 2596
      • Son

Hallo Marcelm

je feedekorf leggen op de plek van de karpervissers daar heeft de vis meestal ver uit de kant genoeg te eeten van zacht geworden karpervoer

waarom zou die nog naar de kant komen

er zijn vijvers waar ze een net hebben moeten spannen om dat de vis onberijkbaar werd voor de vaste stokvissers
      gr Gerard

Reageer

• he11je24
        tot de laatste minuut
        • 16-10-2005
        • 302
        • Zwartemeer

klopt wat tester zegt in de tijd dat ik nog op karper viste op een plaatselijke visvijver hebben witvissers goede vangsten gedaan op" mijn" voerstek
        veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

Reageer

• Douwe
          NHSF lid van verdienste
          • 01-07-2006
          • 3136
          • Leeuwarden

Ik wens je veel succes daar, technisch water waar het ook nog eens bij laag water behoorlijk kan stromen.
          Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• marcelm
            Newbie

• 12-05-2009
            • 26
            • Wijchen

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
            Ik wens je veel succes daar, technisch water waar het ook nog eens bij laag water behoorlijk kan stromen.

Douwe, doel je nu op het wijchens meer? Als je de stek kent, heb je wellicht nog tips? Of misschien een keer een paar uurtjes mee met mij zodat ik jouw techniek af kan kijken? (ik hoor dolgraag tips!) (moet je wel een keer in de buurt zijn natuurlijk, vanuit leeuwarden naar wijchen voor 2 uurtjes vissen is niet echt de moeite

Reageer

• marcelm
              Newbie

• 12-05-2009
              • 26
              • Wijchen

vandaag had ik UPS aan de deur met een hele lange doos.
              Doos opengemaakt en hierin zat een kartonnen koker..
              in die koker het vervangende deel voor mijn gebroken browning.

Top service van zebco dus! in 2 weken kosteloos een nieuw deel toesturen!
              Enige nadeel... nu moet ik een molen aanschaffen voor op die heavy feeder die ik een weekje terug aangeschaft heb

Reageer

• Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

Nee ik doel hierop: 19 september voor de eerste keer NK vissen in het van Harinxmakanaal in Leeuwarden
                Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

Working...