welke gebruiker vist met welke stok
Collapse
X
-
Haha de maan ben ik nog nooit geweest, bof jij even met die toekomst in het vooruitzicht.Zo iets had ik ook in mijn hoofd om te realiceren maar eerst leren vissen met 1,2 mm elastiek de rest komt wel, niet overdrijven die handel mijn vrouw schiet me naar de maan als ik teveel wil. ze vind het zowiezo raar dat ik meerdere hengels wil. Ha Ha Ha, weet zij veel, ik vind het gewoon leuk.
Gr. René.
een hengelaar heeft nooit geen zooi genoeg.
Jan.
Reageer
-
ja lekker ik ben kaal dan word het nog duur,wat is er nou weer mis met die flesjes slip.
de gemiddelde wedstrijd visser geeft per jaar nou zeg 1000 euro uit (ik veel meer iig) en dan is dat flesje te duur,ik doe ook zomaar 4 of 5 x per jaar elastiek vernieuwen .
jongens toch dit zijn echt peanuts wat kost dit nou .Reageer
-
ja lekker ik ben kaal dan word het nog duur,wat is er nou weer mis met die flesjes slip.
de gemiddelde wedstrijd visser geeft per jaar nou zeg 1000 euro uit (ik veel meer iig) en dan is dat flesje te duur,ik doe ook zomaar 4 of 5 x per jaar elastiek vernieuwen. jongens toch dit zijn echt peanuts wat kost dit nou .
Zes a zeven euro voor een flesje van 50ml is gewoon veel geld Martijn. Maar dat is niet eens de voornaamste reden voor mij. Ik heb ooit een keer een flacon "lubricant" van Sensas gehaald en die troep werkte gewoon niet. Het leek wel een soort afwassopje in plaats van een smeermiddel. Kortom weg gegooid geld dus. Cremespoeling, laat als het droog is een film achter op je elastiek. De volgende keer als je elastiek dus nat wordt, glijdt het weer als een tierelier. Ik heb die tip trouwens van Bert Aufderhaar.
Wat jouw kaalheid betreft, ook daar zijn oplossingen voor. En het mag wat kosten toch???? Mail me maar!Reageer
-
ik heb al jaren slip heet het geloof ik van stonfo,ik heb 2 flesjes en die heb ik al een jaar of 10 dus ja inderdaad dat is best prijzig.Zes a zeven euro voor een flesje van 50ml is gewoon veel geld Martijn. Maar dat is niet eens de voornaamste reden voor mij. Ik heb ooit een keer een flacon "lubricant" van Sensas gehaald en die troep werkte gewoon niet. Het leek wel een soort afwassopje in plaats van een smeermiddel. Kortom weg gegooid geld dus. Cremespoeling, laat als het droog is een film achter op je elastiek. De volgende keer als je elastiek dus nat wordt, glijdt het weer als een tierelier. Ik heb die tip trouwens van Bert Aufderhaar.
Wat jouw kaalheid betreft, ook daar zijn oplossingen voor. En het mag wat kosten toch???? Mail me maar!
nou zie mensen er mee spuiten of het niks kost ook ,ja ik weet het niet ik zal het eens proberen.
ben hier zeer tevreden over hoor,als je elastiek kapot gaat moet je eerst maar eens uitzoeken waar het door komt vind ik.
nu in de haven zit hij dikwijls vastgevroren en hangt er een stukkie uit van een cm of 10 en dit gaat NIET kapot.
het zit hem vaker in de zuinigheid van wisselen van elastiek denk ik,of te dun onder zware omstandigheden,of foute knopen,of dat geklooi met superglue.
mijn elastiek is "als" het breekt wat zelden gebeurt altijd achter mijn connector verrot en nooit half in ,en daar smeer je voor niet voor die 1e cm hoor.Reageer
-
Van breuk op mijn elastiek heb ik gelukkig geen last meer. Alleen het 1e jaar verspeelde ik nog wel eens complete tuigen, omdat ik met te dun elastiek viste ten opzichte van de hoofdlijn. Maar van je fouten leer je. Omdat mijn 1e drie delen telesciopisch zijn (en ik met drie delen elastiek vis), controleer ik wel altijd het elastiek. Ik heb trouwens gehoord dat als je latex elastiek gebruikt je dan niet meer hoeft te smeren. Is dat zo?Reageer
-
Bedankt voor de tip wat betreft de cremespoeling. Ik was al op zoek
Ik vind het een beetje onzin zoiets van een duur merk te kopen als er een simpele vervanger is. Neem de lijnontvetter van sensas, betaal je 6.50 euro voor. Schofterig voor een simpele zeep in oplossing.
Spui, die 1000 euro per jaar is neem ik aan alleen kleinmateriaal, voer en aas
Carpe DiemReageer
-
Veel geld is op jaarbasis niet nodig om het hele jaar met plezier te vissen, dan waren veel hengelaars zo uitgevist. Het is maar wat je er voor kan missen zonder het gezin te kort te doen. Zelf vis ik met goede spullen die geen vermogen hebben gekost, dat is nog steeds mogelijk in onze sport. Wedstrijden met een idioot hoge inleg om mee te kunnen doen, laat ikja lekker ik ben kaal dan word het nog duur,wat is er nou weer mis met die flesjes slip.
de gemiddelde wedstrijd visser geeft per jaar nou zeg 1000 euro uit (ik veel meer iig) en dan is dat flesje te duur,ik doe ook zomaar 4 of 5 x per jaar elastiek vernieuwen .
jongens toch dit zijn echt peanuts wat kost dit nou .
daarom graag aan mij voorbij gaan.
Jan.
Reageer
-
ja jan maar hier schrijven recreanten en wedstrijdvissers door mekander heen hé.Veel geld is op jaarbasis niet nodig om het hele jaar met plezier te vissen, dan waren veel hengelaars zo uitgevist. Het is maar wat je er voor kan missen zonder het gezin te kort te doen. Zelf vis ik met goede spullen die geen vermogen hebben gekost, dat is nog steeds mogelijk in onze sport. Wedstrijden met een idioot hoge inleg om mee te kunnen doen, laat ik
daarom graag aan mij voorbij gaan.
Jan.
dat verschil scheelt een paar knaken per jaar.
en die keuze is vrij ,mag je helemaal zelf bepalen.Reageer
-
is die sensas zeep? ik geloof dat datgene wat ik heb meer op siliconenbasis is hoor.Bedankt voor de tip wat betreft de cremespoeling. Ik was al op zoek
Ik vind het een beetje onzin zoiets van een duur merk te kopen als er een simpele vervanger is. Neem de lijnontvetter van sensas, betaal je 6.50 euro voor. Schofterig voor een simpele zeep in oplossing.
Spui, die 1000 euro per jaar is neem ik aan alleen kleinmateriaal, voer en aas
en die 1000 euro ja moeiteloos haakjes nylon dyneema elastiek leefnetje elk jaar.
30euro maden per week 15euro wormen.
ik ben er zo aan ff naar de hengelsport zaak hop weer een meier
Reageer
-
een maver n27 pack van 13 meter met 3kits van 5 delen en een cuppingset
een maver forza 10 meter 2topsets 4delen 2topsets 3delen
2x shimano catana 11 meter voor het sleurwerk kostprijs 90euro stuk daarom 2 is goedkoper dan een topset afzonderlijk
1 lerq van7.50 meter
1 feeder van shakespear
1 karperstok
en meer komt er voorlopig van hengels niet meer bij (sponsor pa,ma en oma haken ff af)Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer