welke gebruiker vist met welke stok

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • noekkel
    Frequent aanwezig
    • 13-02-2006
    • 127
    • Assen

Oorspronkelijk geplaatst door ToniMono
    Nog ff 2 tips. Trek de 1e rek ff goed uit het elastiek voordat je deze uiteindelijk monteert. Koop geen flesjes smeermiddel voor je elastiek, zonde van je geld, maar gebruik net als ik gewoon wat verdunde cremespoeling. Dat werkt geweldig en vreet je elastiek ook niet aan.
    welke cremespoeling gebruik je dan?
    Let's get started!

Reageer

• Buster
      Met enige kennis...

• 21-08-2007
      • 311
      • Lingewaal

Oorspronkelijk geplaatst door RenéTom
      Zo iets had ik ook in mijn hoofd om te realiceren maar eerst leren vissen met 1,2 mm elastiek de rest komt wel, niet overdrijven die handel mijn vrouw schiet me naar de maan als ik teveel wil. ze vind het zowiezo raar dat ik meerdere hengels wil. Ha Ha Ha, weet zij veel, ik vind het gewoon leuk.

Gr. René.
      Haha de maan ben ik nog nooit geweest, bof jij even met die toekomst in het vooruitzicht.een hengelaar heeft nooit geen zooi genoeg. Jan.

Reageer

• Eduard
        Moderator
        • 11-08-2004
        • 3278
        • Sappemeer

Oorspronkelijk geplaatst door noekkel

Mijn vrouw gebruikt Elvive van l'Oreal Paris.... ik dus ook, maar dan voor mijn topsetten met elastiek (geen grap)
        groet,
        Eduard

Reageer

• spuiliefhebber
          Verificatie gaande...
          • 22-04-2006
          • 4156
          • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard
          Mijn vrouw gebruikt Elvive van l'Oreal Paris.... ik dus ook, maar dan voor mijn topsetten met elastiek (geen grap)

ja lekker ik ben kaal dan word het nog duur,wat is er nou weer mis met die flesjes slip.
          de gemiddelde wedstrijd visser geeft per jaar nou zeg 1000 euro uit (ik veel meer iig) en dan is dat flesje te duur,ik doe ook zomaar 4 of 5 x per jaar elastiek vernieuwen .

jongens toch dit zijn echt peanuts wat kost dit nou .

Reageer

• ToniMono
            Banned

• 23-05-2007
            • 386
            • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
            ja lekker ik ben kaal dan word het nog duur,wat is er nou weer mis met die flesjes slip.
            de gemiddelde wedstrijd visser geeft per jaar nou zeg 1000 euro uit (ik veel meer iig) en dan is dat flesje te duur,ik doe ook zomaar 4 of 5 x per jaar elastiek vernieuwen. jongens toch dit zijn echt peanuts wat kost dit nou .

Zes a zeven euro voor een flesje van 50ml is gewoon veel geld Martijn. Maar dat is niet eens de voornaamste reden voor mij. Ik heb ooit een keer een flacon "lubricant" van Sensas gehaald en die troep werkte gewoon niet. Het leek wel een soort afwassopje in plaats van een smeermiddel. Kortom weg gegooid geld dus. Cremespoeling, laat als het droog is een film achter op je elastiek. De volgende keer als je elastiek dus nat wordt, glijdt het weer als een tierelier. Ik heb die tip trouwens van Bert Aufderhaar.

Wat jouw kaalheid betreft, ook daar zijn oplossingen voor. En het mag wat kosten toch???? Mail me maar!

Reageer

• ToniMono
              Banned

• 23-05-2007
              • 386
              • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door noekkel
              Gewoon dezelfde waar jij je haren mee wast? Of ben je ook kaal?

Reageer

• Eduard
                Moderator
                • 11-08-2004
                • 3278
                • Sappemeer

....jongens toch dit zijn echt peanuts wat kost dit nou .
                Als je het zo bekijkt wel, maar ja, ik blijf hollander, nietwaar?
                groet,
                Eduard

Reageer

• spuiliefhebber
                  Verificatie gaande...
                  • 22-04-2006
                  • 4156
                  • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door ToniMono
                  Zes a zeven euro voor een flesje van 50ml is gewoon veel geld Martijn. Maar dat is niet eens de voornaamste reden voor mij. Ik heb ooit een keer een flacon "lubricant" van Sensas gehaald en die troep werkte gewoon niet. Het leek wel een soort afwassopje in plaats van een smeermiddel. Kortom weg gegooid geld dus. Cremespoeling, laat als het droog is een film achter op je elastiek. De volgende keer als je elastiek dus nat wordt, glijdt het weer als een tierelier. Ik heb die tip trouwens van Bert Aufderhaar.

Wat jouw kaalheid betreft, ook daar zijn oplossingen voor. En het mag wat kosten toch???? Mail me maar!
                  ik heb al jaren slip heet het geloof ik van stonfo,ik heb 2 flesjes en die heb ik al een jaar of 10 dus ja inderdaad dat is best prijzig.
                  nou zie mensen er mee spuiten of het niks kost ook ,ja ik weet het niet ik zal het eens proberen.

ben hier zeer tevreden over hoor,als je elastiek kapot gaat moet je eerst maar eens uitzoeken waar het door komt vind ik.

nu in de haven zit hij dikwijls vastgevroren en hangt er een stukkie uit van een cm of 10 en dit gaat NIET kapot.

het zit hem vaker in de zuinigheid van wisselen van elastiek denk ik,of te dun onder zware omstandigheden,of foute knopen,of dat geklooi met superglue.

mijn elastiek is "als" het breekt wat zelden gebeurt altijd achter mijn connector verrot en nooit half in ,en daar smeer je voor niet voor die 1e cm hoor.

Reageer

• ToniMono
                    Banned

• 23-05-2007
                    • 386
                    • Arnhem

Van breuk op mijn elastiek heb ik gelukkig geen last meer. Alleen het 1e jaar verspeelde ik nog wel eens complete tuigen, omdat ik met te dun elastiek viste ten opzichte van de hoofdlijn. Maar van je fouten leer je. Omdat mijn 1e drie delen telesciopisch zijn (en ik met drie delen elastiek vis), controleer ik wel altijd het elastiek. Ik heb trouwens gehoord dat als je latex elastiek gebruikt je dan niet meer hoeft te smeren. Is dat zo?

Reageer

• vissertje
                      Frequent aanwezig

• 03-04-2007
                      • 136
                      • brunssum

ik heb pas geleden met pijn in mijn hart mijn 3 adriolo stokken verkocht.maar ben nu de trotse eigenaar van 2 carboxy gold stokken met 5 5 delige topsets en een cupcit.

Reageer

• Kosmozz
                        Match en Feeder
                        • 25-07-2005
                        • 1959
                        • Hannut

Bedankt voor de tip wat betreft de cremespoeling. Ik was al op zoek Ik vind het een beetje onzin zoiets van een duur merk te kopen als er een simpele vervanger is. Neem de lijnontvetter van sensas, betaal je 6.50 euro voor. Schofterig voor een simpele zeep in oplossing.

Spui, die 1000 euro per jaar is neem ik aan alleen kleinmateriaal, voer en aas
                        Carpe Diem

Reageer

• Buster
                          Met enige kennis...

• 21-08-2007
                          • 311
                          • Lingewaal

de gemiddelde wedstrijd visser geeft per jaar nou zeg 1000 euro uit (ik veel meer iig) en dan is dat flesje te duur,ik doe ook zomaar 4 of 5 x per jaar elastiek vernieuwen .

jongens toch dit zijn echt peanuts wat kost dit nou .
                          Veel geld is op jaarbasis niet nodig om het hele jaar met plezier te vissen, dan waren veel hengelaars zo uitgevist. Het is maar wat je er voor kan missen zonder het gezin te kort te doen. Zelf vis ik met goede spullen die geen vermogen hebben gekost, dat is nog steeds mogelijk in onze sport. Wedstrijden met een idioot hoge inleg om mee te kunnen doen, laat ik
                          daarom graag aan mij voorbij gaan. Jan.

Reageer

• spuiliefhebber
                            Verificatie gaande...
                            • 22-04-2006
                            • 4156
                            • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Buster
                            Veel geld is op jaarbasis niet nodig om het hele jaar met plezier te vissen, dan waren veel hengelaars zo uitgevist. Het is maar wat je er voor kan missen zonder het gezin te kort te doen. Zelf vis ik met goede spullen die geen vermogen hebben gekost, dat is nog steeds mogelijk in onze sport. Wedstrijden met een idioot hoge inleg om mee te kunnen doen, laat ik
                            daarom graag aan mij voorbij gaan. Jan.
                            ja jan maar hier schrijven recreanten en wedstrijdvissers door mekander heen hé.
                            dat verschil scheelt een paar knaken per jaar.
                            en die keuze is vrij ,mag je helemaal zelf bepalen.

Reageer

• spuiliefhebber
                              Verificatie gaande...
                              • 22-04-2006
                              • 4156
                              • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Kosmozz
                              Bedankt voor de tip wat betreft de cremespoeling. Ik was al op zoek Ik vind het een beetje onzin zoiets van een duur merk te kopen als er een simpele vervanger is. Neem de lijnontvetter van sensas, betaal je 6.50 euro voor. Schofterig voor een simpele zeep in oplossing.

Spui, die 1000 euro per jaar is neem ik aan alleen kleinmateriaal, voer en aas
                              is die sensas zeep? ik geloof dat datgene wat ik heb meer op siliconenbasis is hoor.

en die 1000 euro ja moeiteloos haakjes nylon dyneema elastiek leefnetje elk jaar.
                              30euro maden per week 15euro wormen.

ik ben er zo aan ff naar de hengelsport zaak hop weer een meier

Reageer

• shwung
                                Komt net kijken

• 21-03-2007
                                • 78
                                • westvl roeselare

een maver n27 pack van 13 meter met 3kits van 5 delen en een cuppingset

een maver forza 10 meter 2topsets 4delen 2topsets 3delen

2x shimano catana 11 meter voor het sleurwerk kostprijs 90euro stuk daarom 2 is goedkoper dan een topset afzonderlijk

1 lerq van7.50 meter
                                1 feeder van shakespear
                                1 karperstok
                                en meer komt er voorlopig van hengels niet meer bij (sponsor pa,ma en oma haken ff af)

Reageer

Working...