Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
Christ heeft (deels) gelijk. Vissen schuilen in de winter. Donker en diep....MAAR de cormorans zijn momenteel de schuldigen, of zijn het de GROENEN.
Voor zover ik weet is er maar 1 land waar men deze beestjes mag schieten. Dit naar aanleiding van het WK enkele jaren terug op een watersportbaan (ben de naam kwijt). Water brijste er van de vis.Enkele weken voorhet WK streek een kolonie aalscholvers neer met resultaat dat men het WK won met ik dacht 2, 5 kg.
Er is sprake van een Europese verordening om de bescherming op te heffen, maar die is er nog niet dacht ik.
Hallo boys,
Ik kan maar voor een gedeelte het eens zijn met Christ en Jos,tuurlijk troept de vis samen in de winter op de plaatsen van het kanaal waar het warmer is.Maar op de stekken waar ik vroegere winters toch nog vis kon verschalken (zonder een brug of iets dergelijks)is het nu NUL KOMMA NUL.In het doodlopend eind van de Leuvense Vaart (te Leuven dus,waar het water warmer is)kon je vroeger toch nog leuk vissen in de winter.Zondag hadden we er een wedstrijd waar slechts 18 vissers van de 93 beet kregen, en een winnaar met amper 800gr. vis.En de 30 aalscholvers die daar afgelopen maanden feest vierden zouden daar dan niets mee te maken gehad hebben
Benny
40 Jaar geleden waren er niet zoveel aalscholvers.
Er waren ook niet niet zoveel wedstrijd vissers.
Toen kwamen de grote kweekvijvers met veel vis en de vijvers waar die vis naar toe ging om wedstrijden te kunnen vissen.
Zonder belijd worden de vijvers vol vis gestouwd met duizende kilo,s om de vangzucht van de vissers te bevredigen.
De aalscholvers konden met hun ogen dicht de vis vangen en als ze het goed gaan dan krijg je veel nesten en veel jongen.
Nog meer nesten en nog meer jongen en dan zijn het in eens rotvogels die af geschoten moeten worden.
We hebben zelf die vogels gekweekt, misschien ongewild, dus een beetje respekt voor die dieren zou toch wel op zijn plaats zijn.
Die Tjander kan wel eens een beetje rouw uit de hoek komen maar die heeft tenminste respekt voor de natuur. Dat bevalt me beter dan wat er nu hier en daar op dit visforum komt staan.
En ik vind dat als hier iemand zegt dat die vogels afschoten moeten worden dat daar een heel groot slot op moet. Dus Bas je krijgt werk denk ik.
Minder vis op de vijvers dan komen er van zelf minder jongen en dus minder aalscholvers.
Hallo Chris ik ben zeker zo een groot natuurliefhebber als jij en ben er ook niet voor om ze neer te knallen,maar ik denk niet dat jij al veel van die vogeltjes gezien hebt.Elk jaar komen er duizenden bij tot groot jolijt van de groenen.die eens goed lachen met die ruziemakende vissers.Als je een andere oplossing hebt laat het dan eens weten???? En Jan Grijpstra die zegt dat het niet slim is om vis uit te zetten zou beter moeten weten.Schaf de vijvervisserij af en Jan en sensas mogen de boeken sluiten.Ik denk dat er veel viswinkels van die vissers leven groeten rudy
Je moet maar eens wedstrijden vissen in vijvers waar die "Domme Kiekens" duiken op je visplaats,je doet al die voorbereidingen aan je gerief,aas en voer,en dan moet je die domme beesten laten doen zeker!!!
SORRY HOOR GEWOON NEERKNALLEN!!!
En nu kan je het stuk sluiten!!!
MC.QUEEN!!!
heren ik ben het wederom met Christ eens.
Hier hebben wij het fenomeen rallyvisser, vandaag hele dag gematchd niks gevangen, ik roep toch ook niet dat alle rallyvissers dood moeten.
Het komt niet enkel door rallyvissers hoor dat we vandaag niks gevangen hebben, ook door de vorst van enkele dagen geleden is de vis vertrokken.
Ik ben het met jullie allemaal eens, echt waar, dat die aalscholvers een groot probleem aan het wordon is, hetzij allang is!
Maar wil wederom de woorden van Christ naar voren halen dat we het de aalscholver wel erg gemakkelijk hebben gemaakt.
Er moet zeker iets aan worden gedaan, maar wat??
Met al die groenen krijg je niet snel een legalisatie van het schieten van aalscholvers.
maar aan de andere kant snoekbaars en boswild zoals herten en dergelijke worden toch ook gestroopt?
met vr gr
-------------------------------------
Groeten van Jan
Wat net zo erg is als een troep verdwaalde aalscholvers is, is 1 verdwaalde meeuw als je aan het korstvissen bent op karper.
Dan wil je wel met een kanon dat kreng uit de lucht vlammen, maar ja tegen de tijd dat je een kanon hebt is A; de meeuw is al weer weg,en B: de karper ligt zich een rolberoerte te vreten aan jouw broodkorst.
Nu heb ik gelukkig nooit geen last van aalscholvers, maar ik kan me voorstellen dat het een ergernis is, en als ik eigenaar van een visvijver zou zijn en die beesten vraten mijn vis op dat ik ze dan de nek om zou wringen als dat kon.Maar ja dat mag niet want die beesten hebben ook ergens nut voor.
groetjes en vang ze de komende dagen.
Groetjes Henk
KANJER KAMPIOEN 2013 2015 Jaar van de doorbraak.2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌
Groot gelijk Rudy , die vijvervissers zijn zeker een deel van ons broodwinning en als die dan nog wegvallen waar mag men dan nog gaan vissen wanty dan kunnen ze alles gaan afschaffen ...
Tussen Ministers en aalscholvers is bij ons in Belië geen verschil ze vreten zich beide vol van on geld en maken alle twee het leven van de vissers zuur, en dit is geen Belgenmop maar de realiteit.Het enige wat we nog hebben willen ze dan nog beperken.
Yep Fré ,
Als het aan mij lag gooiden ze de groen nu al maar uit de regering want ze zullen veel stemmen verliezen !!!en niet alleen de groen , de regering zit vol schurken .
Al wat groen ziet zal nu wel kletsen krijgen bij de volgende verkiezingen dan zullen misschien beseffen waar ze mee bezig zijn, dit kunnen ze niet ongestraft blijven doen.
Al wat jullie zeggen over die groen mannen is waar maar er zijn altijd een hoop kiekens die daarop stemmen, zoals die mensen van GAIA groter krapuul bestaat niet, als ge die mannen hun gang laat gaan zullen we binnekort niets meer mogen en kunnen we onze vislijnen weggooien, jongens laat het aub niet zover komen en stem bij de volgende verkeizingen zeker niet op Agalev of Ecolo
groeten van kantvisser
[Gewijzigd door kantvisser op woensdag 5 maart 2003 @ 21:20]
Groeten van Kantvisser
Bart Van Peborgh
Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
Koning 2004
Reageer