Welkom bij het Nationaal HengelSportForum. Als dit uw eerste bezoek is, klikt u dan op FAQ voor de spelregels van dit forum.
Om te deelnemen op het forum dient u zich te registreren.
Meldt u zich vandaag nog aan bij de leukste hengelsportsite van Nederland en België en ontmoet uw (nieuwe) visvrienden online!
We waarderen uw bezoek aan het NHSF. We zouden het echter nog meer waarderen indien u aan de discussies meedoet.
Dus kom op, reageer op een vraag of stel zelf een vraag in het forum!
toch zie je dan vaak die zachte aanbeten over het hoofd doordat je geen punt achter de top hebt, waar je je ook op kan focussen, als hulpmiddel om de top te zien bewegen. (tenzij je ook een lichtgevend targetbord hebt.)
Ook het punt dat je gebruikt om op te richten tijdens het inwerpen zul je tijdens de nachtelijke uurtjes waarschijnlijk niet zien, tenzij dat punt licht geeft of het een erg heldere avond is.
En als je onder een pluutje ligt te slapen zie je het breekstaafje ook niet. Deze visserij spreekt me persoonlijk ook niet zo aan, maar ik durf te stellen dat de grootste brasems worden gevangen als bijvangst tijdens het karperen.
toch zie je dan vaak die zachte aanbeten over het hoofd doordat je geen punt achter de top hebt, waar je je ook op kan focussen, als hulpmiddel om de top te zien bewegen. (tenzij je ook een lichtgevend targetbord hebt.)
Ook het punt dat je gebruikt om op te richten tijdens het inwerpen zul je tijdens de nachtelijke uurtjes waarschijnlijk niet zien, tenzij dat punt licht geeft of het een erg heldere avond is.
ik vindt een targetboard pure goodfornothingzooi, ik gebruik er dus ook geen1 toch mis ik geen enkele aanbeet (ook niet in het donker) denk dat het aan de visser ligt hoe geconcentreerd en gefocusd diegeen is
Ik heb weleens pallets gebruikt in combinatie met mijn feeder. Maar de pallets door middel van een hair onder aan de ha, verder natuurlijk ook een voerkorfje.
Heb een paar mooie brasems en een zeelt te pakken, maar een andere keer was het juist een stuk minder. Al viste ik op hetzelfde water.
vissen met pellets kan ik begrijpen, maar waarom een pallet aan je lijn binden? ik denk niet dat de vissen dat lekker vinden, en het is nogal groot..... :engeltje: :engeltje: :engeltje: :blush: :blush: :blush:
:hammerhead: :hammerhead: :hammerhead: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
ik gaat komende wedstrijd met de vaste lat en dan een pellet aan de haak middels een stiekje, kijken of dat effect heeft, de wedstrijd is op dressuurwater.
Ik heb gisteren tijdens een wedstrijd met pallets proberen te vissen. Ik heb ze eerst thuis circa 5 minuten laten weken en daarna het vocht afgegoten. De pallets heb ik op mijn haak geplaatst en er af en toe een caster of made bij gehangen. Het resultaat was, net zoals met al het andere aas trouwens, maar een platte, maar ik had er veel meer van verwacht. Na afloop van de wedstrijd gooide ik de overgebleven pallets in het water en zag dat ze bleven drijven. Misschien dat ik daardoor zo weinig beet kreeg. Is dit altijd zo, heb ik de verkeerde gekocht of had ik ze langer moeten laten weken? Hoe kan ik het beste vissen met deze drijvende pallets? Ik vis met onderlijnen van 22cm. Moet ik een extra loodje op mijn oderlijn plaatsen en op welke afstand?
Ik heb geen ervaring met pallets, willem, maar wat ikzelf zou doen
is inderdaad een klein loodje op m'n onderlijn plaatsen en dan zo'n plm 10 cm van m'n haak...
zodat de pallet net boven de bodem zweeft...
dan is het vergelijkbaar met een aasje net boven de bodem vissen...
Maar goed heb er geen ervaring mee...
Ik heb geen ervaring met pallets, willem, maar wat ikzelf zou doen
is inderdaad een klein loodje op m'n onderlijn plaatsen en dan zo'n plm 10 cm van m'n haak...
zodat de pallet net boven de bodem zweeft...
dan is het vergelijkbaar met een aasje net boven de bodem vissen...
Maar goed heb er geen ervaring mee...
Denk je dat 10cm boven de bodem niet te veel is voor brasem? Voor brasem kun je het aas toch het beste dood op de bodem neerleggen? Het zou trouwens ook nog kunnen dat het gewicht van de haak alleen al genoeg is om de pallets te laten zinken, maar dat verwacht ik niet en ga ik de volgende keer uittesten.
Ja over het algemeen is z.g. "stil' vissen op brasem het beste, maar soms is het ook goed om je aasje te bewegen zeker wanneer de brasem 'voorzichtig' aast...
Maar nogmaals met pellets heb ik geen ervaring...
maar goed niet geschoten is altijd mis...
Ik heb net de verpakking van de pallets bekeken en het blijken floating pallets te zijn. Logisch dus dat ze blijven drijven. Er zijn toch ook zinkende pallets die je zelf nog moet weken of niet?
Je kan ze ook zelf zinkend maken, een vacuumpomp nemen de pellets in de bus doen water erbij en vacuum zuigen daardoor zuigt de pellet zich vol water (deze tip staat ook in de witvis totaal)
Reageer