vissers zijn ouwe wijven?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • spuiliefhebber
    Verificatie gaande...
    • 22-04-2006
    • 4156
    • onbekend

vissers zijn ouwe wijven?

is een stelling hoor!!!!
    als ik een wedstrijd vis zie ik alleen maar mensen om me heen geheimzinnig doen en er word nergens over gepraat.
    maar hier op een forum jezus nogan toe zeg alles word besproken,sommige zaken gaan echt nergens over hoor .
    je steekt er wel wat van op zo hier en daar maar er staan hier verhalen.
    maarja dat kan ook aan mij liggen hoor
  • Pieter Stam
    -
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

Reageer

• rickie
      hoe kouder hoe beter
      • 18-11-2005
      • 2377
      • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door Pierre

ke: ke: ke:

Reageer

• minimus
        Specimen Hunter
        • 19-03-2003
        • 1203
        • Tilburg

En wat heb je het liefste, het mysterieuse gedoe of collega vissers waarvan je iets leert ook al zit er zo nu en dan
        wat lariekoek bij. Niet alles op dit forum is bruikbaar, maar geloof me dat er door dit forum een heleboel mensen (incluis mezelve) anders over het vissen zijn gaan denken en er hoogstwaarschijnlijk qua vangsten niet minder van geworden zijn !!
        As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• Pieter Stam
          -
          • 11-10-2002
          • 2882
          • NL

Kan ik alleen maar beamen minimus.

Reageer

• maarten
            Newbie
            • 21-04-2006
            • 10

Hey spuiliefhebber
            Minimus heeft absoluut gelijk. Sinds ik weer met vissen begonnen ben, heb ik veel geleerd van de info op diverse forums. Wat je zei over dat wedstrijdvissen geef ik jou ook gelijk. Toen ik 13, 14 jaar was, was ik samen met mijn broer lid van de jeugdafdeling van een hengelsportvereniging. Men hield dan ook wedstrijden met volwassenen en kids door elkaar. Zag je ze komen met vaste stokken van 11 meter en emmers voer. Keken je minachtend aan als ze je zagen zitten met je 5 m. telescoopje en je kilootje voer. Ik zal het nooit vergeten dat we met z'n tweeen de beker gingen halen in de plaatselijke kroeg voor de meest gevangen kilo's . Tegenwoordig vis ik geen wedstrijden meer. Ik vindt het lekker om rustig in m'n eentje aan het water te zitten. Als iemand wil weten hoe ik toch zoveel grote vissen vang, of wat voor aas of voer ik gebruik, mag hij dat rustig weten. Alleen mijn favoriete stekken geef ik niet prijs

Reageer

• Eduard
              Moderator
              • 11-08-2004
              • 3278
              • Sappemeer

Je hebt bij wedstrijdvissers ook goeie en simpathieke vissers. Afgelopen jaar na afloop van een wedstrijd heel genoeglijk zitten "keutelen" met twee rasechte vaste stok vissers. Zij het liefst pielend met haakje 22 op 13m, met onderlijntjes van spinnenrag en dobbertjes van minder dan een halve gram, ik met de feeder, haak 8 met een onderlijn van 16/00 en een liter pieren naar de overkant smijtend. Geen spoortje afgunst of minderwaardigheid, arrogantie (alhoewel zij wel ik de prijzen waren gevallen en ik niet), gewoon, heel gezellig. 't Is dat ik nog een terugreis van een dikke 2 uur voor de boeg had anders hadden we nog langer kunnen zitten....
              Maar ik geef toe dat er ook verschrikkelijke minkukels tussen zitten... Niks leuker dan ze een lesje te geven door te winnen maar, die types komen niet op dit forum, misschien als gast om te leren, maar ze zullen nooit raad geven. Mij best, mensen met zo'n instelling komen zichzelf nog wel eens tegen...

of is dit ook weer zo'n ***verhaal waar niemand wat aan heeft...

[Gewijzigd door Eduard op 04-22-06 at 10:24 PM]
              groet,
              Eduard

Reageer

• janb
                jan b
                • 21-11-2005
                • 1982
                • 't Nieuweland

Spuiliefhebber!!
                Ik vind het een beetje kort door de bocht,om alle forum deelnemers over een kam te scheren Natuurlijk staan er wel vragen en antwoorden in ,waar dat je van denkt,ja ja Maar je moet toch rekening houden met een ieder ,die z,n vraag wil stellen ,en misschien is die vraag in jou ogen dan een beetje ***lig Maar voor een ander is dat op dat moment een heel groot probleem ,en als zo,n iemand nou door het forum geholpen kan worden ,heeft het medium forum z,n doel al weer waar gemaakt En we moeten niet vergeten ,er beginnen dagelijks nog steeds mensen met vissen Is het dan zo erg om die gasten een beetje op weg te helpen Dat wilde ik maar even kwijt ,En dan nog wat ik vis meestal twee keer in de week in het Spui ,en op diverse stekken ,Maar ik heb je nog niet tegen mogen komen,wie weet gebeurd dit een keer Spuivisser veel plezier met het forum ,en de hartelijke groeten van Jan de visser
                Groeten van Jan de visser

Reageer

• rickie
                  hoe kouder hoe beter
                  • 18-11-2005
                  • 2377
                  • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard
                  Maar ik geef toe dat er ook verschrikkelijke minkukels tussen zitten... Niks leuker dan ze een lesje te geven door te winnen maar, die types komen niet op dit forum, misschien als gast om te leren, maar ze zullen nooit raad geven. Mij best, mensen met zo'n instelling komen zichzelf nog wel eens tegen...

of is dit ook weer zo'n ***verhaal waar niemand wat aan heeft...
                  valt mee!

Als iemand het normaal vertikt om mij ergens mee van dienst te zijn als dit nodig is, dan hoeft ie ook niet op een emmertje voer, hakensteker, aas of wat dan ook te rekenen als hij/zij een keer zonder zit.

Reageer

• spuiliefhebber
                    Verificatie gaande...
                    • 22-04-2006
                    • 4156
                    • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door janb

Spuiliefhebber!!
                    Ik vind het een beetje kort door de bocht,om alle forum deelnemers over een kam te scheren Natuurlijk staan er wel vragen en antwoorden in ,waar dat je van denkt,ja ja Maar je moet toch rekening houden met een ieder ,die z,n vraag wil stellen ,en misschien is die vraag in jou ogen dan een beetje ***lig Maar voor een ander is dat op dat moment een heel groot probleem ,en als zo,n iemand nou door het forum geholpen kan worden ,heeft het medium forum z,n doel al weer waar gemaakt En we moeten niet vergeten ,er beginnen dagelijks nog steeds mensen met vissen Is het dan zo erg om die gasten een beetje op weg te helpen Dat wilde ik maar even kwijt ,En dan nog wat ik vis meestal twee keer in de week in het Spui ,en op diverse stekken ,Maar ik heb je nog niet tegen mogen komen,wie weet gebeurd dit een keer Spuivisser veel plezier met het forum ,en de hartelijke groeten van Jan de visser
                    het spui is een behoorlijk groot water hoor maar wie weet kom ik je daar eens tegen ik vis veel bij de de kaas boerderij -de zandtrechter-veerpont.
                    en ja als iemand een vraag heeft ja oke dan kun je helpen .
                    maar er zit hier ook zoekfunctie op een hoop zaken zijn al eens verteld toch.
                    ik zit ook nogal eens op een motor forum en je moet vaak door zoveel onzinnig ge*** heenworstellen.
                    als je in het spui gaat vissen janb stuur maar een berichtje kom ik eens buurten.

Reageer

• tester
                      Maas en Waal visser
                      • 06-03-2004
                      • 2596
                      • Son

Hallo Spuiliefhebber

ten eerste welkom op het forum

uit je vraag blijkt dat je geen oud wijf voeld en je naam geeft aan dat thuis bent op het Spui

bij de naam Spui komt me voor de geest een water dat snel kan stromen en ergens ten weste van de Dordse Kil in het Haringvliet uit komt en waar je veel kunt vangen in het voorjaar

ik zou er graag is een keer gaan vissen en wat info zou welkom zijn

kan ik ergens dichtbij komen met de auto ?
                      wat voor voer ((welke soort vis kan ik verwachten) ?
                      welk aas casters maden pier ?
                      hoeveel gr korf max ?
                      heb je daar op of afgaand water (kan ikdat ergens vinden op teletex) ?

en op welke dagen schijnd daar de Son want dan kom ik op zo,en dag
                      gr Gerard

Reageer

• joppievis
                        Stekvisser
                        • 18-04-2006
                        • 41
                        • Sebaldeburen

Of vissers nu ouwe wijven zijn of niet, nederlanders zijn per definitie goed, om alles in hokjes te plaatsen.
                        We zijn allemaal mensen..................vissers ook..........dus?????
                        Precies niks nada, je ben zoals je bent, en de één is wat meer bereid om informatie prijs te geven dan de ander.
                        Dus laat laat die vissers...........ehhhh mensen maar schuiven (oh ja en vissen).

Greetz Jop
                        Je bent zoals je bent, of je wordt beter dan je ooit bent geweest, je leert tenslotte elke dag...........

hengelsport4me.webklik.nl

Reageer

• janb
                          jan b
                          • 21-11-2005
                          • 1982
                          • 't Nieuweland

Ja spuiliefhebber ,ben je net weer te laat ,we zijn van morgen met vijf man bij de kaas boerderij
                          geweest De vangsten liepen uit een van 7kg tot 28kg Maar er is niemand wezen kijken ,Ik weet niet of je een beetje in debuurt woont,of dat je van ver moet komen Vermoedelijk ga ik a,s Donderdag maar weer eens een poging wagen Morgen eerst maar eens in het kanaal kijken of we daar nog een visje kunnen vangen vr.gr/Jan de visser
                          Groeten van Jan de visser

Reageer

• Theo de Kreij
                            VOERBOER
                            • 03-06-2003
                            • 2345
                            • Zoetermeer

Ouwe wijven??? Hooguit Frederik en Lex.
                            Mvrgr,

Theo de Kreij.

Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland

www.peche-tackle-europe.com