Casters zuur, wat nu?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Breambuster
    Met enige kennis...
    • 12-08-2005
    • 342

Hallo,

Zure casters zijn finest voor een goede wedstrijd, er zijn natuurlijk alijd uitzonderingen.
    Als hongerige vis ligt opgestapeld, win je ook met zure casters wel de wedstrijd. Je kan de boel gaan reparen door een sterke geur te vermengen. Echter onder water zal de sterke geur weer van de casters verdwijnen heb je weer een probleem. Oplossing is zelf casters maken, dan zijn ze nooit zuur en dan invriezen. Wel van tevoren de casters in het water zetten en meteen invriezen, dan wordt er een ijslaag rond de caster gelegd, waardoor het verzuringsproces niet wordt ingezet. Let wet, dit is een beperkt houdbare oplossing (week), daarna moet je ze gewoon opvissen. Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar een teammaat doet het wel en vangt genoeg vis.

M.v.g.
    Breambuster

Reageer

• keizer vh spuikanaal
      Banned
      • 24-11-2005
      • 12

Hallo

ff een vraagje. Ben zelf casters te maken Ik haal mijn "oude" maden dinsdag of woensdag uit de koelkast en leg ze tot de s'avonds op kamer temperatuur daarna weer terug in de koelkast dit doe ik zo tot vrijdagavond als ik zaterdags ga vissen Ik doe de casters in een bak en zet deze onder water,deze bak spoel ik 1x per dag. Nu komt mijn vraag. Als ik klaar ben met spoelen en laten luchten ( ongeveer 10 min ) zijn er enkele die toch gaan drijven,als ik dan even wacht of ik dompel deze 1 maal onder zinken deze toch. Zijn deze zuur aan het worden en moet ik deze verwijderen of zuigen de casters toch een klein beetje lucht op. Heb er wel een paar fijn geknepen tussen keukenpapier maar ik ruik geen zure lucht o.i.d .

Peter

Reageer

• rickie
        hoe kouder hoe beter
        • 18-11-2005
        • 2377
        • Oldebroek

Oorspronkelijk geplaatst door keizer vh spuikanaal

Hallo

ff een vraagje. Ben zelf casters te maken Ik haal mijn "oude" maden dinsdag of woensdag uit de koelkast en leg ze tot de s'avonds op kamer temperatuur daarna weer terug in de koelkast dit doe ik zo tot vrijdagavond als ik zaterdags ga vissen Ik doe de casters in een bak en zet deze onder water,deze bak spoel ik 1x per dag. Nu komt mijn vraag. Als ik klaar ben met spoelen en laten luchten ( ongeveer 10 min ) zijn er enkele die toch gaan drijven,als ik dan even wacht of ik dompel deze 1 maal onder zinken deze toch. Zijn deze zuur aan het worden en moet ik deze verwijderen of zuigen de casters toch een klein beetje lucht op. Heb er wel een paar fijn geknepen tussen keukenpapier maar ik ruik geen zure lucht o.i.d .

Peter
        ik weet wat je bedoelt, 't zijn er bij mij altijd zo weinig dat ik ze er tussenuit haal.

Reageer

• keizer vh spuikanaal
          Banned
          • 24-11-2005
          • 12

Ja het zijn er inderdaad altijd maar een paar ,ik zal ze er tussen uit halen en weggooien.

Peter

Reageer

• Roha
            pennenbouwer
            • 18-04-2005
            • 1175
            • Nijverdal

Casters zullen op den duur allemaal gaan drijven omdat de vlieg in dit stadium overgaat van larve (made) naar vlieg. Een vlieg heeft er nu eenmaal belang bij om qua gewicht lichter te zijn zodat 'ie makkelijker kan vliegen.
            Tijdens 't verpoppen probeert het insect dus zoveel mogelijk vocht kwijt te raken. Van verzuring is hierbij geen enkele sprake. Deze casters kunnen juist heel goed als haakaas worden gebruikt. Net als bij drijvende maden heffen ze 't gewicht van die haak op en krijgt 't zodanig aangeboden aas een zelfde zinksnelheid als los ingeworpen aas. De vis heeft zo geen enkele argwaan en zal dit aas sneller nemen
            Groet'n,

Ronald

><((('<><((('<><((('>
            www.dobberbouw.nl

Reageer

• keizer vh spuikanaal
              Banned
              • 24-11-2005
              • 12

Casters zullen op den duur allemaal gaan drijven omdat de vlieg in dit stadium overgaat van larve (made) naar vlieg. Een vlieg heeft er nu eenmaal belang bij om qua gewicht lichter te zijn zodat 'ie makkelijker kan vliegen.
              Tijdens 't verpoppen probeert het insect dus zoveel mogelijk vocht kwijt te raken. Van verzuring is hierbij geen enkele sprake. Deze casters kunnen juist heel goed als haakaas worden gebruikt. Net als bij drijvende maden heffen ze 't gewicht van die haak op en krijgt 't zodanig aangeboden aas een zelfde zinksnelheid als los ingeworpen aas. De vis heeft zo geen enkele argwaan en zal dit aas sneller nemen
              --------------------
              Groet'n,

Roha
              Nou ik zal het a.s zaterdag eens gaan uitproberen i.i.g bedankt voor de info

Reageer

Working...