TOPCOMPETITIE

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • eddy rijken
    Komt net kijken
    • 12-03-2005
    • 57
    • Veenendaal

TOPCOMPETITIE

ik vroeg me is af of er onder ons nog mensen zijn die topcompetitie vissen. En wat ze ervan vinden?
    M.v.g.
    Eddy
  • eddy rijken
    Komt net kijken
    • 12-03-2005
    • 57
    • Veenendaal

en wie van wedstrijdvissen houd ej kan je ook in schrijven als dagdeelnemer. moet je even naar www.nvvs.org gaan daar staat het allemaal.
    M.v.g.
    Eddy

Reageer

• Theo de Kreij
      VOERBOER
      • 03-06-2003
      • 2345
      • Zoetermeer

Ik vis de Topcompetitie, evenals Cor Jagt en Loek van Kersbergen uit ons team. Je hebt er een licentie voor nodig (deelname aan alle wedstrijden, de competitie zelf). Ik ervaar het als niet makkelijk, maar wel erg leerzaam. Je vist tussen de 150 betere tot beste vissers van Nederland, een soort eredivisie zal ik maar zeggen. Makkelijk is het absoluut niet. Je vist op de niet makkelijkste wateren in ons land en iedere buurman van je is een potentiele dagwinnaar. Zeker wanneer je geen tijd hebt om op deze wateren te trainen kom je ter plekke nog weleens voor een verrassing te staan. Zo zou 1 van die wateren ongeveer 4 meter diep zijn. Ik mijn tuigen voor alle zekerheid langer op 5,5 meter gemaakt, blijkt het op mijn stek 6,20 meter te zijn. Dan heb je het even slecht, zeker wanneer je 4 extra topsets wil klaarleggen en nog een kantstokje en 2 matchhengels moet optuigen.
      Dat je slecht kan loten is wel bekend, maar je moet dan toch wel een pikeur zijn om die ene vis die er dan langs komt alsnog te vangen. Ik zat 2 wedstrijden natuurlijk net een nieuwe verse of caster op te zetten toen die ene voorbij zwom !@#$ . Vandaar 2 keer een nul.

Maar, vanwaar je vraag?
      Mvrgr,

Theo de Kreij.

Teamcaptain Marcel v/d Eynde Nederland

www.peche-tackle-europe.com

Reageer

• eddy rijken
        Komt net kijken
        • 12-03-2005
        • 57
        • Veenendaal

Was nieuwsgierig ik vis namelijk zelf ook topcompetitie bij de jeugd en vindt het zelf ook niet makkelijk maar elke wedstrijd leer je weer. Ja ik train sowieso 1 keer voor de wedstrijd. Soms wat vaker. Ja en ik vind trainen erg belangrijk je weet dan bijv. hoediep het water is enz. Maar trouwens Theo op de papieren die je opgestuurd zijn en op internet www.nvvs.org staat op hoe diep het is enz. Maar ik sta der niet echt bepaald goed voor gelukkig nog geen 1 keer nul gevist. En daar vang ik juist net een visje. Zeker in Noord-willemskanaal en juliana kanaal?
        Maar volgende wedstrijd prins magrietkanaal wat denk je?
        M.v.g.
        Eddy

Reageer

• Theo de Kreij
          VOERBOER
          • 03-06-2003
          • 2345
          • Zoetermeer

Ik ken het water niet en heb geen tijd om er te gaan trainen Eddy. Ik kan je dus geen informatie geven. Afgaan op instinct en ervaring zal dus het motto zijn. Het zal geen makkelijk water zijn denk ik zo.
          Mvrgr,

Theo de Kreij.

Reageer

• eddy rijken
            Komt net kijken
            • 12-03-2005
            • 57
            • Veenendaal

Ohja ik ga zondag erheen zalzien wat het wordt.
            M.v.g.
            Eddy

Reageer

• Jans
              Toekomstig expert
              • 13-03-2004
              • 272
              • Drenthe

Moi,

Heb meegedaan als dagdeelnemer aan de Enservaart, twee dagen voor de wedstrijd wezen trainen daar.
              Resultaat 8800 gr, dus met een goed gevoel de wedstrijd in, resultaat 0 aanbeten en dus 0 gr vis.
              Balen dus, vooral als je later hoort dat iemand waarmee je door de week de clubcompetitie vist de wedstrijd heeft gewonnen (maar het is hem van harte gegund natuurlijk)
              Paar weken later nog eens wezen vissen daar, resultaat weer ruim 8kg vis.
              Dit toont maar weer eens aan dat wedstrijdvissen heel anders vissen is als dat je ergens alleen of met een vismaat zit te vissen.

Had me vorig jaar opgegeven voor de wedstrijd in het Gooi en smijtmeer, was daar ook al wezen trainen.
              Wedstrijd afgelast wegens het slechte weer.
              300km voor niks gereden om te trainen, maar geen nood, volgend jaar doen we gewoon weer 1 of 2 keer mee.
              Er is altijd iemand die nog minder vangt.

Reageer

• Breambuster
                Met enige kennis...
                • 12-08-2005
                • 342

Hoi,

Ik vis voor het 2e jaar met de topcompetitie. Wat mij opvalt is dat de vakken veel te groot zijn. Als je naar de opzet van de John Kooy 4 daagse kijkt is de opzet beter. Ook 4 vakken, maar onderverdeeld in 2 kleinere. In de TC en je komt in een vak van 40 man zit kan je je soms helemaal niet verdedigen, omdat vis nu eenmaal niet eerlijk verdeeld is over het parcours. Dit heeft te maken met andere factoren (voedselaanbod) dan goed kunnen vissen.
                Een goed voorbeeld is het NW-kanaal, de wedstijdvissers bij de brug hadden veel meer voordeel, dan in de bocht. Ik lootte met Eddy v.d. Hoogen in de bocht, dus vingen we beiden 6 posjes en één voorn, om ons heen ving niemand wat, 50 meter verder vingen ze zich te pletter.
                Natuurlijk zal ik wel weer te kritisch zijn, maar in de topsport moet je de geluksfactor zo klein mogelijk houden. Dit om een zo goed mogelijk beeld te kunnen krijgen van de beste wedstrijdvissers. Op dit moment is het zo dat geluk een wel héél grote factor uitmaakt van deze opzet. En dat kan de bedoeling volgens mij nooit geweest zijn.
                Ideale opzet: 4 vakken, A,B,C,D en E. Dagprijzen handhaven zoals het nu is, dus per vak.
                De puntentelling voor de TC deelnemers echter opsplitsen in 8 vakken (A1, A2, B1,B2,C1,C2,D1,D2,E1,E2).

Groeten,
                Breambuster.

Reageer

• Theo de Kreij
                  VOERBOER
                  • 03-06-2003
                  • 2345
                  • Zoetermeer

Mee eens. Ga jij het voorstellen bij de TC commissie?
                  Mvrgr,

Theo de Kreij.

Reageer

• Breambuster
                    Met enige kennis...
                    • 12-08-2005
                    • 342

Hallo,

Ik denk dat de commissie het op dit moment al te druk heeft met het intrekken van gele kaarten welke zijn uitgereikt. De controleur welke ik had gesproken was er een beetje klaar mee.
                    Bij het NH kanaal laten ze het weer uitzetten door de Haarlemse vistax vereniging, als je weet hoe die dat gaan doen. Bij de Neckermolen zijn de eerste 20 nummers van vak A kansloos, ten opzichte van de andere 20 nummers. Er zit een hoogspanningskabel midden in het parcours en voor de liefhebbers zijn er over het parcours van 3 kilometer fuiken uitgezet door een beroepsvisser. Of dat nog niet alles is, zijn ze ook nog bezig met schoeing werkzaamheden.
                    En tóch willen ze het daar uitzetten, pure waanzin in mijn optiek. Geef mij dan die doos met nummers, dan zet ik het wel uit en heeft iedereen een kans. Ik zal contact opnemen met de NVVS hierover, hopenlijk nemen ze mijn signalen serieus. En v.w.b. de vakken opdeling, ik denk dat ze daar niet aan beginnen. Waarom? Veel te moeilijk voor het bijhouden van klassementen.

Groeten,
                    Breambuster.

Reageer

• benny
                      dobbertjesvraagbaak
                      • 09-12-2002
                      • 383
                      • omgeving Leuven(B)

Hoi Theo/Breambuster,

Als ik het een beetje begrijp kan ik jullie Topcompetitie vergelijken met onze Beker van Vlaanderen.Ook bij ons was er nogal kritiek op de te grote sektoren(vakken bij jullie zeker?)Men heeft dit opgelost door sektoren van maximaal vijftien vissers te maken en voor het eindklassement telt men de behaalde sektorpunten bij elkaar.Een systeem waar ik me helemaal kan in vinden.

Meer info vind je op: http://www.hengelen.be/bekervanvlaanderenreglement.php Misschien dat je hiermee de TC commisie kunt overtuigen?
                      Vissen is NIET mijn hobby,
                      Vissen is mijn leven!

Reageer

• Breambuster
                        Met enige kennis...
                        • 12-08-2005
                        • 342

Hoi Benny,

Ik heb het gezien op de belgische website, maar of het voldoende is om de NVVS hiervan te overtuigen weet ik niet. Op dit moment is het gewoon keihard mijn best doen en hopen op een gelukkige stek loting.

Groeten,
                        Breambuster.

Reageer

• brasemking15
                          Newbie
                          • 04-07-2005
                          • 12

Hoe kan je eigenlijk in het belgische kampioenschap enzo van de jeugd komen?

Reageer

• benny
                            dobbertjesvraagbaak
                            • 09-12-2002
                            • 383
                            • omgeving Leuven(B)

Om deel te nemen aan een BK moet je allereerst een A-vergunning hebben bij een verbond.Een verbond groepeert de leden van verschillende clubs in een bepaalde regio.

Via het secretariaat kan je dan rechtstreeks inschrijven om deel te nemen aan het BKjeugd/veteranen/dames dat op een en dezelfde dag gevist word.De beste over twee reeksen kan zich dan Belgisch Kampioen noemen.

Voor het BK senioren/clubs moet je binnen jouw verbond één of andere schiftingssysteem vissen dat door elk verbond zelfstandig mag bepaald worden.Volgens een coëficient van het aantal leden mag elk verbond X-aantal leden/clubs afvaardigen om deel te nemen aan het BK.Het eigenlijke BK senioren word dan gevist over twee dagen met elk twee reeksen.De beste over deze in totaal vier reeksen is dan de kampioen voor dat jaar
                            Vissen is NIET mijn hobby,
                            Vissen is mijn leven!

Reageer

• Breambuster
                              Met enige kennis...
                              • 12-08-2005
                              • 342

Hoi Medevissers,

Ik heb gesproken met de NVVS en als het goed is zullen zij mij betrekken bij het uitzetten van de stekken bij het NH kanaal. Ik zal een adviserende rol hebben tijdens het uitzetten van het parcours.

Groeten,
                              Breambuster.

Reageer

Working...