Beste vaste stok die voor geld te koop is!?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • † Frederik de Belder
    [IN MEMORIAM] Kom maar ff voorbij
    • 13-01-2003
    • 5730
    • Niel (België)

Hoi Thedge,

Denk dat we aangaande dat laatste gedeelte beter de experts aan het woord laten.

Groetjes Freddy

* Teamlid "Dierenvriend" België *
    http://www.freewebs.com/dendierenvriend/index.htm

http://users.telenet.be/dekarperniel/Home/Home.htm

http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=892

Reageer

• Thedge
      Komt net kijken
      • 18-02-2004
      • 64
      • Waalre

Met z'n allen hebben we heel wat extertise hoor en er zitten zeker ook experts tussen

Reageer

• gerrie
        Komt net kijken
        • 29-04-2004
        • 61

Een vaste stok is een stok die voor je gevoel lekker in de hand ligt, voor de een is dat een spro-hengel voor een ander een Milo (zijn slecht met uitleveren van delen) weer voor een ander een ultimate. Voor mij komen deze merken niet meer in aanmerking want de een buigt te ver door de ander heeft moeite met uitleveren top-sets, weer een ander heeft moeite met het naleveren van delen. Wat mij het beste ligt is de hengel van Browning en wel de Black Magic III, waarom zul je vragen. Nou de delen van de Black Magic II passen in de III en de IV die over een jaar of twee op de markt zal komen die delen passen weer op de II en III en andersom, dus als je een deel gebroken hebt of kwijt bent ze passen altijd in elkaar tevens is deze hengel strak, gestroomlijnd en niet extra dik op het laatste deel. Het is eigenlijk een karperhengel maar hij is ook uitermate geschikt om mee te witvissen. Indien je info nodug hebt over deze hengel mag je mij altijd mailen.
        mede-oprichter CHAMPION-FEED feederteam Nederland

http://www.hengelsport-limburg.nl

Reageer

• Jans
          Toekomstig expert
          • 13-03-2004
          • 272
          • Drenthe

Moi allemaal,

Inderdaad Lex, ik denk dat je daar de spijker op z'n kop slaat.
          Als het niet uitmaakt hoeveel geld je te besteden hebt is de keus snel gemaakt, is je hengel stuk haal je gewoon weer een nieuwe.
          Als je praat over topvissers, en dan bedoel ik ook echte topvissers zoals een Alan Scotthorn bij die lui maakt het niet uit hoelang een hengel meegaat.
          Die krijgen gewoon weer een nieuw exemplaar, en als er eens een deel breekt, hebben ze binnen de kortst mogelijke tijd een nieuw deel.
          Scotthorn staat gewoon op de loonlijst van Shimano.
          Daar kunnen wij ons niet (ik in ieder geval niet) mee vergelijken.

Thedge, waarom die hengels zo duur zijn?
          Als jij een fabriek bouwt en maar 1 hengel maakt, wat zou die dan moeten kosten om er wat aan te verdienen?
          Ik ben ook geen expert op dat gebied maar zoals bij alles zit voor de fabrikant het grootste gedeelte van de prijs in de ontwikkelings kosten en het maken van de matrijzen.
          Stel dat ze voordat ze ook maar 1 hengel gemaakt hebben 100000euro hebben uitgegeven aan onderzoek naar goede materialen en het maken van de matrijzen.
          Als ze dan 100 hengels gemaakt hebben en verkopen deze aan de winkeliers of groothandel zullen deze hengels al 1000euro per stuk moeten kosten om alleen al deze kosten er uit te krijgen.
          En grote aantallen van deze tophengels worden er echt niet verkocht.
          Hieroverheen komen dan nog productiekosten, materiaalkosten, arbeidsloon, transportkosten enz.
          De groothandel zal er wat aan willen verdienen, de winkelier wil er wat aan verdienen en voor je het weet kost de hengel ineens 3000euro.
          Als je gewoon een hengel gaat maken van minder goede materialen en op matrijzen van het vorige model gaan de productiekosten ineens een heel stuk omlaag waardoor je de hengel ipv voor 1000euro voor 500euro aan de groothandel kan aanbieden waardoor de hengel goedkoper in de winkel komt te liggen.
          Hierdoor zullen er weer grotere aantallen van verkocht worden en kan de prijs nog verder omlaag.
          De arbeiders die daar in de fabriek lopen zullen toch betaald moeten worden, of die nou 10 of 100 hengels per dag maken.

Wat vele hengelmerken ook doen is productiecapaciteit huren bij een andere fabrikant, hierdoor kunnen ze de hengels goedkoper laten produceren als waneer ze het zelf zouden moeten doen, terwijl je dat in de prijs niet of nauwelijks terug ziet. Ze laten er hun eigen merknaam op zetten en doen alsof ze een wereldhengel op de markt hebben gezet terwijl hij in wezen precies hetzelfde is als talloze andere merken.
          Bijna alle Italiaanse merken en talloze andere merken worden gemaakt in de fabriek van Reglass.
          En zeg nou zelf, wie heeft Reglass in z'n top 5 van beste hengels staan.
          Er bestaan voor zover ik weet maar een stuk of wat fabrieken waar zgn A merken gemaakt worden, waaronder de fabrieken van Reglass, Browning, Daiwa, Shimano en Faps.

Tot zover dit stukje economie van de koude grond.
          Er is altijd iemand die nog minder vangt.

Reageer

• eelke
            Frequent aanwezig
            • 24-11-2002
            • 163
            • Nederland

Nu hier zoveel hengel expertise aanwezig is; heeft iemand ervaring met de Maver K25 ?

Naar mijn idee is het een mooie stok, maar is hij bijvoorbeeld vergelijkbaar met de Shimano Technium XT competition ?
            groeten,
            Eelke

Reageer

• Twentevisser
              Tom Verstrepen
              • 02-06-2003
              • 31

Goedendag,

Zoals meer mensen al aan gaven als ik geld had ging ik gelijk een Shimano aspire kopen alleen nu doe ik het met mijn shimano exage op 11.50 met powerpart op karpertjes, op 13 en 14.50 m op het kanaal en op de rivier.
              Ik ben zelf een jaar aan het zoeken geweest naat een goede verhouding geld en hengel en ik moet zeggen Shimano doet het de laatste tijd erg goed doet.

Bij mijn hengelsportwinkel verkopen ze bijna alleen maar maver en in een half jaar heb ik nog nooit zoveel kapotte hengeldelen bij elkaar gezien van 1 hengelfabrikant van de goedkope modelllen tot de allerduurste.

Een hengel blijft ieders eigen smaak.ik heb gewoon voor mezelf gesteld voor 1000 euri wil ik een all round hengel met topsets cupping kits de hele mikmak.
              Nou ik nu met mijn Shimano exage de hele mikmak en dat bevalt prima.

Reageer

• † John van der Zee
                [In Memoriam]
                • 16-11-2005
                • 1761
                • in zuidholland in een mooi visgebied

gert koops je heb een pbtje van mij
                Vissen is ontspannend.
                Maar wedstrijdvissen is juist inspannend

Met Vriendelijke Visgroeten

vaste stokvisser????????

Reageer

• rickie
                  hoe kouder hoe beter
                  • 18-11-2005
                  • 2377
                  • Oldebroek

oftopic: John haalt een zoveelste oeroude topic uit de kast, maar wel een leuke, dus bij deze goedkeuring

ontopic: jvs imperial, shimano aspire

Reageer

• † John van der Zee
                    [In Memoriam]
                    • 16-11-2005
                    • 1761

laat ik het een beetje veranderen

wat is de beste vaste stok voor jou en jou budget
                    en dan bedoel ik wat heb jij er nu voor over en welke zou het dan worden en wat wil je er bij hebben

Vissen is ontspannend.

vaste stokvisser????????

Reageer

• rickie
                      hoe kouder hoe beter
                      • 18-11-2005
                      • 2377
                      • Oldebroek

de bamboo master 3.00 van vlemmix, voor 4 euro 90. Maar soms heb je van die rare buien en ben je ineens een dure wedstrijdhengel rijker

Reageer

• † John van der Zee
                        [In Memoriam]
                        • 16-11-2005
                        • 1761

hallo gert je heb weer een pbtje
                        Vissen is ontspannend.

vaste stokvisser????????

Reageer