DAGELIJKSE DISCUSSIE over vangst en problemen van de laatste dag

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • warhead
    Specimen Hunter
    • 27-09-2003
    • 1498
    • haacht

Bij deze verplaats ik mijne zever maar naar hier.
    Vandaag nog eens naar de leuvense vaart geweest. Half uurtje op witvis voor de snoekbaars, van 5 tot half 6.
    Weer raak. Had direct 10 aasvisjes. De snoekbaars liet zich echter niet zien. Een beet en ne loste het visje direct.
    Morgen nogmaals menen thermos vullen.
    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Frederik
      Specimen Hunter
      • 05-01-2005
      • 1734

Hoi Warhead,

Je kan hem rustig blijven plaatsen waar je bezig was er is daar naar mijn mening niets verkeerd aan.

De naam zegt het toch zelf STEKINFO.

Reageer

• lex

Vind ik ook fred.

Reageer

• MoSSeL
          Frequent aanwezig
          • 13-10-2003
          • 130

Wel ik zal de mijne gelijk hier achter plaatsen, vandaag ook op de Leuvensevaart gaan vissen en 0,000...0 !!
          Echt een pokke dag.
          Geen aanbeet, geen ... niets eigenlijk. Gelukkig was het heel lekker weer en had ik wat koffie en koekjes meegenomen.
          één ding kan me troosten de andere vissers vingen het zelfde 0,0000

Reageer

• Henso
            Met enige kennis...
            • 14-12-2002
            • 499
            • Hoogezand

:? Moi,

Lekker gevist in de Oostermoerse Vaart, niet veel gevangen een 10-tal visjes waaronder 3 mooie voorns., wel ving ik twee keer een dikke voorn op een heel aparte manier.
            Ik had de vis wel in de bek gehaakt maar blijkbaar haal ik niet snel genoeg de lijn binnen want het snoer was om de voorn gedraaid zodat het net was alsof ik hem in de vin had gehaakt., of komt het misschien omdat ik het afsteken nog niet goed onder de knie heb.
            Want eerlijk is eerlijk als je dit niet gewent bent is het best lastig., maar geeft niks als het morgen nog goed weer is ga ik weer een poosje vissen.

Groetjes Henk

KANJER KAMPIOEN 2013
            2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

Reageer

• Janneman

Goedenavond heren,

Vanmiddag heb ik nog een lekker vissessie in een jachthaven in Vreeswijk (nabij Nieuwegein).
              De vis houdt zich daar op vanwege het beschutte gebied door huizen en bootjes.

Op 10 meter snel 5 kleintjes gevangen en dus gooide ik nog 3 kippeneitjes voer op 3 delen afstand en ging daar "speeden". De vangst was ca. 200 visjes in 3 uur. De vangst bestond uit een mengkroes van windetjes, voorntjes, roofbleitjes, alvers en baarsjes. Af en toe mooie voorns van 50 gram en 1 grote baars van 300 gram (!)

Zondag heb ik daar een wedstrijd.
              Is het altijd een risico om te gaan "speeden" terwijl de meeste vissers op 11 meter hopen op dikke voorns en zelfs een verdwaalde brasem?? Of zal ik ze genadeloos verslaan doordat 11 meter trager is i.v.m. afsteken en zo.
              Wat zou je doen? Gewoon honderden kleintjes vangen of hopen op bonusvissen?

Alvast dank.
              Grtz Janneman

[Gewijzigd door Janneman op 10-28-03 at 07:13 PM]

Reageer

• Theo van Berner

Janneman
                Ik zou voor het laatste gaan en goed om me heen kijken of er een brasem gepakt word. Is dat het geval dan een keuze maken. Heb je al enige gewichtige voorns, dan doorvissen. Heb je te weinig gewicht dan moet je waarschijnlijk ook op zoek naar een brasem. Met een wedstrijd is dat vlak onder de kant niet waarschijnlijk en zal je toch naar de 11 meter moeten. Wel scherp vissen. Ook op 11 meter kan je veel en goede voorn trekken. Met donkere casters pak je nu wat sneller de grote voorn. Lukt dit niet dan net als met het speedvissen 1 made door de rug prikken zodat hij onder in de haakbocht hangt. Zo pak je zelfs het kleinste visje. Met 11 meter word dat hard werken, maar dat maakt het leuk.
                Over voer valt te twisten, maar ik zou niet voor een puur voornvoer gaan. Meer voor een algemener concourvoer verdeeld over 2 bakken zodat je er een aanpassing op kan doen mocht je op 11 meter gaan voor brasem en zware voorn.
                Ennuhh, succes. Grijp ze!!

Reageer

• Frederik
                  Specimen Hunter
                  • 05-01-2005
                  • 1734

Theo,

Zou ik ook doen.

Reageer

• john van den broek
                    Specimen Hunter
                    • 30-03-2003
                    • 1089
                    • Venray

Ik heb geen verstand van vistactiek met de vaste stok, maar het klinkt wel goed Theo.

Janneman, veel succes zondag en ook mijn zegen : Vang ze !!!
                    Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• Janneman

Dank je allemaal, heren :bow:

Ik weet nu zo ongeveer de tactiek die ik ga toepassen op zondag. Ik leg een voerplek aan op 11 meter en begin gewoon onder de kant. Zolang de anderen geen dikke vis hebben, blijf ik doorgaan met speedvissen.
                      Als ik verderop toch een kromme hengel zie, ga ik het even op 11 meter proberen.

Het betreft een kanaaltje van 25 meter breed, 1.5 meter diep, dat rijk gevuld is met bootjes. Brasem is er meestal alleen in voorjaar en zomer te vangen. Nu het winter begint te worden, zou ik niet gokken op brasem.

Nogmaals dank.
                      Groetjes Janneman

Reageer

• Frederik
                        Specimen Hunter
                        • 05-01-2005
                        • 1734

Janneman,

Verstandige beslissing om deze tactiek toe te passen.

Reageer

• kantvisser
                          Bart Van Peborgh
                          • 24-12-2002
                          • 837
                          • Koningskooikt

Gisteren ben ik een dagje naar holland gaan vissen, eerst op de Spuiboezen in Bath maar daar ben ik na 3 uurjes vissen ingepakt nadat we met 2 man en vier hengels (2 x vaste stok en 2 x feeder) maar 1 brasem konder vangen.
                          We hebben toen wat rondgereden op zoek naar een goede visstek, mijn vismaat wou proberen in de haven van Steenbergen maar daar is vissen onmogelijk geworden, alles is volgebouwd met huizen tot aan het water en tussen de bootjes mag je niet komen dus zijn nog wat verder gereden, tot we in De Heen aankwamen aan jachthaven de Vlije, daar zijn we gaan zitten aan een sluisje, (volgens mij de monding van de Steenbergsevliet in het Volkerak) en het eerste uur geen enkele beet maar dan opeens een mooie voorn met de vaste stok, mijn vismaat begon ook beet te krijgen en opeens was het raak de ene voorn na de andere, we hebben dan nog 2 uurjes volop beet gehad voorntjes van 15 a 20cm gemmideld, de grootste was 25cm dus al bij al toch nog een leuke dag gehad en een mooi viswater ondekt, om een uur of 5 kwamen er nog 2 mannen aan die met kunstaas visten dus moet er ook roofvis te vangen zijn.
                          Groeten van Kantvisser

Bart Van Peborgh
                          Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                          Koning 2004

http://mokabe.be

Reageer

• Fisherman Eric
                            Frequent aanwezig
                            • 25-08-2003
                            • 187
                            • amersfoort

Hallo vissende mannen,

Deze ochtend om 06.30 opgestaan, om 07.45 aangekomen bij het A. dam rijnkanaal, langs de A1. Om 08.15 alles klaar om te vissen. Het was vandaag vissen met een behoolijke handicap. Er stond vreselijk veel wind, gelukkig in de rug en moest m'n hengel zo laag mogelijk afsteunen. De top net boven het water afgesteund en vissen maar.

Aan de overkant streek ook nog een visser neer, die had het echter (ik denk door de slechte weersomstandigheden) binnen 3 kwartier al weer bekeken. De aanbeten waren door de harde wind zeer slecht waar te nemen. Ondanks de erug harde wind en een erug lage gevoelstemperatuur toch nog 17 brasems gevangen, waarvan er maar 3 klein waren. de ander 14 waren groot tot zeer groot.

De laatste weken heb ik eigenlijk bijna alleen maar wat kleinere vis (brasem) gevangen, hoe kan het dan toch ineens zo omslaan?. Voer, aas en vismethode heb ik niets aan veranderd.

Wie het weet mag het zeggen!

Gr. Eric :?
                            Groeten, Eric.

Reageer

• Henso
                              Met enige kennis...
                              • 14-12-2002
                              • 499
                              • Hoogezand

~z~ Moi Eric,

Een vis is een raar beest.
                              Ik zat gisteren weer aan de Oostermoerse vaart, naast mij zat een jochie welke alleen maar pos (wij noemen ze vaak schele post) ving.
                              Vorige week gebeurde mij hetzelfde, dit keer gelukkig maar een tweetal gevangen., verder niet veel soeps een beetje klein spul.
                              Wij zaten er met een man of 10, er werd ddor een paar mensen wel veel gevangen, maar wel allemaal (90% katvisjes.
                              Maar ach het was leuk weer, beetje stromming een beetje wind, kortom voor mij ideaal visweer.
                              Ik had trouwens allang de grote aantallen voorn verwacht, maar het is hier nog niet dik, komen ze nog? of slaan ze een jaar over.
                              Ach met een beetje goede wil en goed weer zie ik volgende week wel weer., want ik moet en zal nog dikke voorns vangen voor de winter.

[Gewijzigd door Henso op 11-06-03 at 11:49 AM]

Groetjes Henk

KANJER KAMPIOEN 2013
                              2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

Reageer

• Deputy
                                Sportvisser

• 04-02-2002
                                • 606
                                • Lille

eindelijk een dag verlof kunnen nemen...morgen gaat ik naar het kanaal Gent-Terneuzen, ter hoogte sluiskil...
                                zal jullie zaterdag iets laten weten.
                                groetjes van Deputy Dog

---------------------------
                                http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
                                http://www.marcelvandeneynde.be

Reageer

Working...