DAGELIJKSE DISCUSSIE over vangst en problemen van de laatste dag

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • sven
    Met enige kennis...
    • 17-10-2003
    • 396
    • Venlo

Hallo vissers,
    Gistermiddag en vandaag wezen vissen aan de maas.
    Gisteren eesrt 2 grote brasems,daarna 8 voorns en 2 windes uit de vaargeul gesleept.
    Vandaag met een ander voer geexperimenteerd,en alleen visjes gevangen zo groot als een aansteker! !@#$ Het voer dat ik gebruikte was te snel weg van de plek!Maar goed,al doende leert men.
    Door de aangename temperatuur en het heerlijke zonnetje toch nog een fijne dag gehad!
    groeten, en vang ze
    sven
    groeten sven

Reageer

• Deputy
      Sportvisser

• 04-02-2002
      • 606
      • Lille

Kanaal Gent-Terneuzen..... goe waterke......
      na de derde korf al een mooie voorn en vanaf dan elke inzet prijs. In totaal 7 korven gezet en dan controle.
      "Meneer, uw visakte en grote vergunning zijn hier niet voldoende"
      en inderdaad : boekje vol plaatsen behalve kanaal Gent Terneuzen op NL-grondgebied.
      Dus na het nodige papierwerk inpakken en opkrassen.

Het wordt dus tijd dat de grote vergunnig 1 kleine vergunning
      groetjes van Deputy Dog

---------------------------
      http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
      http://www.marcelvandeneynde.be

Reageer

• Henso
        Met enige kennis...
        • 14-12-2002
        • 499
        • Hoogezand

~z~ Moi Deputy,

Is er in het grensgebied geen water wat door iedereen bevist mag worden zonder dat men een aparte auto nodig heeft om de visvergunningen te vervoeren??, het is toch niet zo moeilijk om te zorgen dat je als Belg een stuk water op Nederlands grondgebied mag bevissen en omgekeerd.
        Kijk als ik vanaf Hoogezand naar Mechelen ga om te vissen in openbaar water vind ik het logisch dat ik een aparte vergunning moet kopen, maar als je toch een beetje in de buurt van de grens woont moet een grenswater toch door iedereen te bevissen zijn.
        Ik hoop dat je geen mierenneuker had als kontroleur, want een fikse boete is niet leuk. als je aan het stropen bent of helemaal geen vergunningen hebt is het iets anders maar in dit geval. Zonde !@#$ !@#$

Groetjes Henk

KANJER KAMPIOEN 2013
        2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

Reageer

• Deputy
          Sportvisser

• 04-02-2002
          • 606
          • Lille

Men zou beter vooraan in de grote vergunning de wateren zetten waar je nog eens een aparte vergunning voor nodig hebt. Zou veel makkelijker zijn en het boekje zou dunner zijn.
          groetjes van Deputy Dog

---------------------------
          http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
          http://www.marcelvandeneynde.be

Reageer

• Frederik
            Specimen Hunter
            • 05-01-2005
            • 1734

Hoi Boys,

Persoonlijk vind ik die vergunningen één grote kloteboel, ze zouden beter één vergunning geven voor het ganse land zowel in België als in Nederland van mij mogen ze gerust de prijs verdubbelen, en geen bijkomende vergunningen meer zoals looprecht en wat weet ik allemaal dat maakt het veel te ingewikkeld voor de hengelaars.

Reageer

• pastoor
              ...

• 02-02-2003
              • 1118
              • Drongelen

Ik werd ook weer is gekontroleerd.
              Mijn hengels lagen nog in de auto.
              De amtenaar van de politie(kwal) vroeg om mijn papieren dus ik zeg tegen hem MOOI NIET IK BEN NOG NIET AAN HET VISSEN.
              Zegt hij weer MOOI WEL KIJK MAAR IS HIER!!!!!!!!

Wat blijkt nu?? hij pakt zijn boek van de regels en laat het mijn zien.
              Er stond in dat in de buurt van het water je ook vergunning(akte) dien te hebben als je vismateriaal in de auto hebt.
              Ik heb dit nooit geweten en of het rechtsgeldig is weet ik ook niet.
              Uiteindelijk heb ik om wat euros te besparen hem maar mijn papieren laten zien waren we allebij weer tevreden.

Reageer

• sven
                Met enige kennis...
                • 17-10-2003
                • 396
                • Venlo

Hallo allemaal,
                Vandaag weer aan de maas geweest.
                2 brasems,12 voorntjes,1 winde van 51cm!!
                Alleen die laatste was al de moeite waard,zowat de grootste die ik tot nu heb gevangen.
                Veel last gehad van zware onderstroming.Een week geleden met 40 grams korfjes gevist,nu was 80 gram nog niet voldoende.Desondanks voor mijn doen niet slecht.
                groeten sven

Feitelijk begonnen met vissen omstreeks 12.00 uur gestopt om 16.30 uur.

[Gewijzigd door sven op 11-09-03 at 10:04 PM]
                groeten sven

Reageer

• john van den broek
                  Specimen Hunter
                  • 30-03-2003
                  • 1089
                  • Venray

Gisteren op de maas bij Maren Kessel gevist,
                  Eerste anderhalf uur geen beet gezien, hierna 1 winde, 1 brasem en een voorn gevangen. Daarna met pijn en moeite nog 5 voorn bij elkaar kunnen peuteren.
                  De aanbeten waren er wel, maar zo flauw !!! Geprobeerd om erop aan te slaan zonder resultaat.
                  Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• lex

Hoi,

Dit is niet om te klooien maar een serieuse vraag.

Kunnen julie misschien bij de resultaten van de dag ook de vistijd bijzetten???
                    John heeft b.v. 8 vissen gevangen. Hij zet daar niet bij of hij die laatste in een half uur gevengen heeft of in drie uur. Sorry john dat ik jou als voorbeeld neem.

Reageer

• pastoor
                      ...

• 02-02-2003
                      • 1118
                      • Drongelen

Ik denk ongeveer in ff kijken 7x24 is 168 uur als je elke week een keer gaat.
                      %) %)

Reageer

• Frederik
                        Specimen Hunter
                        • 05-01-2005
                        • 1734

Hoi Lex ik heb er vandaag drie gevangen in drie uur en had drie kg vis.

Reageer

• john van den broek
                          Specimen Hunter
                          • 30-03-2003
                          • 1089
                          • Venray

Hoi Lex en anderen,

Ik heb in totaal 5 uur gevist van 10.00 uur tot 15.00 uur, eerste anderhalf uur niets, toen binnen een kwartier een winde, een brasem en een voorn, hierna regelmatig beet gehad, maar ze beten niet door, toch nog 5 voorntjes erbij gesprokkeld.

En Lex, het geeft niet dat je mij als voorbeeld pakt, je hebt gewoon gelijk, het zegt iets meer over de vissessie.
                          Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• sven
                            Met enige kennis...
                            • 17-10-2003
                            • 396
                            • Venlo

Oorspronkelijk geplaatst door sven

Hallo allemaal,
                            Vandaag weer aan de maas geweest.
                            2 brasems,12 voorntjes,1 winde van 51cm!!
                            Alleen die laatste was al de moeite waard,zowat de grootste die ik tot nu heb gevangen.
                            Veel last gehad van zware onderstroming.Een week geleden met 40 grams korfjes gevist,nu was 80 gram nog niet voldoende.Desondanks voor mijn doen niet slecht.
                            groeten sven

Feitelijk begonnen met vissen omstreeks 12.00 uur gestopt om 16.30 uur.

[Gewijzigd door sven op 11-09-03 at 10:04 PM]
                            Vandaag weinig aanbeten gemist(voor het eerst hoor),ondanks dat ik naar mijn idee grof heb gevist.16/00 onderlijn haakje 12.
                            groeten sven

Reageer

• lex

Hoi sven,

Dit laatste vind ik dus een heel goede opmerking.

Ondanks dat je erg grof heb gevist toch minder beten gemist..............dat wil dus zeggen ndat de vis zeker wel aast maar erg terughoudend is waardoor je met grove haken wel de vis kunt pakken.
                              Als de vis aarzelend aast dan gaan de meeste vissers ( ik ook) dunner vissen en een kleinere haak gebruiken. Hieruit blijkt dus wel dat je het dan ook juist verkeerd kan doen.

Ik heb er alleen wel een vraagje bij................was de lengte van je onderlijn hetzelfde???

Reageer

• sven
                                Met enige kennis...
                                • 17-10-2003
                                • 396
                                • Venlo

Hallo lex,
                                Daar ik de twee sessies daarvoor een aantal grote vissen had verspeeld door te fijne onderlijntjes te gebruiken ben ik gisteren meteen met grof geschut begonnen.
                                Ik ben nog niet zo'n ster in het zelf maken van onderlijnen,dus gebruik ik onderlijnen meestal van sensas(die hebben de fijnste haakjes vind ik).Standaard zijn die 1 meter lang .
                                Is er sterkere stroming dan maak ik mijn montage van de korf tot de laatste lus waar mijn onderlijn in komt gewoon wat langer voordat ik begin met vissen.
                                Ik heb wel al met langere onderlijnen geoefend,met wisselend succes.
                                Als aas gebruik ik alleen maden(ff door de turmeric laten kruipen)
                                gisteren heb ik dus gevist met onderlijnen van 1 meter,de afstand van de korf tot de haak was ongeveer 1.5 meter.
                                p.s. zelfs voorntjes zo klein als een aansteker zaten op die haak (maat 12)!

groet sven

[Gewijzigd door sven op 11-10-03 at 08:46 AM]

[Gewijzigd door sven op 11-10-03 at 08:47 AM]
                                groeten sven

Reageer

Working...