DAGELIJKSE DISCUSSIE over vangst en problemen van de laatste dag

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • pastoor
    ...

• 02-02-2003
    • 1118
    • Drongelen

John nog bedankt voor de goeie tips.
    Hou er maar een tegoed van mij!!!

Was nog even naar Meeuwen geweest en eindelijk met dood tij toch door gevangen.
    34 stuks / 19 kg.
    Nu over 14 dagen ook zo!!!!!!!!!

Reageer

• pastoor
      ...

• 02-02-2003
      • 1118
      • Drongelen

John als we zaterdag naar het Veluwemeer gaan laat ik je wel even een poepje ruiken als je het goed vind.

Reageer

• Frederik
        Specimen Hunter
        • 05-01-2005
        • 1734

proficiat Javah hopelijk volgen er nog veel meer brasems van die hele grote.

Reageer

• jos
          Frequent aanwezig
          • 23-08-2003
          • 123

vrijdag getraind met mn jongen op baars 8 stuks, vandaag aan een slootje vangst was over t algemeen middelmatig en met 5 kwam hij toch goed mee.
          behoorlijk deelnemersveld overigens van ouderen en jongeren door elkaar vooral met alleenstaande moeders en ik had t druk pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff fffffffffffffffffff, maar niet met vissen geloof ik (@)

Reageer

• john van den broek
            Specimen Hunter
            • 30-03-2003
            • 1089
            • Venray

Hoi Jos ( pastoor ),

Ik heb je poepie geroken, de vis volgens mij ook, die was nergens te bekennen.

6 uur vissen zonder maar 1 beet te zien, ik weet nu wat de mannen hebben ervaren in Tilburg vorige week.
            Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• lex

Hoi mannen,

Gisteren naar de maas geweest. Van 8 tot 12 gevist.
              65 meter op het water. Onderlijn 10/00 haak 18. Lengte was 1 meter.
              In het begin veel kleine voorn en een enkele brasem gevangen. Aan de casters en een made.
              Nadat ik overstapte naar de pier kreeg ik een kwartier geen beet meer. Toen begon het te lopen.
              Dikke platte jongens beten als gekken. Onderlijn vervangen naar 16/00 met haakje 12.
              En sleuren maar. De ene na de andere kwamen op de kant. Resultaat na 4 uur vissen.....iets meer dan 20 kilo vis.
              Kortom een leuke ochtend met veel vis en heel goed weer.

Reageer

• Kwik
                Frequent aanwezig
                • 12-08-2003
                • 120

heb vanochtend enkele zeer mooie kopvoorns verschalkt met..... sprinkhaantjes en Buldo

en nu ben ik terug weg... met nog véél meer sprinkhanen in de tas... joehoeeeee

life's beautifull (sometimes)

Reageer

• Pieter Pepping
                  Frequent aanwezig
                  • 11-08-2003
                  • 206

gisteravond wezen vissen. Ik zat om 19:15, maar moest om 20:30 weer stoppen, omdat m'n ogen het niet meer aankonden, het werd te donker. 2 voorntjes, 2 posjes en een baarsje.

Toen ik m'n hengel inhaalde om af te tuigen, zat er toch een pos aan, ik had de tuk wel gezien, maar niet aangeslagen, omdat het heel licht was en ik wachte op een grotere en duidelijkere kromming van m'n top; resultaat: haakje helemaal ingeslikt . Ik zal toch m'n onderlijntjes eens korter maken, het gebeurd me te vaak...

ik ruimde net op tijd op, want er kwam een hele kudde koeien op me afstormen, ik ben niet bang voor koeien, maar ik ging nou toch maar snel weg
                  ---------------

Pieter

Reageer

• pastoor
                    ...

• 02-02-2003
                    • 1118
                    • Drongelen

ONVOORSTELBAAR.

Zaterdag op het Veluwemeer de hele dag 2 kleine voorntjes.
                    Zondagmorgen uit frustratie toch nog even naar de Maas en daar wel 60 stuks met de feeder.

Is het Veluwemeer ook voorzien van zout water??

Reageer

• intervisje
                      Newbie
                      • 04-09-2003
                      • 5

He mannen, zondag de hele dag gevist met de feeder en heb er misschien wel 40 misgeslagen, heb alles geprobeerd. Lange onderlijn korte. hoekafhouders geen hoekafhouders vast, maaien, wurmen. Met mijn voer gespeelt, van plek veranderd van een meer naar rivier. Alles!!!!!!!!!!! paar schamele kleine vissen en op het laatst in de rivier twee leuke brasems van 28 cm, maar dat was het dan ook. HOE KAN DAT NOU???? Zaterdag had ik 30 voorns van 25 en meer cmmmmmmmmmmmeterss

Reageer

• john van den broek
                        Specimen Hunter
                        • 30-03-2003
                        • 1089
                        • Venray

intervisje,

Had je ook geprobeerd om op je handen te gaan zitten ?
                        Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• intervisje
                          Newbie
                          • 04-09-2003
                          • 5

nee werkt dat dan???????

Reageer

• minimus
                            Specimen Hunter
                            • 19-03-2003
                            • 1203
                            • Tilburg

Als de vis er niet zit kan de vis ook niet bijten. Als je echter zoals je zelf zegt 40 keer neven gepeerd hebt dan schort er klaarblijkelijk iets aan je techniek. Ik zie dat je zelf gebruik hebt gemaakt van hoekafhouders. Neem van mij aan : weg met die rotzooi. Het succesvol feederen begint primair met eenvoudige montages zonder tierlantijnen. Wat John bedoeld, is dat menig feedervisser geneigd is te vlug aan te slaan. Door op je handen te gaan zitten wordt sowieso je reactie vertraagd, hoewel meestal deze uitspraak cynisch bedoeld is !!
                            As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• pastoor
                              ...

• 02-02-2003
                              • 1118
                              • Drongelen

Op je handen zitten helpt wel degelijk.
                              Ik geloof als ik me goed herinner dat deze uitspraak trouwens komt van ene Deputy.

Ik ken een visser die doe dit altijd en heeft nu lange vingers.

Reageer

• john van den broek
                                Specimen Hunter
                                • 30-03-2003
                                • 1089
                                • Venray

Hoi intervisje,

Wat ik bedoel is, en Minimus heeft mij goed begrepen , dat je tijdens de eerste aanbeten moet aanvoelen hoe de vis bijt.
                                Ik laat doorgaans de vis goed doorbijten voordat ik aansla.
                                Aan de aanbeten en ook de frequentie ervan kun je zien of de vis voorzichtig bijt of dat deze gretig is. Hier pas je je onderlijn lengte en de haakgrootte op aan.

Dat jij er zo veel hebt misgeslagen kan aan twee dingen liggen :
                                1. je slaat te snel aan ( vandaar de opmerking om op je handen te gaan zitten )
                                2. de angel die je gebruikte was te klein.

Dat je zoveel vis hebt misgeslagen wil zeggen dat de vis goed los was, waardoor het volgens mij ligt aan de grootte van de angel, die mag in sommige gevallen best een maatje 8 zijn.
                                Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

Working...