Hengelsport zaken

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • minimus
    Specimen Hunter
    • 19-03-2003
    • 1203
    • Tilburg

De kleinste en gezelligste zaak van Nederland is Ad Toten in Tilburg. En Ad weet wat vissen is want zelf was hij al eens bij de top 10 van Europa en tegenwoordig is hij coach van van alles en nog wat. En van Ad krijg je altijd een goed advies (bijvoorbeeld dat spray om je topelastiek te conditioneren de groots mogelijke kolder is die er bestaat) en in daar heeft ie volkomen gelijk in. Want elastiek laat zich alleen conditioneren TIJDENS het productieproces en niet NA het productieproces. En toevallig kan ik het weten want ik zit in die wereld.
    Dus voor iedereen die zo'n bus in zijn kist heeft zitten. Wegpleuren, want het dient alleen maar ter spekking van de kas van de snuisterijproducenten en je elastiek gaat er helemaal niet langer van mee zoals op het busje onomwonden verteld wordt !!!
    As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• Lex van den Ende
      Met enige kennis...
      • 23-01-2003
      • 402
      • Tilburg

Klopt Mini,

Ad weet idd veel te vertellen.........Zelfs zoveel dat je voor een doosje maden of een pakje haken een hele middag uit kunt trekken. Die kerel kan ***len das niet normaal. Daaraan merk je dat het zijn lust en zijn leven is. Uren en uren ( en dat is niet overdreven) kletst hij verder over zijn hobby. Of je nu wel iets koopt of niet maakt geen donder uit.

Ad is een goeie kerel die geen geheimen heeft in de hengelsport. Vraag maar wat je wilt en je krijgt een eerlijk antwoord. Over zijn voer, montages noem maar op alles gooit hij over de toonbank. En dat hij kan vissen dat mag duidelijk zijn. Kijk maar eens naar zijn indrukwekkende reeks prestaties.

Kortom een hele goeie kerel die iedereen helpt waar hij kan en een eerlijk advies geeft.
      Groeten,

Lex.

Reageer

• Peter1969
        Met enige kennis...
        • 21-02-2003
        • 269
        • culemborg

Uhm, luitjes, vertel mij ff waar de zaak van Ad zit in Tilburg. Moet morgen (vrijdag) toch in Tilburg zijn en ga (mits ik daar tijd voor heb) toch ff een kijkje nemen bij hem. We maken er dan wel gein over dat Ad zoveel over de hengelsport te vertellen heeft, maar dat is mijn inziens toch beter dan dat je wordt afgesnouwd als je fatsoenlijk iets vraagt (denk hierbij bijvoorbeeld aan een andere hengelsportzaak in datzelfde Tilburg, maar dit terzijde).
        Hoop dat ik op tijd nog te weten kom waar Ad dus zit in Tilburg, wil er dan echt ff gaan kijken.

Groetjes!!

Reageer

• Lex van den Ende
          Met enige kennis...
          • 23-01-2003
          • 402
          • Tilburg

Burgemeester van de Mortelplein.

Dat is een zijstraat van de Broekhovenseweg.
          Groeten,

Lex.

Reageer

• Serrano
            GMS MAAKT VIS ZICHTBAAR
            • 05-07-2004
            • 294
            • GELDROP

De essentiele vraag luidt dus Wat is een goede winkelier. De een kijkt naar de prijs de ander naar het assortiment en weer andere hebben zin in een bakkie koffie en een gezellig praatje. Allemaal uitstekende argumenten. Maar die winkelier die ook eens gaat vissen die heeft winkel én viservaring, en dus niet van horen zegen of zo. Ervaring dus. En zo zijn Niewegein en Tilburg goede voorbeelden van "goede'winkels.
            Misschien iets voor een wedstrijd: "De winkelier van het jaar.
            Moet voldoen aan een aantal criteria: De menselijke aspecten, vakkennis en een breed assortiment, witvis(vaste stok/feeder), karper, roofvis en zout.
            En daar gaat het al mis. Ittervoort is alleen vaste stok sterk geconcentreerd op Belgie, Tilburg(AT) allround en vul zo maar in. We zullen nooit volldeig worden want iedere winkelier lijkt zijn specialiteit te hebben. Overigens komen veel artiklen vaak uit dezelfde koker. Soms zijn hengeldelen van diverse merken uitwisselbaar. Dus zouden we een keuze moeten maken.
            Laten we wel wezen, in het voer zit het niet meer(v.d. Eynde/Sensas/Geerts etc), een goede stok kun je binnen een straal van 20 km van jouw adres kopen, een goede lijn hebben ze ook en prima haken zijn overal te koop. Dus wie geeft de beste adviezen? Wie heeft er ervaring met een A,B of C stok, wie heeft ervaring met een E, F lijn etc. En niet van horen zeggen maar zelf getest en blijven testen".
            Genoeg stof om over te praten en niet vergeten het 'LEVEND AAS' met zijn toevoegingen als Vitamo en Lever in sterke en minder sterke mate en wie heeft er eens iets anders als "barbecuesaus". Weer eens wat anders die Belgische mayonaise dan Gouda's Glorie! Vraagt het maar aan de karperboys, soms lever dan weer vis en garnaal en soms gewoon een scopex of tutti-frutti.
            Genoeg om over te praten dus. Verandering van spijs doet de vis eten en wij de vis vangen

Reageer

• Emiel
              .........
              • 07-09-2004
              • 70
              • oldemarkt

Goedemiddag hengelsport vrienden........

Men moet gaan naar Spin hengelsport in steenwijk ( ov )

Leuke zaak,fijn spul.....

The place to be......

Mvrg Emiel. ke: ke: ke:

Reageer

• Eduard
                Moderator
                • 11-08-2004
                • 3278
                • Sappemeer

Om dan een noord-nederlandse duit in het zakje te doen: Ik ga altijd naar Hengelsportzaak Sappemeer. Niets ten nadele van andere zaken hier in de omgeving, maar hier ben ik tot nu toe altijd fair behandeld. Het is een familiebedrijf(je) en is altijd gezellig. Natuurlijk staan ze daar voor hun brood, maar als ik daar spullen koop krijg ik altijd goede uitleg en tips en heb nooit het gevoel dat me wat wordt opgedrongen. Sterker nog, toen ik mijn eerste feeder ging kopen raadde hij me af die hele dure, sjiek-de-friemel-stok te kopenen waar ik mijn oog op had laten vallen, met de woorden: "Die heb je voor 't eerst nog niet nodig". Daarna liet hij me een aantal andere beduidend goedkopere zien, waaruit ik een keuze kon maken. En ik pak nog regelmatig die eerste feeder om mee te vissen, gewoon omdat ie goed is... ke:

Ze hebben ook hun eigen merk voer (Sappemeermix). Ik gebruik het ook, samen met een aditiefje en ben er heel tevreden over.
                groet,
                Eduard

Reageer

• Vissport
                  Sportvisser
                  • 07-01-2004
                  • 756
                  • Maasbracht

Een goede hengesportzaak is " De Snoek" in Maaseik.
                  Bij Ber zo noemen we hem, krijg je geen koffie, maar wel goed advies, en 10 procent afslag op alle artikelen, en dat is veel meer waard dan een tas koffie. En als je problemen hebt met je hengels...het wordt naar het mogelijke onmiddelijk gemaakt of verwisseld. Hij is in ieder geval zeer tegemoet komend, en vriendelijk, iets wat je bij vele anderen niet zult vinden. ipe:
                  www.pa3gju.nl
                  Beste groeten.

Reageer

• Theo de Kreij (van Berner

Zat er ook niet een "de snoek" in Weert of Nederweert?

Reageer

• minimus
                      Specimen Hunter
                      • 19-03-2003
                      • 1203
                      • Tilburg

Oorspronkelijk geplaatst door Lex van den Ende

Burgemeester van de Mortelplein.

Dat is een zijstraat van de Broekhovenseweg.
                      Woon jij wel in Tilburg Lex (sorry voor de late reactie) Ad zit toch echt aan het Pater v.d. Elzenplein en dat is inderdaad een zijstraat van de Broekhovenseweg !!!

Reageer

• Theo de Kreij (van Berner

Ut bleive raare luih die Tilbhurgers

Reageer

• Lex van den Ende
                          Met enige kennis...
                          • 23-01-2003
                          • 402
                          • Tilburg

Klopt helemaal mini.........maar....plein had ik goed %)
                          Groeten,

Lex.

Reageer

• Vissport
                            Sportvisser
                            • 07-01-2004
                            • 756
                            • Maasbracht

Oorspronkelijk geplaatst door Theo de Kreij (van Berner

Zat er ook niet een "de snoek" in Weert of Nederweert?
                            zou best kunnen, maar dat weet ik niet.
                            www.pa3gju.nl
                            Beste groeten.

Reageer

• minimus
                              Specimen Hunter
                              • 19-03-2003
                              • 1203
                              • Tilburg

Oorspronkelijk geplaatst door Theo de Kreij (van Berner

Ut bleive raare luih die Tilbhurgers
                              As ge plat wilt praoten Theo dan zudde toch ut un aander vat moeten tappen, want dees lekt nergens op.
                              Lex en dees menneke snappen ok wel dé ge dur bij wilt heuren bé die Brabantse fistneuzen, mar ik geleuf dé ge nog heul wé te oefenen het.

Reageer

• Serrano
                                GMS MAAKT VIS ZICHTBAAR
                                • 05-07-2004
                                • 294
                                • GELDROP

Deze week een aantal winkels bezocht in Limburg. Moest enkele flesjes Vitamo hebben maar Roermond had niks, Ittervoort vroeg een te hoge prijs dus ben ik uiteindelijk bij onze oude vertrouwde Snoek in Maaseik aangeland. Meteen ook nog gezellig een pilske gepakt in het centrum, kroegen voor het uitzoeken.
                                Toch nog steeds gezellig en verstand van zaken. Ber blijft vertellen over zijn ervaringen en dan die met dat zwarte haar deed ook nog een duit in het zakje.
                                Is toch kennelijk rustige tijd, en ze maken tijd. Kom er graag en ze hebben niet alleen veel producten maar ook een perfect advies. Zijn niet zo op de Euro's als andere winkels en daarom gun ik het deze mensen dan ook. Iets verder rijden maar meer informatie en terug als tevreden klant. En niet alleengericht op een bepaalde afdeling, juist ook gericht op de additieven.
                                Ber zegt weleens die Belgische mayonaise is toch beter als die van jullie en hij kan het weten, kijk maar in zijn winkel. Bedankt lui.

Reageer

Working...