Wat voor vis?
Collapse
X
-
Alver is veel meer zilverkleur en de vinnen zijn zilverkleur, ook de oogkleur is anders. Serpeling heeft een HALF onderstandige bek en hol lopende rug en buikvin. Lijkt veel op een blankvoorn ( wordt er ook vaak voor aan gezien)maar mist duidelijk herkenbaar de rode oogstip. Voor de tellers een Alver heeft 45-50 schubben op de zijflank.Reageer
-
lijkt me niet echt een alver, als je hem met de foto van die eronder vergelijkt.
de anaalvin ziet er anders uit, en hij heeft aan de onderkant maar 1 vin en een alver 2, ook is de rugvin anders, en de staarten zien er ook anders uit,
ik weet niet welke vis het is maar ik denk zeker geen alverReageer
-
De buikvin ligt aangesloten tegen het lijf, dus deze is slecht waar te nemen.lijkt me niet echt een alver, als je hem met de foto van die eronder vergelijkt.
de anaalvin ziet er anders uit, en hij heeft aan de onderkant maar 1 vin en een alver 2, ook is de rugvin anders, en de staarten zien er ook anders uit,
ik weet niet welke vis het is maar ik denk zeker geen alver
De anaalvin en rugvin zijn niet vollledig uitgestrekt zoals op het andere plaatje, waardoor vergelijken moeilijk opgaat. De staarten vind ik wel veel op elkaar lijken, het kleurverschil doet niet ter zake. Echter......
Alle punten die jij noemt zijn niet relevant. Op basis hiervan wordt nl niet vastgesteld of het om een alver gaat. Het gaat om de punten op basis waarvan je wel kunt vaststellen of het om een alver gaat (zie mijn eerdere mail met de links). Alle andere vissoorten vallen af, de alver blijft over. Conclusie: het is dus een alver.Reageer
-
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer