Wat voor vis?

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ToniMono
    Banned

• 23-05-2007
    • 386
    • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door Lubbe176
    nou .... fotos bewerken via RDP is beetje rotwerk, ik heb gewoon ff ingezoomed... ik zal vnaaf ff een uitvergrootte shot plaatsen.
    Ik ben zeer benieuwd. Gelet op het feit dat je geen pink in de bek kon steken, houd ik het ook op een alver.

Reageer

• ToniMono
      Banned

• 23-05-2007
      • 386
      • Arnhem

Ik heb de foto even opgeslagen op mijn pc en daarna heb ik ingezoomd. Nu is goed te zien dat de bek niet doorloopt onder het oog.

Het is dus geen klein roofbleitje maar een alver.

Reageer

• Lubbe176
        Platte deurmatte visser!

• 22-08-2007
        • 193
        • Erica

ok.. ik zal vnaaf even de beste fotos uitzoeken en hotlinks plaatsen
        Wie het voorntje niet eert, is de karper niet weert.

Reageer

• paul.p
          Komt net kijken

• 08-03-2007
          • 60

Alver is veel meer zilverkleur en de vinnen zijn zilverkleur, ook de oogkleur is anders. Serpeling heeft een HALF onderstandige bek en hol lopende rug en buikvin. Lijkt veel op een blankvoorn ( wordt er ook vaak voor aan gezien)maar mist duidelijk herkenbaar de rode oogstip. Voor de tellers een Alver heeft 45-50 schubben op de zijflank.

Reageer

• martijn12331
            Newbie

• 04-09-2007
            • 24
            • Nijkerk

lijkt me niet echt een alver, als je hem met de foto van die eronder vergelijkt.
            de anaalvin ziet er anders uit, en hij heeft aan de onderkant maar 1 vin en een alver 2, ook is de rugvin anders, en de staarten zien er ook anders uit,

ik weet niet welke vis het is maar ik denk zeker geen alver

Reageer

• ToniMono
              Banned

• 23-05-2007
              • 386
              • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door martijn12331
              lijkt me niet echt een alver, als je hem met de foto van die eronder vergelijkt.
              de anaalvin ziet er anders uit, en hij heeft aan de onderkant maar 1 vin en een alver 2, ook is de rugvin anders, en de staarten zien er ook anders uit,

ik weet niet welke vis het is maar ik denk zeker geen alver
              De buikvin ligt aangesloten tegen het lijf, dus deze is slecht waar te nemen.
              De anaalvin en rugvin zijn niet vollledig uitgestrekt zoals op het andere plaatje, waardoor vergelijken moeilijk opgaat. De staarten vind ik wel veel op elkaar lijken, het kleurverschil doet niet ter zake. Echter......

Alle punten die jij noemt zijn niet relevant. Op basis hiervan wordt nl niet vastgesteld of het om een alver gaat. Het gaat om de punten op basis waarvan je wel kunt vaststellen of het om een alver gaat (zie mijn eerdere mail met de links). Alle andere vissoorten vallen af, de alver blijft over. Conclusie: het is dus een alver.

Reageer

• wimwijchen
                Komt net kijken

• 27-03-2007
                • 74
                • wijchen

Misschien is het een kruising, die komen vrij veel voor in Nederland

Reageer

• ToniMono
                  Banned

• 23-05-2007
                  • 386
                  • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door wimwijchen
                  Misschien is het een kruising, die komen vrij veel voor in Nederland

Ik denk het ook. Een kruising tussen een mannetjes en een vrouwtjes alver....

Reageer

Working...