Koppelwedstrijd

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Pim Duivenvoorde
    Newbie

• 17-06-2007
    • 18
    • Noordwijkerhout

De wedstrijd is gevist. Het was schitterend weer en daar heb ik de eerste 2 uur volop van genoten terwijl mijn maat wel af en toe een vis ving. Hij lag aan de overkant en ik in het midden of met de vaste stok. De laatste 3 uur ben ik ook aan de overkant gaan liggen, maar ook ging dat in het begin niet ondanks we hetzelfde zaten wat montage betreft. Beide een onderlijn van 80 cm. Ik ben toen naar een onderlijn gegaan van 50 cm en toen ging ik ook af en toe vis vangen. De vis beet niet uitmuntend. (Het koppel wat op kop zat is zelfs naar huis gegaan). Er had meer ingezeten denk ik. Mijn maat had last van krabben en is iets verder van de kant gegaan en toen ik naar de overkant ging lag ik niet precies op dezelfde plek als mijn maat. Zodoende lagen er aan de overkant 3 voerplekken. i.p.v. 1. Het was ook zoals Ronald schreef dat je toch beide voor jezelf gaat vissen i.p.v. samen. Ik denk dat dat het moeilijkste is. Het omschakelen van de vis voor je zelf houden naar het delen met je maat. Je bent immers bang dat voerstek door je maat wordt verprutst of dat je met elkaar in de knoop komt te zitten.
    Hoe kan je dat overigens voorkomen?

Komende zondag gaan we voor het echie.
    Ook een goede visser vangt weleens bot

Reageer

• spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Pim Duivenvoorde
      De wedstrijd is gevist. Het was schitterend weer en daar heb ik de eerste 2 uur volop van genoten terwijl mijn maat wel af en toe een vis ving. Hij lag aan de overkant en ik in het midden of met de vaste stok. De laatste 3 uur ben ik ook aan de overkant gaan liggen, maar ook ging dat in het begin niet ondanks we hetzelfde zaten wat montage betreft. Beide een onderlijn van 80 cm. Ik ben toen naar een onderlijn gegaan van 50 cm en toen ging ik ook af en toe vis vangen. De vis beet niet uitmuntend. (Het koppel wat op kop zat is zelfs naar huis gegaan). Er had meer ingezeten denk ik. Mijn maat had last van krabben en is iets verder van de kant gegaan en toen ik naar de overkant ging lag ik niet precies op dezelfde plek als mijn maat. Zodoende lagen er aan de overkant 3 voerplekken. i.p.v. 1. Het was ook zoals Ronald schreef dat je toch beide voor jezelf gaat vissen i.p.v. samen. Ik denk dat dat het moeilijkste is. Het omschakelen van de vis voor je zelf houden naar het delen met je maat. Je bent immers bang dat voerstek door je maat wordt verprutst of dat je met elkaar in de knoop komt te zitten.
      Hoe kan je dat overigens voorkomen?

Komende zondag gaan we voor het echie.

je kan als je erbij gaat liggen dan met een loodje alleen vissen en proberen echt boven op dat plekje te gooien maar niet over zijn lijn heen dus natuurlijk.
      zonder voer gaat die vis niet heen en weer crossen tussen die voer wolken van eventuele afzwaaiers.

Reageer

• Pim Duivenvoorde
        Newbie

• 17-06-2007
        • 18
        • Noordwijkerhout

De tweede wedstrijd afgelopen zondag gevist.
        Het was hopeloos wat de vis betreft. We hadden net 4 kilo samen in 5 uur tijd. We hebben de buren er wel uitgevist en meer kan je niet doen. Nummer 1 in ons vak had ruim 26 kilo, maar zij hebben wel met een hele rare techniek gevist. Eigenlijk is dat nog de beste tip. Deze wil ik jullie niet onthouden. Bij het wegen ging één van beide in het water staan om de vis in het net te jagen. Ach het mannetje ging helemaal kopje onder. Ik schat in dat hij tegen de 70 jaar is. Gelukkig had hij wel droge kleren bij zich. Uiteindelijk gingen ze wel met de prijs aan de haal. Volgens mij iets van 500 harde euro's. Tsja voor de helft spring ik ook wel in het water.
        Thuis gekomen had mijn schuur ook nog in de brand gestaan en zijn er karperspullen van mijn zoon verloren gegaan. Een voordeel heb ik wel. Het eerste jaar genoeg geroosterde hennep.

Alle forumleden bedankt voor de bruikbare tips. We hebben veel geleerd.

Reageer

• ToniMono
          Banned

• 23-05-2007
          • 386
          • Arnhem

Je gaat me toch niet vertellen dat vis die op deze wijze in het leefnet terecht komt meetelt bij de weging? Of begrijp ik je verkeerd?

ps: wat doet een kilo-tje geroosterde hennep bij je? Naar man, die brand.

Reageer

• Pim Duivenvoorde
            Newbie

• 17-06-2007
            • 18
            • Noordwijkerhout

Nee joh ToniMono,
            Het mannetje wilde bij het wegen zijn net uit het water pakken, maar kukelde voorover zo de vaart in.

Reageer

• ToniMono
              Banned

• 23-05-2007
              • 386
              • Arnhem

Oorspronkelijk geplaatst door Pim Duivenvoorde
              Nee joh ToniMono,
              Het mannetje wilde bij het wegen zijn net uit het water pakken, maar kukelde voorover zo de vaart in.
              Ah zo.....sorry dat ik het zeg, maar dat moet een SCHITTEREND gezicht zijn geweest! Die ouwe hahaha.

Reageer

• Ronald Nannings
                Verificatie gaande...

• 05-08-2006
                • 602
                • Enclave Friesland

Ik heb ook eens een rondje gezwommen bij een wedstrijd in de boezem van Alblasserdam, toen mijn plateau poten niet waren vastgeschroefd. Mijn buurman is mij er nog dankbaar voor, want hij won de wedstrijd. Casters, maden, wormen en voer alles was te water gepleurd. Gelukkig lag mijn vaste hengel nog op de kant en was het mooi weer. Zo zie je maar weer, iedereen kan het overkomen. Zo heb ik iemand te water zien springen die dacht dat ie zijn leefnet kwijt was, maar die lag nog mooi op de kant. Hij dook in het water, toen zijn buurman riep dat zijn leefnet nog op de wal lag. Ik moet er wel bijzeggen dat ie de dag ervoor stevig in het glaasje had gekeken.

Reageer

Working...