Ben sinds enige tijd aan het feederen gegaan, na enige tijd oefenen in het herkennen van de aanbeten vang ik nu een leuk visje met de feederhengel. Wat mij nog wel vaak overkomt dat een gehaakte vis snel lost (zowel kleine als grote vissen). Ik heb hier zelf verschillende ideeen over. Wellicht kan iemand me hiermee verder helpen.
Situatie schets:
Stromend water, nylon op de spoel, korf in een schuiflus (ca18 cm), Gebruikte hengel KOC feeder met een shimano 7000, onderlijn 1 meter, haak 14/12. De gevangen vissen zijn allen voorin de bek gehaakt (zeer lichtjes gehaakt)
Mijn ideeen:
- de gebruikte haken zijn te klein, waardoor deze te weinig vlees pakt.
- de haak is te groot, waardoor deze niet ver genoeg in de bek komt
- de onderlijn is nog te kort.
- de lus is niet groot genoeg, waardoor de beet te vroeg doorkomt en de vis te licht gehaakt is.
- De hengel is te stug, waardoor je de haak als het ware uit de bek trekt tijdens het binnendraaien.
Ik hoor graag jullie meningen..
Situatie schets:
Stromend water, nylon op de spoel, korf in een schuiflus (ca18 cm), Gebruikte hengel KOC feeder met een shimano 7000, onderlijn 1 meter, haak 14/12. De gevangen vissen zijn allen voorin de bek gehaakt (zeer lichtjes gehaakt)
Mijn ideeen:
- de gebruikte haken zijn te klein, waardoor deze te weinig vlees pakt.
- de haak is te groot, waardoor deze niet ver genoeg in de bek komt
- de onderlijn is nog te kort.
- de lus is niet groot genoeg, waardoor de beet te vroeg doorkomt en de vis te licht gehaakt is.
- De hengel is te stug, waardoor je de haak als het ware uit de bek trekt tijdens het binnendraaien.
Ik hoor graag jullie meningen..

ipe:

Reageer