Lastige visburen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • cverhoeven
    Match visser

• 30-07-2008
    • 339
    • Oisterwijk

Lastige visburen

Het is me nog niet overkomen, maar stel je het volgende voor.

Je hebt een mooi plekje gevonden om te vissen en dan komt er zo'n kloo$%^$&mmel naast je zitten. Stampend pakt hij onder luid kabaal zijn spullen uit, flikk@#@$@rt zijn leefnet bijna over jou plek heen en gaat met een luide boer zitten op zijn stoeltje. Het eerste wat hij doet is een bult voer neerdonderen tegen jou visplek aan en vervolgens gooit hij het hele zaakje nagenoeg boven op jou dobber..... Als laatste gaat hij tegen je aan staan te l#$llen over hoe geweldig hij is en dat de dobber/hengel/lijn en overige spullen die jij gebruikt niet goed zijn.......

Wat zou jij doen in zo'n geval?
    To match or not to match thats the question
  • Jans
    Toekomstig expert
    • 13-03-2004
    • 272
    • Drenthe

Slecht geslapen?
    Lijkt me meer iets voor de visserette.
    Er is altijd iemand die nog minder vangt.

Reageer

• cverhoeven
      Match visser

• 30-07-2008
      • 339
      • Oisterwijk

Oorspronkelijk geplaatst door Jans
      Slecht geslapen?
      Lijkt me meer iets voor de visserette.
      nee hoor prima geslapen, maar de vraag is echt serieus hoor. Ik weet niet hoe ik zou reageren....

Reageer

• Ginus
        knutselaar

• 22-03-2008
        • 665
        • wijster

Als ik goed geslapen heb ,gewoon negeren z, n persoon
        Nee de persoon gewoon vriendelijk vragen iets verder op te gaan zitten .
        Wil hiij dat niet ,gewoon in het water kieperen en ga jij gewoon een ander plekje zoeken.
        GR GINUS

Reageer

• 4x14
          Banned

• 10-12-2006
          • 849
          • Brielle

Ik zou hem niet al te vriendelijk verzoeken om een plekje verder te gaan zitten.

Reageer

• Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

Inderdaad "vriendelijk" verzoeken op te rotten, zeg ik mijnheer Sonneberg waar gaan wij naartoe in deze maatschappij, zit ik lekker te vissen moet je een poosje later ligge matte langs de oever. tis wat.
            Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• Robin
              Vaste stok & Feeder

• 26-11-2006
              • 490
              • Meerssen

cverhoeven, heb je dit toevallig meegemaakt dat je deze vraag stelt.
              Ik denk dat in zo'n geval ik deze heer erop zou aanspreken dat rekening houden met anderen een kleine moeite is!
              groetjes Robin

"De beste tijd moet nog komen"

Reageer

• cverhoeven
                Match visser

• 30-07-2008
                • 339
                • Oisterwijk

Oorspronkelijk geplaatst door Robin
                cverhoeven, heb je dit toevallig meegemaakt dat je deze vraag stelt.
                Ik denk dat in zo'n geval ik deze heer erop zou aanspreken dat rekening houden met anderen een kleine moeite is!
                Nee niet meegemaakt, maar ik zie het al helemaal gebeuren.....
                Ik denk dat ik mijn spullen zou pakken en ergens anders zou gaan zitten.

Reageer

• lolo
                  Geniet maar niet met mate
                  • 01-05-2003
                  • 3873
                  • Weesp

Tja vriendelijk verzoeken of het wat rustger kan .
                  Als hij nog gekker gaat doen zit er een kans in dat hij lid kan worden van de blauwe ogen club (of ik kan ook natuurlijk )
                  Groetjes
                  Johnny

Match
                  Feeder
                  Stok

Reageer

• RenéTom
                    Frequent aanwezig

• 10-10-2007
                    • 121
                    • Kerkrade

Als mij zo iets zou gebeuren dan neem ik direct kontakt op met een kontroleur van de verreniging deze hebben zeer goede hulpverlening van boa's en blauwpetten, ik zou hem totaal link's laten liggen ,niet op reargeren , en als hij handtastelijk wordt heb ik een reden om aan de controleur's e.d.te laten verwijderen wegens geweldpleging, en na de commotie kan je weer rustig doorvissen op een goed gevoerde stek.
                    ( wel zorgen dat je al jou papieren oké hebt natuurlijk).

Groetjes René
                    " Vissen= ontspanning voor echte mannen"(en ook vrouwen)

Reageer

• brielsemaasliefhebber
                      vis gek
                      • 06-06-2006
                      • 1231
                      • Brielle

Oorspronkelijk geplaatst door 4x14
                      Ik zou hem niet al te vriendelijk verzoeken om een plekje verder te gaan zitten.

Hahahaha ik zie het al voor me hahaha

Nee gekkigheid stefan je heb gelijk,ik zou hem gelijk een stomp op zijn kanus geven dat is de beste oplossing praten heeft vaak geen zin.
                      GROETEN VAN EEN VIS GEK

Reageer

• The Frisian Viking
                        NHSF Erelid
                        • 27-06-2006
                        • 5454
                        • Feânwalden

Da`s een moeilijke vraag, persoonlijk wist ik het wel.

Ik denk dat je de handen uit de mouwen steekt en hem een hijs verkoopt aan het kortste eind trekt, je mag en kan niet voor eigen rechter spelen, daarvoor kan je zwaar gestraft worden.

Maar ik wist het wel eerst vriendelijk lukt dit niet tja dan !!!!!!!!!!!!!
                        Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

ik knibbelje foar gjin ien

The Frisian Viking

Reageer

• Johannes

Ooit eens meegemaakt dat tijdens een wedstrijd iemand tussen mij en mijn buurman in wilde gaan zitten.
                          In eerste instantie geloof je je ogen niet, maar toen hij door bleef gaan met spullen klaar zetten heb ik hem alleen maar gevraagd of hij goed kon zwemmen... Dat was voldoende.

Reageer

• spuiliefhebber
                            Verificatie gaande...
                            • 22-04-2006
                            • 4156
                            • onbekend

dan moet je die situatie toch eerst aan de hand gehad hebben,je weet maar nooit hoe je dan reageert.

hufters in het verkeer ook,je zegt dan doe ik dit dan doe ik dat.

ik heb er is 1 uit de auto getrokken,die was nog met 3 maten ook(stijf onder de pillen)

zou je zomaar worden doodgeschoten op zondag ochtend.

gelukkig had ik mijn vismaat bij me die gebukt achter het dashboard zat

Reageer

• cquad
                              Iets met water

• 18-03-2008
                              • 361
                              • Buitenpost [FRL]

Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, ik weet eigenlijk niet wat ik zou doen.
                              Misschien eerst vriendelijk vragen of hij op wil t**f*n..

Wat ik wel heb meegemaakt is begin van dit jaar:

Ik kom aanrijden en ga ongeveer 15m van iemand afzitten, die daar bezig was met een club wedstrijd.

Ik stal m'n spullen uit ( stoel, winklepicker, aasbakjes op zo'n stang).

Komt de beste buurman naast mij staan, en begint mij de les te lezen:
                              * Lusmontage moet je 'noooit' gebruiken, werkt toch niet.
                              * Je moet een zitkist hebben is veeeel beter
                              * Je maden zijn niet goed..
                              * je nylon is niet goed..
                              * de Standaard voer was niet goed die ik had...

Heb de beste meneer uitgelegd dat ik niet veel geld heb, om ook zo'n rive kist te bezitten als hem, en toen ook niet genoeg geld had voor een 'super duper' feeder.
                              Hem gevraagd hoe de vangsten waren, en hij zij bar slecht ..

Gelukkig ging de beste meneer weer terug naar z'n plekkie, en heeft niks meer gezegd:

Want 10 minuten na de eerste worp heb ik niet meer stil gezeten. De een na de andere brasem eruit gevist.
                              Heb hem steeds bij elke keer binnenhalen, met een geniepig lachje naar hem gekeken :P

Het kan ook anders, want paar weken na die tijd toen ik voor het eerst met mijn nieuwe shimano technium stok bij het kanaal ging zitten, kreeg ik positieve kritiek van een visser aldaar.

Tips van dat je beter op 8/9 meter kan zitten, de opslag iets langer kon doen bij de omstandigheden die ik toen had.
                              Ook heeft hij mij uitgelegd hoe ik het beste kon binnen halen. Want tja een stokje van 5m of een stok van 8 meter is toch een wereld verschil met afschuiven.
                              Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

Reageer

Working...