havens en zondagsrust

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • paul.p
    Komt net kijken

• 08-03-2007
    • 60

Ik ben sinds Maart j.l. inwoner van BunschotenSpakenburg en woon niet aan de haven .Al die verhalen over de mensen in dit dorp zijn onderhand achterhaald en verzonnen. Er wonen hier 18.000 mensen waarvan inmiddels het overgrote deel van buiten de plaats komt. Heb overigens jaren aan de Eem in Baarn gewoond en ook hier waren er op een bepaald moment klachten van omwonenden tijdens wedstrijden met name van geluidsoverlast.Parkeren in woonwijk i.p.v. door de organisatie gevraagde plekken om te parkeren om ± 05.00 uur 's ochtends
    In iedere havenplaats gaan de mensen onderhand over hun nek van de mentaliteit en gedrag van de sportvisser.
    Ik vis pas een kleine 40 jaar en kan een lange lijst maken met plekken waar je niet meer kan vissen omdat men het er zelf verziekt heeft!

Reageer

• spuiliefhebber
      Verificatie gaande...
      • 22-04-2006
      • 4156
      • onbekend

helemaal eens paul,men (de vissers)komt er vanzelf wel achter als ze de boel sluiten.

Reageer

• janb
        jan b
        • 21-11-2005
        • 1982
        • 't Nieuweland

En als ze er dan mee geconfronteerd worden dat ze daar in ene niet meer mogen vissen ,kunnen ze niet begrijpen waarom dat nou verboden moet worden .Er zijn veel vissers die behoorlijk hardleers kunnen zijn ,ik vind het ontzettend leuk om in de winter in de havens te vissen ,maar ik kan de bewoners ook heel goed begrijpen dat die niet zo veel begrip hebben voor dat geschreeuw aan het waterkant van die zgn sportvissers ,de goeie niet ten na gesproken ,de rotzooi valt hier in Brielle wel mee ,daar word voldoende op gehamerd ,maar dat geschreeuw is wel behoorlijk ergelijk .Wat ik wil zeggen is, houd je grote muil en ruim je ******zooi op ,en wees vriendelijk tegen de bewoners En gedraag je zo, dat men niet merkt dat je er zit te vissen ,of dat je er geweest bent.
        Groeten van Jan de visser

Reageer

• Retlaw
          TOPvisser

• 22-01-2008
          • 115
          • Nieuwe Pekela

dat zulk volk gewoon in het water flikkeren, oprotten met die handel
          Jihahaha! Weer een baksteen in het net

Reageer

• antoinette
            Specimen Hunter
            • 13-11-2005
            • 1926
            • oudenhoorn

Tja rekening houden met iemands geloofsovertuiging hoe ver daar in meegaan, mijn dorp is best gelovig en de kerk doet veel voor de gemeenschap maar diezelfde kerk had kerstnacht de buitenluidsprekers vol aanstaan waardoor iedereen verplicht was te luisteren naar de gezangen en preken. Of dat dan leuk is? mijn nachtrust was daardoor toch wel danig verlaat. moet ik dan maar boos worden omdat ze 1x p/j dat zo uitbundig doen? Mijn credo is: leven en laten leven. Overlast zoals hierboven genoemd vind ik ook ontoelaatbaar en is het logisch als de gemeenten er de stekker uit trekken. het kan echter ook anders, hier in Hellevoet mag niet vanaf de steigers gevist worden, toch kan er door samenspraak met vereniging en havenmeester tot een oplossing gekomen worden die dan alleen uitzonderlijk is voor de vaste verenigingsmensen. want dat is eigenlijk nog de grootste boosdoener: vingertjes wijzen en er word niet meer gecomuniceerd want de kans op een mes tussen je ribben is vrij reeel tegenwoordig (helaas) en dus zwijgt men maar.

Reageer

• pvz
              allround

• 01-11-2008
              • 25
              • Bellingwolde

IK heb vorig jaar meegedaan aan een competitie in huizen en daar niet een klacht gekregen de organisator had alles in de puntjes geregeld plaatsnummer trekken deden we buiten de gemeenten(carpoolplaats) en werd er iedere keer verzocht aan de deelnemers om rustig met de autoportieren om te gaan ivm tijdstip en slapende mensen,dus wat ik hiermee wil zeggen dat het wel kan.en als je er eentje naast je heb zitten die er wel maling aan heeft danleren ze het wel af
              een vrije dag niet gevist is een vrije dag niet geleefd

Reageer

• Douwe
                NHSF lid van verdienste
                • 01-07-2006
                • 3136
                • Leeuwarden

Iedereen die zegt leven en laten leven heeft gelijk maar weet je het gelijk ligt aan de gemeenteraad die BESLISSEN uiteindelijk wat er gebeurd, en als je dus pech hebt zijn daar de mensen die de zondagsrust WEL willen.

Uiteindelijk ligt het dus aan de vissers en dan bedoel ik ALLE vissers wat er gebeurd.
                Het is dan net als in het echte leven een paar verneu-ken het voor de welwillenden.
                Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

Working...