Ik weet het staat er niet letterlijk, maar ik heb via douwe ook ooit een mailtje naar svn laten sturen en daar kreeg ik het zelfde antwood. Gezien het feit dat conserverings middelen niet natuurlijk zijn zou het niet mogen. Feit is wel dat ik er zelf ook wel een beetje van baal, het is gewoon aas klaar..
Nok 2010
Collapse
X
-
-
punt 6 wedstrijdregelement NOK 2010
Aas en voer is vrij, behoudens het voor handen hebben en/of gebruik van gekleurde maden en lokvoeders waaraan (schadelijke) kleurstof*fen zijn toegevoegd. Ditzelfde verbod geldt in de gesloten tijd (april-mei) ook voor (geknipte) wormen. Het aas/voer dient uit natuurlijke producten te bestaan; kunstaas en imitaties zijn verboden. Niet naleving leidt onher*roe*pe*lijk tot diskwalificatie. De wedstrijdleiding kan indien gewenst in de uitnodiging aanwijzingen c.q. beperkingen met betrekking tot het aas en lokvoer aan de deelnemers opleggen.
hoe moet je bovenstaande uitleggen?ik gebruik eigen gemaakte boilies waaraan geen kleurstoffen of conserveringsmiddelen in zijn verwerkt.
veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal
goed is
Reageer
-
-
-
Nou heeft een ieder van jullie die meegevist heeft nog een goed resultaat mogen boeken???
Ik heb al wel gehoord dat er op sommige plekken goed gevangen is gewichten boven de 5 kg.
En op welke wijze hebben jullie zitten te vissen.greetings LuciënReageer
-
Ik zat op een kaal stuk langs de snelweg, kan niet bepaald zeggen dat dit een succes was. Twee platjes en 200 gram. Had hier nog nooit gevist. Ik heb wel bemerkt dat je hier uiterst licht moet vissen, haak je 22 en lijntje 8/00. Paar plekken van mij af was iemand die zo met de stok 6kg boven had getakeld.
Trouwens, ik kan nou niet bepaald constateren dat dit water nu zo heel veel beter is als het beukerskanaal, ben benieuwd naar jullie mening!Groet,
Foxdonut
www.wedstrijdvisser.com
Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....Reageer
-
was erg teleurstellend had 16 visjes met een totaal gewicht van 57 gram,heb in vak e gezeten ook een kaal stuk,van alles geprobeerd boillies,ver de vase en maden maar geen bonus vis kunnen vangen en deze was je toch nodig om een redelijk klassement te vissen,alles op de vaste stok gevangen heb wel veel ver gecupt achteraf misschien niet zo een goed ideeveel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal
goed is
Reageer
-
Als je de uitslag bekijkt schrik je van het aantal 'nullen' (53x). Nou kan het zijn dat enkelen niet zijn komen opdagen of de vangst niet hebben laten wegen, maar even goed is dit geen positief beeld voor de wedstrijdvisserij.
De link naar de uitslag;
Bekijk nieuws en media van de Sportvisunie: persberichten, interviews en publicaties. Alles overzichtelijk bij elkaar. Lees meer.
Foxdonut geeft 't al goed aan dat het Beukers kanaal nog niet zo slecht afsteekt tegen dit parcours. Geen vooruitgang dus.Reageer
-
Ik zat in het D vak en heb gegokt op de feeder. 4 posjes mogen vangen..... pfffffff lange dag!Team Bobs hengelsport Prinz Royal
Team Attrafish NederlandReageer
-
als ik naar de foto's kijk snap ik heel goed dat er maar zo weinig wordt gevangen.
men zit zo te zien hooguit 12-15 meter uit elkaar.
dit is vaak ook het geval bij selectie wedstrijden. maak van de onderlinge afstand 20-25 meteren de vangsten
zullen stijgen en de kopplekken worden dan ook minder belangrijk.
Bij onze vereniging ben ik degene die de wedstrijden uitzet en sinds 2 jaar heb ik de afstand verhoogd van 15 naar 25 meter en dat merk je echt in de vangsten. wij vissen veel van onze competitiewedstrijden op het beukerskanaal
maar als je de stekken wat verder uitelkaar zet is ook daar goed vis te vangen. afgelopen jaar een paar keer een winnaar met gewichten boven de 10 kilo(in 2,5 uur).
groeten hoffieReageer
-
Hoffie, daar heb je het grote probleem bij het wedstrijdvissen, de uitzetters zijn vaak geen wedstrijdvissers en de controleurs ook niet. Dar kun je ze niet kwalijk nemen, we moeten blij zijn dat ze er zijn. Ik ben ook groot voorstander van het zover mogelijk uit elkaar zetten van de visplekken, gelukkig zijn er ook tal van goede voorbeelden waar het wel goed is. Kijk Koostertille, kan ook niet anders, wedstrijdvissers in de organisatie.
Ik zag op de foto dat er ook een schip doorgegaan is, funest op dat water. Heel vaak meegemaakt en na het schip geen vis meer vangen. Vangsten vallen me dik tegen, er is daar heel goed een visje te vangen normaal.Reageer
-
Een illusie armer en een ervaring rijker...
Was voor mij de eerste keer in dat water.
Gevist met de vastestok op het door velen genoemde richeltje met ver/casters/pinkies en daar 11 posjes met een gewicht van, schrik niet, 51 gram gevangen.
Heb bewust alleen maar met de cup gevoerd, veel leem met ver en weinig gewoon voer met enkele casters.
Gelijk wel met de feeder een voerplek opgebouwd op 1 meter v/d overkant met standaard feedervoer + casters.
Na het voeren gestart met de vastestok en de feederplek 1,5 uur met rust gelaten.
Echt alles geprobeerd met vastestok en feeder incl wat extra smaakmakers, maar niets hielp.
Al met al niet blij met het resultaat.
Verder ik vond de plekken ook dicht naast elkaar uitgezet.
Volgende keer weer nieuwe kansen.Groeten HarryReageer
-
Het is op vrijwel alle wateren zo dat wanneeer je met ver voert je eerst pos en kleine baars op de plek krijgt.
Vers de vase is niet zaligmakend, vroeger toen er op lengte gevist werd was dat belangrijker dan nu. Ik denk dat een water als de Hgveensevaart beter geschikt is voor pieren (als dat mag en casters). Ik zal nooit op dat kanaal voeren met vers, wel aan de haak een stuk of 8 a 10 dikke vers.Reageer
-
ik heb ook met de feeder gevist geen ver in het voer maar wel op de haak ook geen vis.
weet nu wel op dit gedeelte van de hoogeveense vaart weinig of geen voerver door het voer.veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal
goed is
Reageer
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Reageer