gemiddelde omhooghalen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • esperto
    Sportvisser

• 16-09-2006
    • 654
    • Oostkamp (Brugge)

Oorspronkelijk geplaatst door DERKZZ
    ik vis inderdaad met 2 hengels om de vang kansen wat te vergrooten dit kan ook als je 1 ker per 3 kwartier bij voert

je voer zeven? ik had er wel eens van gehoord maar dacht dat het onzin was.
    ik heb ook een potje spray wat je op het haakaas kunt sprayen en dat heet tover spray, en dat werk dus niet, daarom ben ik nu de realistische dingen aan het proberen, en zeven leek mij er niet bij te horen. welk voor deel heeft het zeven dan?

als ik mijn voer neem dan trek ik 1 a 2 blikjes mais los, dit vocht gooi ik door het voer met de mais, dan een beetje "sloot"water met een dopje caramel aroma ff mengen met het handje tot een licht vochtig papje.

ik heb een lus in mijn hoofdlijn daar hang ik een wartel aan. aan die water doe ik het rubber van de korf en een onderlijn van 30 cm
    het antwoord op je eerste vraag: Nee, dan kan je evengoed met de match gaan vissen, de meerwaarde van een feeder/picker zit hem in het feit dat je op grote afstand (of toch afstanden die je met de stok niet haalt) heel precies kunt voeren, gevoelig kunt vissen en je aas op de bodem kunt aanbieden.
    beter is om 1feeder helemaal goed te doen dan 2 voor een kwart.
    Je voer zeven? ja je voer zeven, als je je voer zeeft bekom je een homogenere structuur waarin het vocht optimaal is verdeelt. je voer zeven zal tevens meer effect hebben dan de tover spray. Die tover spray is alles behalve realistisch, je zult er heus wel op sommige momenten een vis mee vangen, maar de vraag is of het dan aan de tover spray ligt...
    Als ik jouw bereiding van je voer zo lees dan hoor ik het woord papje niet echt graag vallen. feeder/picker voer is vrij droog aangemaakt voer met een vrij goede kleefkracht. Soms echter durf ik wel een bijna slijk te gebruiken, dit eerder voor het gigantische wolkeffect met als doelvis kleinere karpertjes (vooral kroezen)Als de verhouding van die 2blikjes de verhouding is op een halve kg voer is dat best veel, zeker als je niet veel vangt.

Reageer

• SvVoorden
      Sportvisser
      • 26-07-2002
      • 747
      • Woerden

Het voer zeven zoals ik eerder schreef is zeker belangrijk omdat je voer/vocht homogener verdeeld wordt en er meer lucht in komt. Hierdoor voelt je voer sponziger aan en zal gemakkelijker de korf uit komen. Zoals je schrijft hoe je je voer aanmaakt denk ik dat je het veel te nat maakt, een papje moet het zeker niet worden. Ga maar eens een keer kijken aan het water bij iemand die aan het feederen is, dan kun je eens kijken hoe dat voer eruit ziet. als je geen zeef hebt kun je het ook grondig tussen je handen wrijven tot het goed rul en klontvrij is. Daarna kun je je mais er bij voegen.
      Ik ben al eerder met iemand wezen feederen die geen vis ving met de feeder en de hele oorzaak van zijn mindere vangst lag in het voer. Nadat hij zijn voer beter aanmaakte ving hij gelijk meer vis.

Je vraagt hier overigens om advies maar ik heb het idee dat je ieder advies tegen probeert te spreken terwijl de adviezen die ik hoor toch goede adviezen zijn.(meer ingooien en goed voer zijn de sleutel tot succes samen met gericht gooien en de lijn achter de lijnclip)
      De toverspray komt mijns inziens pas aan bod als je de basis onder de knie hebt. Voor hetzelfde geld koop je een zeef

Succes met het vergroten je vangsten
      Sjaak van Voorden

Reageer

• hengeltje
        Veteraan

• 09-04-2008
        • 96
        • Zuid Holland

Mag ik dan even inhaken om te vragen hoeveel mm zeef je het beste kan nemen.
        Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.

Reageer

• lolo
          Geniet maar niet met mate
          • 01-05-2003
          • 3873
          • Weesp

Oorspronkelijk geplaatst door hengeltje
          Mag ik dan even inhaken om te vragen hoeveel mm zeef je het beste kan nemen.
          Als ik me niet vergist een 4 mm voerzeef.

Gr john
          Groetjes
          Johnny

Match
          Feeder
          Stok

Reageer

• Douwe
            NHSF lid van verdienste
            • 01-07-2006
            • 3136
            • Leeuwarden

Sjaak dat lijkt er tegenwoordig bij te horen ik noem het voor het gemak maar de ja maar generatie.
            Ik heb er wel eens moeite mee dat moet ik eerlijk bekennen, er komen toch allemaal goede adviezen voorbij maar er is altijd iets niet duidelijk of in ieder geval anders dan wat verwacht werd.
            Ik verwacht op een gegeven moment dat ze eens gaan vissen en gaan proberen en als er dan vragen over zijn dan is het antwoorden ook weer gemakkelijker.
            JA MAAR.
            Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

• janb
              jan b
              • 21-11-2005
              • 1982
              • 't Nieuweland

Wat zou ik vroeger ontzettend gelukkig zijn geweest met zoveel goeie en hele goeie adviezen soms heb ik het idee dat de jongere generatie het wiel nog uit wil gaan vinden als je kijkt hoe handig dat die gasten zijn op de pc snap ik niet dat er zo wie zo nog vragen zijn in de zoek functie van het forum is volgens mij alles te vinden wat iets met vissen heeft te maken op totalfishing je wilt het allemaal niet ,weten de site van Marcel vandeneynde en zo kan je nog wel even doorgaan, op wedstrijd vissen bergen info.
              Groeten van Jan de visser

Reageer

• spuiliefhebber
                Verificatie gaande...
                • 22-04-2006
                • 4156
                • onbekend

tja de jeugd is lui,ik denk dat ze het liefst online gingen vissen

Reageer

• SvVoorden
                  Sportvisser
                  • 26-07-2002
                  • 747
                  • Woerden

Het is helemaal niet mijn bedoeling om negatief te zijn. Kritisch zijn is geen probleem maar je moet gewoon wat aan kunnen nemen en het inderdaad eens proberen. Werkt het niet dan kom je erop terug.
                  Feit blijft, op je pc leer je geen vissen!

Wat de zeef betreft. 4 mm is standaard maar ik gebruik voor een wat grover voer ook wel eens een 5 mm. Ik ben begonnen met een 3 mm zeef maar voordat je daar alles doorheen hebt.De winkelier had toen geen andere zeef. Hoe fijner de zeef des te beter je voer plakt.

Verder zou ik zeggen, neem al deze tips mee naar de IJssel en je zult zien dat je geen 2 vissen per uur vangt maar al snel 4 of 5.

Veel succes
                  Sjaak van Voorden

Reageer

• janb
                    jan b
                    • 21-11-2005
                    • 1982
                    • 't Nieuweland

Sjaak helemaal met je eens je leert geen vissen met je pc ,maar de info die er op staat kun je wel in de praktijk toe passen en dan kun je met het geen je weet aan de waterkant wel een hele goeie visser worden ,maar ik denk ook dat je van het zoeken en proberen je de dingen beter kunt onthouden als dat kan en klare antwoord op je pc waar toch ook veel mening s verschillen zijn ,en daar zit jij als aankomend visser zonder ervaring tussen ,en probeer er dan maar eens achter te komen wat je van de ene visser wel kunt gebruiken en van de andere niet 'Je kan die jonge gassie's wel van allerlei onzin gaan zitten verkopen ,maar daar heeft toch niemand wat aan En als een visser met ervaring dan bemerkt dat er met al zijn info weinig of niets gedaan word dan gaat de kraan toch ook dicht. Ik ken heel veel verhalen maar vooral onzin verhalen.
                    Groeten van Jan de visser

Reageer

• Kosmozz
                      Match en Feeder
                      • 25-07-2005
                      • 1959
                      • Hannut

Probeer eens halve liter water op een kilo voer. Dan zit je al redelijk in de buurt.
                      Carpe Diem

Reageer

• spuiliefhebber
                        Verificatie gaande...
                        • 22-04-2006
                        • 4156
                        • onbekend

Oorspronkelijk geplaatst door Douwe
                        De vangsten omhoog dus het zakgeld naar beneden.

Martijn wat moet ik daar nu weer mee, ik zal het maar in dank afnemen en de weg vervolgen die ik opgegaan ben.
                        Soms is wedstrijdcontrole een aanwinst voor je zelf zal ik dan maar denken.

inderdaad douwe het was puur positief bedoeld hahahaha ja je verwacht het niet van de spuiliefhebber.

kijk ik ben geen regerend wereld kampioen maar ik lees hier gelijk wie er verstand van vissen heeft en wie niet,de meeste verhalen prik ik zo doorheen .

behalve die taalbarbaren van tegnwordich k kn r gen tauw an vastknoppen voor diegene neem is een spellingscontrole sjongejongejonge dat is niet te lezen man.

Reageer

• ironny
                          Moderator
                          • 04-04-2006
                          • 1377
                          • Hamont

Oorspronkelijk geplaatst door spuiliefhebber
                          tja de jeugd is lui,ik denk dat ze het liefst online gingen vissen
                          Is dat misschien een gat in de markt voor Wii???
                          Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• esperto
                            Sportvisser

• 16-09-2006
                            • 654
                            • Oostkamp (Brugge)

het is al geen gat niet meer (bestaat al)

Reageer

• spuiliefhebber
                              Verificatie gaande...
                              • 22-04-2006
                              • 4156
                              • onbekend

die wii geweldig belachelijk kijk die autische kindertjes nou staan met hun stokkie en dan tennis spelen op de tv wat een sukkels.

je zou jezelf eens moeten zien staan daar hahahahaha

eikenhouten atari 2600

Reageer

• DERKZZ
                                de eeuwige amateur

• 21-12-2007
                                • 89
                                • brummen

Oorspronkelijk geplaatst door SvVoorden
                                Je vraagt hier overigens om advies maar ik heb het idee dat je ieder advies tegen probeert te spreken terwijl de adviezen die ik hoor toch goede adviezen zijn.(meer ingooien en goed voer zijn de sleutel tot succes samen met gericht gooien en de lijn achter de lijnclip)
                                De toverspray komt mijns inziens pas aan bod als je de basis onder de knie hebt. Voor hetzelfde geld koop je een zeef

Succes met het vergroten je vangsten
                                ja maar...

nee ik spreek het niet tegen, maar ik probeer te achter halen waarom iets op die bepaalde manier gebeurd, zodat ik met die kennis kan inspelen op het door mij te bevissen watertje

tuurlijk als wij de aantal geviste uuren gaan tellen onderscheiden julli je van mij, julli zijn de gene met de meeste ervaring, in mijn oogen dus ook de meeste kennis. alle adviezen die mij gegeven probeer ik ook dus het is zeker niet zo dat ik het in de wind sla
                                kijk en dat het voeren en vissen geld kost, dat is geen probleem als je 2 keer in de week naar een sportschool gaat ben je ook geld kwijt

dus, ik ben zeker blij met het advies wat ik krijg,en daar ben ik ook dankbaar voor en zodra ik meer ga vangen zal ik het laten weten

Reageer

Working...