gemiddelde omhooghalen

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • SvVoorden
    Sportvisser
    • 26-07-2002
    • 747
    • Woerden

Jan: Ik ben het met je eens dat je hier veel kunt lezen maar dat je op moet passen alles te geloven omdat mensen nogal eens tegenstrijdige dingen zeggen.
    Ik lees hier regelmatig dingen die ik zelf op een heel andere manier bekijk en vaak is dat erg nuttig, soms geloof ik er gewoon niets van.
    Veel hangt af van hoe en waar je vist en waar je in gelooft. Dat je op het forum hier verder kunt komen is één, maar leren vissen is een tweede.

DERKZZ: Die hoeveelhied vis die iedereen vangt varieert per persoon maar het gaat toch vooral ook om het plezier dat je eraan beleeft. Ik snap dat je wilt weten waarom mensen bepaalde zaken op een bepaalde manier doen anders weet je niet wat je doet.
    Veel geld hoeft alles niet te kosten als je vrij gaat vissen, met een beetje maden en mais en goed aangemaakt voer kun je gewoon goede vangsten boeken.

Succes!
    Sjaak van Voorden

Reageer

• DERKZZ
      de eeuwige amateur

• 21-12-2007
      • 89
      • brummen

ha zekers

nau dan ga zaterdag ochtend een zeefje kopen, en mooi droog voertje maken, goed veel korven er in voor het vissen, en tijdens het vissen regelmatig bij voeren, ik ben benieuwd

Reageer

• hengeltje
        Veteraan

• 09-04-2008
        • 96
        • Zuid Holland

Oorspronkelijk geplaatst door DERKZZ
        ha zekers

nau dan ga zaterdag ochtend een zeefje kopen, en mooi droog voertje maken, goed veel korven er in voor het vissen, en tijdens het vissen regelmatig bij voeren, ik ben benieuwd
        Ga ik dus ook doen.............., ben ook benieuwd.
        Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.

Reageer

• feedervisser
          Met enige kennis...

• 27-03-2008
          • 389
          • merelbeke

hoi DERZZ en hengeltje

was het maar zo simpel.
          maar in werkelijkheid is het niet zo eenvoudig hoor,maar toch veel succes.

gr marnix

Reageer

• DERKZZ
            de eeuwige amateur

• 21-12-2007
            • 89
            • brummen

Oorspronkelijk geplaatst door feedervisser
            hoi DERZZ en hengeltje

was het maar zo simpel.
            maar in werkelijkheid is het niet zo eenvoudig hoor,maar toch veel succes.

gr marnix
            ok dan, nau als ik kijk naar wat hier gezegd word, dan zou ik al een aardig stuk in de buurt komen...

maar wat is jouw sleutel tot suc6 dan?

Reageer

• feedervisser
              Met enige kennis...

• 27-03-2008
              • 389
              • merelbeke

ok dan, nau als ik kijk naar wat hier gezegd word, dan zou ik al een aardig stuk in de buurt komen...

maar wat is jouw sleutel tot suc6 dan?
              door veel veel veel veel veel veel met de feeder te vissen,zo doe je meer en meer ervaring op en dan ga je er nog zoveel plezier aanbeleven.

vgr marnix

Reageer

• DERKZZ
                de eeuwige amateur

• 21-12-2007
                • 89
                • brummen

hey,

ik heb een mooi voertje gekocht, deze in 3 keer aangemaakt, en vervolgens gezeefd tot die goed in de korf bleef zitten en bij het ophalen leeg was.

door het voer zaten maden en mais.

ik heb 15 korven voor gevoerd en vervolgens om de 5 minuten opgehaald en weer voer in de korf gedaan en weer ingegooid.

ik heb de lijn clib er op gehad en steeds aardig op de zelfde plek gegooid.

ik heb gevarieerd met aas tussen maden mais en maden met mais zonder dip, en met dip. een vers de vase dip en een amandel dip (had meer weg van bitter koekjes)

ik heb onderlijnen gebruikt van 45 cm oplopend naar 1 meter
                ik heb haken gebruikt tussen 10 en 18

het reseltaat van 6 uur in de ochtend tot 4 uur in de middag
                1 winde en 2 brasems

was dit nu een pech dag of zie ik iets over het hoofd

groet

Reageer

• cquad
                  Iets met water

• 18-03-2008
                  • 361
                  • Buitenpost [FRL]

was dit nu een pech dag of zie ik iets over het hoofd

groet
                  Niet pech.. de vissen wouden gewoon niet (zeg ik altijd maar als het niet wil)

Een voorbeeld van mijn weekend:

Zaterdag met de vaste stok 8 vissen over de hele dag.. (11:00 tot 18:00)
                  Zondag had ik in het eerste half uur al 8 vissen..
                  Volg mijn voorbereidingen op twitter: http://twitter.com/cqu4d/

Reageer

• ironny
                    Moderator
                    • 04-04-2006
                    • 1377
                    • Hamont

t lijkt me dat je in ieder geval veel van de tips hebt opgevolgd. t zou gewoon kunnen dat de vis niet bijt he. soms heb je alles geprobeerd en wil het nog niet. Het is ook niet zo dat al die tips een goede vangst garanderen. wat wel jet geval is, is dat de kans op slechte vangsten kleiner wordt en dit uiteindelijk ten goede komt van je gemiddelde.

ook nog naar de diepte gekeken?
                    Het verloop van de communicatie hangt meer af van de interpretatie van de ontvanger dan van de intentie van de zender

Reageer

• DERKZZ
                      de eeuwige amateur

• 21-12-2007
                      • 89
                      • brummen

ja, dat is natuurlijk zo het blijft vissen en niet vangen

diepte...
                      dat is mischien wel iets waar ik nog helemaal geen kennis van heb.

ik vis in een dode zij tak van de ijssel ook wel de hank genaamd dit was 50 jaar terug een buiten zwembad...

ik zit meestal helemaal vooraan. ongeveer 12 meter van af het begin.

ik denk dat ik rond de 20 tot 30 meter uit de kant vis, het is ongeveer 50 meter breed.

wat ik van mijn vis colega's begrepen heb is dat de diepte daar rond de anderhalve meter tot 2 meter is.

ik zou 300 meter verder kunnen gaan zitten daar is het water tot ongeveer 4 meter diep.

maar de achter liggende gedacht is dat ze nu nog lekker willen zonnebaden en dus naar MIJN inziens op het ondiepe gedeelte zullen verblijven

zou het de moeite van het proberen waard zijn om verder op te gaan zitten?

groet

Reageer

• feedervisser
                        Met enige kennis...

• 27-03-2008
                        • 389
                        • merelbeke

ja, dat is natuurlijk zo het blijft vissen en niet vangen

diepte...
                        dat is mischien wel iets waar ik nog helemaal geen kennis van heb.

ik vis in een dode zij tak van de ijssel ook wel de hank genaamd dit was 50 jaar terug een buiten zwembad...

ik zit meestal helemaal vooraan. ongeveer 12 meter van af het begin.

ik denk dat ik rond de 20 tot 30 meter uit de kant vis, het is ongeveer 50 meter breed.

wat ik van mijn vis colega's begrepen heb is dat de diepte daar rond de anderhalve meter tot 2 meter is.

ik zou 300 meter verder kunnen gaan zitten daar is het water tot ongeveer 4 meter diep.

maar de achter liggende gedacht is dat ze nu nog lekker willen zonnebaden en dus naar MIJN inziens op het ondiepe gedeelte zullen verblijven

zou het de moeite van het proberen waard zijn om verder op te gaan zitten?

groet
                        hoi derkzz

ik heb de ijssel nog nooit in het echt gezien,maar moest ik daar vissen zou ik overal eens vissen,zo leer je een water beter kennen,ik ben ooit begonnen op een water in vlaanderen 22ha,de dieptes gaan van 1m tot 12m,ik heb daar ook overal gezeten om het water beter te leren kennen.

gr marnix

Reageer

• DERKZZ
                          de eeuwige amateur

• 21-12-2007
                          • 89
                          • brummen

Oorspronkelijk geplaatst door feedervisser
                          hoi derkzz

ik heb de ijssel nog nooit in het echt gezien,maar moest ik daar vissen zou ik overal eens vissen,zo leer je een water beter kennen,ik ben ooit begonnen op een water in vlaanderen 22ha,de dieptes gaan van 1m tot 12m,ik heb daar ook overal gezeten om het water beter te leren kennen.

gr marnix
                          ok het is een doode zijtak met een heelklein beetje stroming dus niet met de ijssel te verglijken... toen ik nog een recreative visser was ben ik destijds op die plek gaan zitten met dat de kant er mooi vlak is, en sinds het recreatieve is omgeslagen in dwangmatig ben ik nooit van plek veranderd...

maar hoe zou ik het beste op de diepte kunnen inspelen , want dat aspeckt is altijd aan mij voorbij gegaan

Reageer

• brasemvisser24
                            Newbie

• 28-09-2007
                            • 39
                            • Almere

een langere onderlijn kan helpen maar een kortere helpt soms ook erg veel, op een dag kreeg ik geen aanbeten, toen liet iemand me vissen met een onderlijn van 20 cm en ze vlogen mijn net in.
                            mvg brasemvisser24
                            brasemvisser24

Reageer

• Visser Pieter
                              Sportvisser

• 29-05-2008
                              • 366
                              • Borne

klopt het kan aan de onderlijntjes liggen, dat heb ik ook vaak.
                              Maar het kan ook aan de haak liggen natuurlijk!!!

mzzll pieter
                              Visgroet, Pieter

VISSEN NATUURLIJK

Reageer

• Douwe
                                NHSF lid van verdienste
                                • 01-07-2006
                                • 3136
                                • Leeuwarden

Derkzz geweldig dat je alle adviezen op wilt volgen, dat het geen garantie is om ook te gaan vangen is een tweede daar ben je nu achter.
                                Kleine extra tip; kijk eens naar je maden zijn ze plat dus leeggezogen is de vis er wel maar moet jij iets doen aan de lengte van je onderlijn.
                                Ik zou ook zeggen neem niet direct een kleine haak.

Nog iets ga eens vissen zonder te vissen, huhhhhhhhhhhh kan dat?
                                Jazeker dat kan, ga eens bij de vissers langs en knoop een gesprekje aan, witvissers zijn veel opener dan karpervissers.
                                Alhoewel hun geklaag over grote brasem die hun dwars zit jou weer een extra "aanbeet" heeft opgelevert.

De weg die je nu ingaat is de juiste, wacht maar eens rustig af.
                                Vissen is een hobby geen religie!

Reageer

Working...