Buis had ik maar heb ik in stukken gezaagd om een fundering te maken voor een overkapping
al weer 4 buizen in de grond voor de overkapping.jpg
Daarnaast kun je een buis niet op slot doen.
Maar je brengt me wel op een idee, wellicht dat ik de onderin iets kan maken waar de hengels in passen, alleen moet ik dan wel ruimte overhouden voor de viskist want met neergeklapte vistoel past die net in de 65 cm hoogte.
Nu eerst de vloerplaat uitzagen, gelukkig is het een stuk minder warm dan gisteren maar moet wel ruim 6m stalen plaat van 3,5mm dik gaan zagen dus denk dat ik heel wat slijpschijfjes ga verslijten.
Wat voor staal het precies is weet ik niet want het staat al meer dan een jaar buiten zonder dat het roest maar het ziet er niet uit als RVS plaat maar is wel zwaar en onhandig.
Waar ik de plaat van gekocht heb heeft geprobeerd de plaat met een plasmasnijder op maat te maken maar dat werd 1 puinhoop met dikke druppels als gevolg vandaar dat ik de plaat geschikt heb kunnen kopen want volgens hem was het te hard om te slijpen, kreeg hij het niet warm genoeg om te kunnen snijden en was het niet normaal te lassen.
Lassen hoef ik niet, plasmasnijder heb ik wel maar geen hulpmiddelen om netjes recht te snijden, dus heb speciale schijfjes voor RVS staal besteld en hoop dat het daar wel mee lukt.
Waar moet de ideale visaanhanger aan voldoen?
Collapse
X
-
een paar pvc buizen op de deksel of in je aanhangermonteren en daar je hengels in vervoeren?
Laat een reactie achter:
-
20250416_225401.jpg
Het deksel scharniert dus zo open en met de gasveren die er op zitten gaat dat ook vrij makkelijk (schat dat de klep zelf zo'n 35 Kg weegt)
Voordeel van deze aanhanger is dat hij leeg vanaf de fabriek maar zo'n 160 Kg weegt (bij mij zal hij met alles wat er bij opgezet wordt en de metalen bodem wel wat zwaarder worden)
Met 2 man konden we hem dan ook vrij eenvoudig op een andere aanhanger tillen om hem te vervoeren.
Denk dat hij er na een schoonmaakbeurt zo al een heel stuk beter uitziet.
20250418_172156.jpg
Verder wat uitgedeukt kon worden uitgedeukt en weer recht gezet en alles wat echt stuk is wordt vervangen.
Helaas zijn er geen onderdelen verkrijgbaar in Nederland maar moet alles uit Hamburg Duitsland komen en verwacht dit volgende week binnen te krijgen.
Dan zal het nog wel een paar dagen sleutelen worden want er moeten nieuwe aluminium delen op, er komt een nieuwe bodem in van roestvast metaal (houten bodem was gescheurd en er waren gaten in geboord) verder een nieuwe dissel, nieuwe achterklep, nieuwe oplooprem, nieuwe verlichting, nieuwe spatborden, nieuwe bekabeling enz.
Dus wat ik zeg er gaan best wat uurtjes inzitten, maar ik denk dan op zondag voetbal zitten kijken kost ook tijd, dus waarom dit niet in zo'n project steken?
afbeelding 1.jpg
Als alles klaar is dan zou hij er ongeveer weer zo uit moeten komen te zien
Met 205 cm dus ook lang genoeg om het foedraal met de hengels in op te bergen en daar zit ik nu een beetje mee, want hoe ga ik dat doen?
Ik zie wel eens visaanhangers waar de hengels dan bovenop alle spullen liggen (en wat met het sluiten van de klep ook regelmatig fout gaat) of dat de hengels dan ook altijd in de weg liggen om er wat anders uit te kunnen pakken.
Vandaar mijn vraag
Hoe kan ik de aanhanger van binnen het beste inrichten zodat mijn hengels veilig zijn en niet beschadigen maar ook niet elke keer weer in de weg liggen als je iets anders uit de aanhanger wilt halen?
Wie heeft een gouden idee of er ervaring mee?
Belangrijk is wel dat ik de hoogte van 65 nodig heb voor mijn viskist.
(Misschien denk je waarom zo'n verhaal in 3 delen, maar het blijkt dat je dus per post maar 3 afbeeldingen kunt plaatsen vandaar dus het geheel opgeknipt in delen)
Laat een reactie achter:
-
Bij toeval kwam ik echter een schade aanhanger tegen.
20250416_225305.jpg 20250416_225330.jpg 20250416_225341.jpg
Hij had al een poos onder de bomen gestaan en zag er niet uit maar de schade was voor de verzekeraar te groot om deze te herstellen (is wel een aanhanger die nieuw zo'n 4000 euro kost maar de dagwaarde zat op zo'n 2500-3000 euro en er zou zo'n 2750 euro aan schade aan zitten.)
Deze door de schade voor een goede prijs kunnen kopen en ben hem aan het opknappen.
Aanhanger is 205cm lang 105cm breed en 65cm hoog en geschikt tot 1000Kg. (is dus met kenteken)
Laat een reactie achter:
-
Waar moet de ideale visaanhanger aan voldoen?
In het verleden al eens een visaanhanger gebouwd
P7040330.jpg
Op zich een prima oplossing waar de viskoffer, je tassen en van alles in paste maar ga je met een paar vismaten op pad dan was hij toch snel te klein, paste de hengels er niet in kon de transportwagen niet mee enz.
Dus had me al een andere grotere gekocht waar ik dan een nieuwe opbouw op zou gaan maken.
20170715_214709_1500300522411_resized.jpg
Dus deze al helemaal gesloopt maar die staat al jaren zo
20170720_000051_1500501779155_resized.jpg
te wachten op een vervolg want het moet een gesloten aanhanger worden met deksel die ook dicht is en niet dat na een dag in de regen te hebben gestaan het water er uitgeschept moet worden.
Dus ben al lange tijd op zoek naar een kant en klaar deksel maar die dingen zijn peperduur en 5 tot 600 euro voor alleen een deksel ben je zo kwijt.Labels: Geen
Webbies Forumindex Footer
Collapse
Laat een reactie achter: