DAGELIJKSE DISCUSSIE over vangst en problemen van de laatste dag

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • kantvisser
    Bart Van Peborgh
    • 24-12-2002
    • 837
    • Koningskooikt

Vandaag met 2 vismaten naar Holland gaan vissen (waarvan 1 mijn vader was) we zijn gaan vissen in De Heen aan de Sluis Benedensas, de visvangst was zeer goed, met zen drieen hebben we veel voorn gevangen ikzelf had 113 mooie voorns dus heb ik mij goed geamuseerd vandaag + komt er nog bij dat het uitzonderlijk goed weer was het was een zalige dag, minpuntje was dat ik en vismaat allebie zijn afgevist door mijn vader (dat is zeker 20 jaar geleden dat zoiets nog eens gebeurt is) den ouwe heeft zijn trukkendoos nog is bovengehaald, met de kemp op de voorn vissen dat kan hij nog zeer goed
    Groeten van Kantvisser

Bart Van Peborgh
    Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
    Koning 2004

http://mokabe.be

Reageer

• Frederik
      Specimen Hunter
      • 05-01-2005
      • 1734

Ja Bart,

Is niet zo leuk hé om van je ouweheer op je donder te krijgen, maar voor hem zal het zeker een genot zijn.

Reageer

• sven
        Met enige kennis...
        • 17-10-2003
        • 396
        • Venlo

Hallo mensen,

Vandaag gevist aan de maas van 1200 tot 15.30 uur.
        Grof gevist(onderlijn:16/00, haak 12, 1 meter lang),grof weinig gevangen!
        1 brasem,4 voorntjes (zo klein als een sigaret), en een mega- winde verspeelt.Toen ik hem uit het water wilde scheppen floepte hij van de haak. :@
        Het waaide soms behoorlijk waardoor het sowieso al wat lastiger was.De stroming was ook behoorlijk (100 gram korf),waardoor ik volgens mij geen voerplek kon maken.

groeten sven
        groeten sven

Reageer

• Janneman

Beste Sven,

Je denkt dat je geen voerplek kunt aanleggen?? Volgens mij kan dat wél bij stroming van 100 gram.
          Kun je me uitleggen hoe je jouw voer hebt samengesteld en/of aangemaakt? Dan kan ik je misschien helpen en vang je morgen veel meer dikke platten

Te droog aangemaakt voer wordt snel weggespoeld.
          Gebruik bij jouw voertje 150 gram TTx per 1 kg voer. Heet water ruim over een bakje met TTX gieten en dat doe je ruim vantevoren (ca. 2 uren voor het vissen, mag ook in avond vooraf) en vlak voordat je naar je stek vertrekt ga je je voer aanmaken met TTX inclusief weekwater zodat je voer vocht kan opnemen en dus beter op je stek blijft.
          TTX zorgt voor verzwaring en tevens kleefkracht zodat het voer wat langer op bodem blijft kleven. Nog een bijkomend voordeel: Brasems zijn er verzot op!

Of ligt het echter aan het feit dat 100 grams korf te licht is en de feedertop meer dan 5 keer terugveerde na de worp (i.v.m. verplaatsing korf dankzij stroomdruk op je lijn). Bij mij gebeurt het 1 tot 3 keer. Je moet eens durven met zwaardere korven te proberen. Daarmee kun je preciezer een voerplek aanleggen en dus meer vis verwachten.

Succes ermee!
          Grtz Janneman

Reageer

• sven
            Met enige kennis...
            • 17-10-2003
            • 396
            • Venlo

hallo janneman,

Alvast bedankt voor de tips,ga ik allemaal uitproberen!
            Ik heb je een pive-bericht gestuurd waarin mijn voersamenstelling staat etc.,omdat ik dacht dat het anders off-topic zou zijn als we teveel over het voer babbelen.

Na het testen zal ik laten weten hoe het is gegaan.

groeten sven
            groeten sven

Reageer

• MoSSeL
              Frequent aanwezig
              • 13-10-2003
              • 130

Man man, wat een visdag.
              Vandaag gaan vissen met mijn nieuwe stok. Op een uurtje tijd had ik 1 baars, 5 voorns, 1 winde en het belangrijkste van de dag : 3 mooie schubkarpers van elk zo'n 40 cm.

Ik heb nog nooit karper gevangen met de vaste stok dus da was wel een heel leuke en nieuwe ervaring, tevens een goeie test voor mijn nieuwe hengel. Met elastiek en 0.09 onderlijn toch een leuke dril gehad en na 5 min de karper kunnen scheppen.

denk dat ik maar ga stoppen voor dit jaar want beter zal het niet meer worden

Reageer

• warhead
                Specimen Hunter
                • 27-09-2003
                • 1498
                • haacht

Daarstraks effe gevist van 4 tot half 5 op witvis voor snoekbaars. 14 witvissen en een pos gevangen. 4 balletjes voer met wat pinkies in gesmeten ter groote van een mandarijn. Vrijwel direct beginnen vangen. Kantvisser, hier hoef je dus echt niet voor naar holland te rijden. Al kan ik begrijpen dat het daar beter is.
                om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• sven
                  Met enige kennis...
                  • 17-10-2003
                  • 396
                  • Venlo

Hallo vissers,
                  Vandaag aan de maas gevist van 11.00 tot 15.30
                  12 voorns en 2 brasems gevangen,geen aanbeet gemist. 16/100 onderlijn,haakmaat 12.
                  Gevist heb ik in de vaargeul met de feeder, best lastig omdat er veel verkeer was op het water.

groeten sven
                  groeten sven

Reageer

• warhead
                    Specimen Hunter
                    • 27-09-2003
                    • 1498
                    • haacht

Vandaag gevist van 1 tot half 5 op de leuvense. Bangelijk veel voorn gevangen. Het begint een topwinter te gaan worden voor mij. Hoe zou dat nu toch komen?? En ik dacht nog om deze winter niet te vissen.
                    om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                    trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• sven
                      Met enige kennis...
                      • 17-10-2003
                      • 396
                      • Venlo

Hallo vissers,
                      vandaag van 12.30 tot 16.00 gevist aan de maas.
                      Ben grof begonnen ,16/00 haak 12,en meteen veel aanbeten gehad,bij iedere korf.
                      Omdat ik voor grote vis ging ben ik ook zo doorgegaan.Het resultaat:
                      2 brasems (redelijk kleine)
                      6 dikke voorns
                      2 kleine voorntjes
                      op de valreep 1 winde van 49 cm!!(heeft een mooi kiekje opgeleverd)
                      1 grote vis (ik weet niet welke) verspeeld, toen de onderlijn brak,de hengel stond echt zo krom als een hoepel! :@ :@

al met al toch heerlijk gevist.zonnetje,weinig tot geen wind,bijna geen scheepvaart.

groeten sven
                      groeten sven

Reageer

• pastoor
                        ...

• 02-02-2003
                        • 1118
                        • Drongelen

1 grote vis (ik weet niet welke) verspeeld, toen de onderlijn brak,de hengel stond echt zo krom als een hoepel!

He Sven wij gaan morgen ook op de Maas met een paar man.
                        Als ik een hele grote tegen kom met een angel er in zal ik aan je denken.

Reageer

• sven
                          Met enige kennis...
                          • 17-10-2003
                          • 396
                          • Venlo

Die twee grote beten op 4casters en 2 maden op de angel.

Als je hem ziet doe hem dan maar de groeten,ik denk dat die begint te lachen! :@ :@
                          groet sven
                          groeten sven

Reageer

• john van den broek
                            Specimen Hunter
                            • 30-03-2003
                            • 1089
                            • Venray

Met wie ga je morgen op de maas Jos ?
                            Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• pastoor
                              ...

• 02-02-2003
                              • 1118
                              • Drongelen

He John
                              Ik ga morgen hier aan het veer aan de zuidzijde met een van mijn broers.

Voornamelijk ga ik de theorie die we in het begin van de week doorgesproken hebben testen.
                              Ben heel benieuwd????????????

Reageer

• pastoor
                                ...

• 02-02-2003
                                • 1118
                                • Drongelen

Vandaag redelijk gevangen met de feeder op de maas.
                                41 stuks waarvan 9 brasem en 1 winde.
                                Het is nog geen winter.

Reageer

Working...