DAGELIJKSE DISCUSSIE over vangst en problemen van de laatste dag

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Patton

warhead

Kijk ik mag niet klagen, lees ook mijn bericht goed , ik zit veel in de haven, en jij spreekt over kanaal en karper. Dat de vis in de wintermaanden naar de havens trekt is al meerdere keren besproken. En daar is het goed te doen. Dus ik zie geen groot verschil. Brasem en blankvoorn vang ik er genoeg, ja wat wil ik nog meer ???
    Als ik nu op de maas ga vissen dan kan ik het vergeten. Ook het juliana kanaal is niets meer. Het lateraal kanaal...vergeet het maar. Dus blijven alleen de havens.
    Deze week wordt het weer niks...veel regen voorspeld, en windkracht 4...Als het even kan dan ga ik zeker vissen.
    Groet jullie allen.

Reageer

• hans visscher
      Newbie
      • 30-12-2003
      • 34
      • Enschede

Ik ben afgelopen zondag naar een stadsvijver wezen vissen met de match.
      Was best aardig heb drie karpers en zeven mooie voorns gevangen.
      Karpers waren ogeveer tussen de 40 en 50 cm.

Groetjes HANS.

Waar een wil is is ook vis.

Reageer

• Cor Jagt
        Sportvisser
        • 02-03-2003
        • 600
        • Emmen

Helemaal niet verkeerd hans .
        Zo te zien heb je een leuke dag gehad.
        Een visgroet "Opa" Cor Jagt

Reageer

• Fisherman Eric
          Frequent aanwezig
          • 25-08-2003
          • 187
          • amersfoort

Afgelopen zondag in de haven in mijn woonplaats gevist, erg goed gevangenmag ik wel zeggen. De laatste weken alleen maar met de match gevist en vrij veel grote voorn gevangen. De aanbeten waren erg traag maar wel zo'n beetje alle aanbeten raak. Afgelopen zondag waaide het veel te hard om met de match te vissen en heb ik de lichte feeder gebruikt, tegen al mijn verwachtingen in ving ik 22 brasemsen 3 grote voorns. Ik had niet verwacht zoveel te vangen met de feeder

Zeer veel wind, maar de vangst maakte een hoop goed!
          Groeten, Eric.

Reageer

• vissport
            Sportvisser
            • 07-01-2004
            • 756
            • Maasbracht

Ben woensdag op mijn bekende stek geen vissen met de feeder, 14 mooie brasems, waarvan 2 brasems met de bekende knobbels op de kop. Of de brasems al de paaitijd beginnen ??? In ieder geval merkwaardig. Ik heb wel geen enkele voorn gevangen. Begin om 12:15 en einde om 17:00 uur. Het was buiten 14 graden, dus lekker visweer.
            www.pa3gju.nl
            Beste groeten.

Reageer

• pastoor
              ...

• 02-02-2003
              • 1118
              • Drongelen

Zaterdag 14 febr. 3 uur gevist op het zuiderkanaal.
              Was nog steeds weinig vis te bekennen.
              Met de vaste stok een voorn van wel 12 cm.
              Met de feeder een Brasem van circa 50 cm.

Dus toch maar weer naar de Maas gegaan waar ik constateerde dat Lex ook al bezig was en lekker zat te vangen.
              Na de nodige opstart problemen uiteindelijk toch nog lekker gevangen.
              Mijn broer had er ongeveer 20 en ik 15.
              In het begin een paar kleine voorntjes en toen het tij wisselde allemaal grote Brasem en zeer grote kopvoorn.
              Het viel me wel op dat we meer grote kopvoorn vingen dan normaal, ik denk dat we er samen een stuk of 6 hadden waar van de grootste 50 cm was.

Reageer

• Lex van den Ende
                Met enige kennis...
                • 23-01-2003
                • 402
                • Tilburg

Klopt helemaal Jos.

Ik had er ook twee zeer grote kopvoorns bijzitten. Verder nog 12 dikke platten.

Het begon goed.......bij aankomst ging de Maas tekeer als een gek. Ik moest met 125 gram gaan vissen op 25 meter uit de kant. Verder was niet te vissen. Wel begom ik vrij snel vis te vangen. Ineens werd de stroming minder maar daarmee ook de beten.Verder proberen dus........ 80 gram bleef liggen op 80 meter. Echter geen beet gehad op die afstand.
                Snel dus weer terug naar de 25 meter en nog proberen dat ene beetje te verzilveren. De beten bleven uit, wat ik ook probeerde........Nog een kwartier op 50 meter geprobeerd maar ook daar kreeg ik geen beet. Weer terug naar de 25 meter want daar had ik immers de vis tot nu toe gevangen. Het laatste uur toch nog drie vissen kunnen vangen daar.

Kortom..........lekker gevist maar niet al te veel gevangen.

[Gewijzigd door Lex van den Ende op 02-15-04 at 05:44 AM]
                Groeten,

Lex.

Reageer

• pastoor
                  ...

• 02-02-2003
                  • 1118
                  • Drongelen

Vervolg is Zondag maar weer er op uit getrokken.
                  Als dit de voortekenen zijn van het jaar gaan we een geweldig seizoen tegemoet.
                  Het was heerlijk weer, geen wind en niet koud.
                  De Maas was al weer een beetje rustiger, word nu elke dag beter.

Volgens mij begint de vis echt los te komen.
                  Resultaat was 29 stuks - 24,5 kg.
                  Wat me erg opviel was dat er al honderdduizende kleine visjes langs de kant zwommen.
                  Ik heb er geen ideee van hoe groot eerste jaars visjes zijn? maar ik had sterk de indruk dat die er wel bij waren.

Al met al geeft het goede vooruitzichten.

Reageer

• john van den broek
                    Specimen Hunter
                    • 30-03-2003
                    • 1089
                    • Venray

gvd

ga ik een keer een weekend niet vissen, worden er meteen goede vangsten gemeld.

Ga toch eens een keer met mijn baas praten ( mijn vriendin wel te verstaan )
                    Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• Loek van Kersbergen
                      Met enige kennis...
                      • 03-01-2003
                      • 289
                      • Lekkerkerk

Hoi Jos,
                      Die kleine visjes waren zeer waarschijnlijk al jonge windes van dit jaar.
                      Windes paaien al vroeg, zodra het water een korte periode 5° C is gaan ze al aan het paaien. Niet zelden is de winde reeds in februari volledig uitgepaaid, dus...het zou best kunnen dat je daarvan al het gevolg gezien hebt.
                      Ik heb ze hier in de Lek nog niet bezig gezien, maar het zou goed kunnen dat ze ook hier al aan het paaien zijn.
                      Overigens..Brasem met paaiknobbels vang je soms al heel vroeg in het jaar, maar die wachten echt met paaien tot wat verder in het seizoen.
                      Groetjes, Loek
                      MATCH VISSEN IS HET MOOIST

Reageer

• sven
                        Met enige kennis...
                        • 17-10-2003
                        • 396
                        • Venlo

Vandaag maar weer es aan de maas geweest boven het stuw.Het was zo mistig dat je geen hand voor ogen zag.Eerst op een nieuwe stek geprobeerd,na 3 uurtjes toch maar weer naar mijn ouwe plekkie gelopen,en daar binnen 1.1/2 uur 4 brasems en een blei gevangen,ongeveer 10 meter uit de kant ,op een diepte van ongeveer 6 meter.
                        Gevist heb ik met de feeder,en als voer had ik het vd willikrecept uit de laatste witvis-totaal vermengd met feederbruin van fishmix.
                        groeten sven

Reageer

• warhead
                          Specimen Hunter
                          • 27-09-2003
                          • 1498
                          • haacht

Ik ben maar weer eens naar de leuvense geweest. Heb er nu met kemp leren vissen. 60 voorns op 3 uur waaronder een aantal serieuze. Je moet niet voeren, gewoon ergens een korreltje laten zakken 4 meter uit de kant en der is een voorn mee weg. Wel af en toe een aantal korrels bij voeren. Zo gaat het er nu de laatste weken aan toe.
                          Benieuwd hoe lang dit nog gaat duren.
                          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Vissport
                            Sportvisser
                            • 07-01-2004
                            • 756
                            • Maasbracht

warhead

Een vraagje, waar ontspringd de leuvense vaart, en waar eindigd die ??ik dacht dat die eindigd aan de brouwerij van stella artois. en dan gaat die richting wezemaal. De leuvense vaart is mij bekend. Maar ik weet niet waar het begin en einde is. Ben toch maar benieuwd.
                            www.pa3gju.nl
                            Beste groeten.

Reageer

• kantvisser
                              Bart Van Peborgh
                              • 24-12-2002
                              • 837
                              • Koningskooikt

De Leuvense vaart begint in Mechelen aan het Zennegat, dit is waar de Dijle en de Zenne samenkomen, daar begint het kanaal, het loopt helemaal tot in Leuven, maar waar het daar juist eindigt kan ik niet zeggen.
                              Groeten van Kantvisser

Bart Van Peborgh
                              Voorzitter Visclub: Moedige Kampers Berlaar
                              Koning 2004

http://mokabe.be

Reageer

• warhead
                                Specimen Hunter
                                • 27-09-2003
                                • 1498
                                • haacht

Inderdaad in de buurt van stella artois. (als da er nu nog is ) Zo een 40 km lang. Tof water waar echt bijna alles goed te vangen is.
                                Geen spoenken of kwinzels aanwezig.
                                om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                                trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

Working...