DAGELIJKSE DISCUSSIE over vangst en problemen van de laatste dag

Collapse
X

• Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Frederik
    Specimen Hunter
    • 05-01-2005
    • 1734

Hoi Deputy,

Vis gewoonlijk kort bij huis, morgen nog eens een uitzondering maken ga met Jos , John en paar familieleden van John op de Maas vissen.

Warm water in Vilvoorde vis ik niet zo graag zit liever in de buurt van Robson in Merksem.

Reageer

• Deputy
      Sportvisser

• 04-02-2002
      • 606
      • Lille

'k had graag meegegaan, maar mij vader is net geopereerd, zodat ik liever elke namiddag naar het ziekenhuis ga.

maar het zal wel eens lukken
      groetjes van Deputy Dog

---------------------------
      http://www.deputy.bewoner.antwerpen.be/
      http://www.marcelvandeneynde.be

Reageer

• Hyperke
        Frequent aanwezig
        • 24-09-2003
        • 126

vorig week op de markt bij de visboer een stuk of 3 vorns gezien van elk 50 cm + - ~0 ~0 te koop !!! en ook nog snoekbaars gezien ~0 ~0
        wat is het verschil tussen een TV en een microgolfoven ?

-een lantaarnpaal want een koe eet gras

Reageer

• Frederik
          Specimen Hunter
          • 05-01-2005
          • 1734

Zou fantastisch zij Deputy.

Reageer

• Fisherman Eric
            Frequent aanwezig
            • 25-08-2003
            • 187
            • amersfoort

Vandaag met 10 man een onderlinge wedstrijd aan het A.dam Rijnkanaal gehouden (ter hoogte van de maxis bj Diemen. De totale opbrengs met 10 samen was schamele 1600 gram exlusief wolhandkrab en een meeuw.

De meeuw gooide ik op een afstand van 50 meter met een voerkorf uit de lucht, hij raakte vervolgens verstrikt in in m'n lijn. Ik heb hem rustig binnen kunnen draaien en uit de verstrikte lijn kunnen halen. Even over z'n bolletje geaaid en weer vrij gelaten. Helaas werd die meeuw niet mee gewogen.

Van de 10 man waren er 3 die een visje hadden. De overige 7 deelnemers hebben in 3 uur tijd niet 1 keer beet gehad!!!!!!!!!!!!!

Schuin tegenover was een vrij grote wedstrijd. Weet iemand hoe de vangsten daar waren?

Groeten, Eric
            Groeten, Eric.

Reageer

• pastoor
              ...

• 02-02-2003
              • 1118
              • Drongelen

Ik denk dat het een slechte dag was vandaag Fisherman Eric.
              Na dat we gisteren in Meeuwen redelijk gevangen hadden met dit weer was het vandaag niks.
              Op twee plekken gezeten totaal een keer beet gehad.

Reageer

• minimus
                Specimen Hunter
                • 19-03-2003
                • 1203
                • Tilburg

Jongens het wordt winter hé. De vis trekt zich terug en brasem vangen wordt een stuk moeilijker. Ik heb mijn terrein allang naar de voorns verlegd. In de havens (zie Topic daarover) wordt al aardig vis gevangen. Op de Reusel (mijn favoriet in de winter) wordt gigantisch gevangen. Vandaag 2 uurtjes weggeweest en 85 mooie voorns gevangen. Maar koud mensen, koud. Ik zit nu aan mijn zesde borrel Schrob (hetgeen op sommige Topics wel te zien zal zijn) en heb het nog intens koud. Maar vis heb ik in ieder geval wel gezien !!
                As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• john van den broek
                  Specimen Hunter
                  • 30-03-2003
                  • 1089
                  • Venray

Ik heb gisteren al menige visser gewaarschuwd voor de slechte vangst van vandaag.
                  Plotsklaps 5 tot 8 graden vorst en van een lage druk gebied naar een hoge druk gebied binnen 24 uur !!! Al te vaak meegemaakt dat dit een garantie is voor een zeer slechte vangst.

En Mini, sorry, het heeft niets te maken dat het nu winter wordt
                  , ook in de winter zijn de vissen te vangen, maar alleen niet na zo'n grote weersverandering.

Bij Alphen op de oude maas : waar vorige week nog werd gewonnen met 52 kg, moesten de vissers blij zijn om maar 1 simpele beet te zien !!!
                  En wat hadden jullie gedacht van Zeewolde, waar menige bekende visser aanwezig was en waar vandaag gewonnen is met 1400 gram !!! Er waren ook daar vissers die nu nog wachten op hun eerste aanbeet en dit is toch een winterwatertje bij uitstek.
                  Groet John.

www.baitstore.nl

Reageer

• Fisherman Eric
                    Frequent aanwezig
                    • 25-08-2003
                    • 187
                    • amersfoort

Ik denk inderdaad dat het vissen in de havens een goede keus is. Ik heb afgelopen zaterdag bij een wedstrijd in de haven van nijkerk staan kijken, daar werd tot aan de laatste minuut volop voorn gevangen.

Ook bij ons in het valijkanaal is op een aantal plaatsen erg veel voorn te vangen, alleen ligt de gemiddelde maat rond de 8 - 12 cm. Tevens heb ik samen met een vismaat de privileges om in een haventje te vissen, ook hier vangen we grote aantallen (8 - 12 cm)

Greetz Eric

[Gewijzigd door Fisherman Eric op 12-08-03 at 05:19 PM]
                    Groeten, Eric.

Reageer

• minimus
                      Specimen Hunter
                      • 19-03-2003
                      • 1203
                      • Tilburg

Oorspronkelijk geplaatst door john van den broek

En Mini, sorry, het heeft niets te maken dat het nu winter wordt
                      , ook in de winter zijn de vissen te vangen, maar alleen niet na zo'n grote weersverandering.
                      Ik betwist ook niet dat er in de winter geen brasems te vangen zijn John, maar afgezet tegen de zomerperiode is het toch echt behelpen !! Ik las in "het visblad" een mooi artikel over "ijskoude kanaalbrasems". Daar stonden hele leuke dingen in die ik binnenkort zeker uit ga proberen. Op de stilstaande waters waar ik pleeg te vissen is echter geen brasem te vangen. Die zitten allemaal in het midden van het water en soms denk ik wel eens dat ze daar een winterslaap aan het houden zijn. Die zijn met het beste spul nog niet te vermurwen om te bijten. Op een stromend water als de Maas kan ik geen uitspraak doen. Ik zal dan ook de laatste zijn die wat dat aangaat ingewijden zoals John en Patoor tegen te spreken, maar mij dunkt dat daar in de zomer toch aanmerkelijk meer wordt gevangen dan in de winter.
                      As long as the heart beats in me, a fisherman it is that I shall be.

Reageer

• warhead
                        Specimen Hunter
                        • 27-09-2003
                        • 1498
                        • haacht

Ik zal eens een poging wagen om bij ons op de vijver een brasem te vangen. Vijver is ongeveer 4 à 5 meter diep in het midden. Denk niet dat het veel gaat opleveren. Je merkt het al in september dat het minder gaat met de brasem. En je weet dat ze er zitten, want er wordt ieder jaar 2 ton gezet en we hebben zelden dode vis.
                        Ik dacht altijd dat brasem niet beet in de winter, ook niet op een kanaal.
                        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• pastoor
                          ...

• 02-02-2003
                          • 1118
                          • Drongelen

John en Minimus volgens mij hebben jullie allebij een beetje gelijk.

Als ik kijk naar de afgelopen winter toen ik met Christ samen probeerde om op allerhande plaatsen toch de Brasem (met soms wel 5 tot 10 graden onder nul) te vangen kom je tot een aantal conlusies.

Op een aantal plaatsen zoekt de vis inderdaad schuilplekken of rustplekken op. Of dit met watertemperatuur of diepte te maken heeft weet ik niet. Zeker is ook dat ze het niet overal doen. Op de Maas is bij regelmaat ook swinters toch Brasem te vangen.

Wel is het van belang heel andere technieken te gebruiken. Er zijn momenten dat de vis op geen enkele manier te aktiveren is. Toch zijn er momenten dat ie juist wel te aktiveren is. De kleinste verandering aan de wijze van aas aanbieding of ander aas kan hier funest zijn.

Ik ben het er mee eens dat je gemiddeld minder vangt in de winter dan in de zomer alleen hoeveel minder hangt af van de visser.

Laatste weken heb ik langs vissers gezeten die je echt op onverklaarbare wijze alles voor je neus weg viste. Terwijl je zelf alles uit de kast moest halen om een visje te vangen.

Ook zat ik langs iemand die de hele morgen goed beet had maar ondanks dat ik minder beet had hij het op techniek verloor.

Naar mijn mening is in de winter wel degelijk redelijk vis te vangen maar tegelijk elke dag weer zo als wij het noemen een moeilijke visserij.
                          Als je in de winter de vis goed kan lezen kun je dan ook uitermate goed voorbereiden voor de zomer omdat je dan middels training in topvorm blijft.

Reageer

• Maximilian
                            Met enige kennis...
                            • 12-02-2003
                            • 352

Warhead,

.....als er ieder jaar opnieuw 2 ton Brasem wordt gezet en er gaan nauwelijks vissen dood moet die vijver dan inmiddels niet helemaal volzitten met Brasem? En waarom moet er ieder jaar opnieuw zo veel vis worden gezet ? Komt de Brasem in zulke vijvers niet tot voortplanting?
                            g\'day to y\'all folks,

:fish: :frog: :snail: :snog::robin::worm: :smikkel:

Reageer

• warhead
                              Specimen Hunter
                              • 27-09-2003
                              • 1498
                              • haacht

Er gaan er sowieso een aantal dood en de brasem kweekt er inderdaad niet. Ik kan alleen maar spreken over de dode vis die we zien liggen. Kunnen er ook op de bodem liggen. En dan zijn er nog de aalscholvers. Beesten zitten nu met ongeveer 50 stuks aan de vijver. Maar 2 ton is echt niet veel voor de oppervlakte. Kijk maar eens wat ze elk jaar bij dlv zetten. We hebben er inderdaad aan gedacht om dit jaar geen vis te zetten. Maar das een risico dat je een seizoen kan kosten.
                              om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                              trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

Reageer

• Maximilian
                                Met enige kennis...
                                • 12-02-2003
                                • 352

...weet je ook hoe het komt dat de Brasem zich er niet voortplant Warhead? Ik dacht dat de Brasem dat zowat in elk water wel deed. Zitten er behalve Brasem nog andere vissoorten in die vijver, worden die ook uitgezet of planten die zich wel voort?
                                g\'day to y\'all folks,

:fish: :frog: :snail: :snog::robin::worm: :smikkel:

Reageer

Working...