Rolla
De Power Pro lijn ia gewoon een goede lijn, niks mis mee.
Je nieuwe aankopen
Collapse
X
-
Ik heb vorige week in de hengelsportzaak een gevlochten lijn van Climax in de handen gehad welke dunner was dan Power Pro met als ik mij niet vergis een hogere breeksterkte.
Echter toen de beste man mij de prijs vertelde, 35 euro voor 135 meter was de keus gauw gemaakt en heb ik toch maar 10/00 Power Pro rood op laten spoelen. Deze lijn
kost 15 euro per 100 meter. Ik wilde 150 meter, maar bij het opspoelen bleek er nog maar 124 meter op de spoel te zitten. De 24 meter heb ik vervolgens cadeau gekregen en
hoefde dus maar 15 euro af te rekenen.
Ik gebruik Power Pro groen op de spinmolens en daarom leek mij het ook wel een goede keus om eens te proberen op een feedermolen. Dan mag de lijn misschien iets afwijken qua dikte,
maar de prijs is er ook naar.Laat een reactie achter:
-
KosmozzAls je naar de breeksterkte kijkt van de Neo dan kan je jezelf direct al de vraag stellen of dit de meest eerlijke lijn zal zijn.... De Ultrabraid is nog altijd de beste en de meest eerlijke op de markt denk ik. De 15/00 versie komt op ongeveer 4.5kg breeksterkte als je een simpele emmertest doet. De werkelijke diameter is in dit geval 20/00 dyneema, optisch gemeten, en dat is heel dun voor een dyneema. Ik moet het nog zien dat er lijnen zijn die een dergelijke prestatie kunnen neerzetten :-) De Daiwa 8 braid haalt het niet, en dat is een heel goede lijn. Een topklasse lijn geeft Diameter/breeksterkte = <5
Wat me opviel is dat de 8/00 van Power Pro dikker over komt dan de 9/00 van de Gamakatsu Neo. De GN is ook een stuk gladder, al is het natuurlijk nog maar de vraag hoe de lijn zich houdt na een paar keer vissen.Laat een reactie achter:
-
Gerrit
Stuur me ff een pb'tje met je adres gegevens dan kijk ik of ik in de loop van volgende week een 2m aan je kan opsturen.Laat een reactie achter:
-
Als je naar de breeksterkte kijkt van de Neo dan kan je jezelf direct al de vraag stellen of dit de meest eerlijke lijn zal zijn.... De Ultrabraid is nog altijd de beste en de meest eerlijke op de markt denk ik. De 15/00 versie komt op ongeveer 4.5kg breeksterkte als je een simpele emmertest doet. De werkelijke diameter is in dit geval 20/00 dyneema, optisch gemeten, en dat is heel dun voor een dyneema. Ik moet het nog zien dat er lijnen zijn die een dergelijke prestatie kunnen neerzetten :-) De Daiwa 8 braid haalt het niet, en dat is een heel goede lijn. Een topklasse lijn geeft Diameter/breeksterkte = <5Laat een reactie achter:
-
Ik zou hem graag een keer willen testen dus als je 2m oid. kunt missen dan krijg je een verslag terug zoals ik die eerder van andere lijnen in het topic feedervissen heb gemaakt.
Binnenkort komen er weer wat lijnen tests, oa. van een fox, Spro en rozemeijer gevlochten lijn.
suc6
GerritLaat een reactie achter:
-
-
Kijk dat zijn leuke verjaardagscadeautjes. Veel plezier er mee.Laat een reactie achter:
-
20160416_165528.jpg
Voor mn preston dutchmaster 12.8 een nieuwe molen aangeschaft. Verjaardag cadeautje
. Beide spoelen gevuld, de een met gevlochten lijn van Gamakatsu Premium Neo braid en de ander met mono lijn Shimano Technium invisitec. Ben benieuwd, de lijnen zijn me alle 2 onbekend.
Laat een reactie achter:
-
Ik zie dat de diameter ongeveer het zelfde is , alleen de samenstelling zal wel heel verschillend zijn.
Je zou met 2 hengels kunnen testen , of voeren met je eigen bollies en als haakaas de nash bollie .Laat een reactie achter:
-
Garry, ter illustratie nog foto's, bovenste is The Key van Nash en de drie onderste foto's zijn mijn eigen bodybuilders boilies met WPI.

Laat een reactie achter:
-
@garry, ja ik heb een paar kilo eigen gedraaide boilies in de vriezer, allemaal met WPI (bodybuilders eiwit) in Scopex en Fruit-tella, ik vis er ook mee maar ik vind het ook leuk om boilies te kopen. En "The Key'' van Nash wilde ik al een tijdje graag hebben, er is al zoveel over die boilie geschreven, zowel positief als negatief. Ik moet zeggen dat ik the Key inderdaad toch wel anders vind dan andere boilies, sowieso zijn ze bruin terwijl de meeste andere boilies aantrekkelijke kleurtjes hebben maar ook de flavour is anders, ze ruiken naar Tetra Min vlokken die je voert aan aquariumvissen.
En ik vang er goed op, zeelt, brasem en die karper komt één dezer dagen ook wel.
MarcoLaat een reactie achter:
-
Mooie spulletjes Rolla ! En tot zojuist wist ik niet wat een 'pannet' was.
De één een Guru fetish en de ander een Nash fetish, haha.
Ik kocht een zak (te) dure Nash 'The Key' boilies, kon het toch niet laten deze eens uit te proberen.
Ving er vanochtend vroeg wel al gelijk een fraaie zeelt op en een boel brasems, maar de gedroomde karper bleef uit.
Ook nieuw is een setje 'captive backlead', helaas wel van het verkeerde merk want Nash heeft deze niet, dit systeem werkt trouwens geweldig.
Marco

Je had toch zelf bollies gemaakt marco ? waren die niet goed genoeg dan ?
Mooie zeelt ook hoor, hier is het nog niets.Laat een reactie achter:
-
Dank je en een mooie zeelt heb je gevangen zo vroeg in het voorjaar.
Ik ben eerlijk gezegd wel fan van Guru ja.
Guru is een innovatief merk wat goede producten op de markt brengt en niet simpelweg kopieert. De rig cases en rig box zijn daar goede voorbeelden van.Laat een reactie achter:
-
Mooie spulletjes Rolla ! En tot zojuist wist ik niet wat een 'pannet' was.
De één een Guru fetish en de ander een Nash fetish, haha.
Ik kocht een zak (te) dure Nash 'The Key' boilies, kon het toch niet laten deze eens uit te proberen.
Ving er vanochtend vroeg wel al gelijk een fraaie zeelt op en een boel brasems, maar de gedroomde karper bleef uit.
Ook nieuw is een setje 'captive backlead', helaas wel van het verkeerde merk want Nash heeft deze niet, dit systeem werkt trouwens geweldig.
Marco

Laat een reactie achter:
Webbies Forumindex Footer
Collapse

Laat een reactie achter: