Je nieuwe aankopen
Collapse
X
-
Leuke aankoop. Welke Baitrunner heb je gekocht? De ST of DL?
Ik gebruik zelf de Baitrunner ST6000RA op de karperhengels als ik statisch vis, maar als ik met een hengel actief wil vissen dan ruil ik
de Baitrunner ST om voor een slagje kleiner, de Baitrunner DL4000FA.
Ik heb vandaag ook nog een aankoop gedaan. Ik heb 50 eurocent gespendeerd aan maden, zodat ik hopelijk morgen even wat blankvoorn
kan vangen om als doodaas te gebruiken.Laat een reactie achter:
-
Shimano velocity 12ft en 3lb met een shimano 10000rb baitrunner ben weer klaar voor de winter (doodaas).Laat een reactie achter:
-
Leuke aankoop. Dus nu zie je de aanbeten nog beter?
Vanmiddag bij de hengelsportzaak twee stuks van bovenstaande Olive padded rod sleeves gehaald ter vervanging van mijn foudraal.
Mijn foudraal heeft als nadeel dat je niet eenvoudig even snel een hengel er uit kunt halen, zonder het hele foudraal open te moeten ritsen c.q. klappen.
Daarnaast neemt het foudraal veel ruimte weg in de auto. Deze sleeves zijn een stuk compacter en ik kan heel eenvoudig een hengel er in doen of er uit halen.
Voor het transport van de auto naar de visstek toe leg ik beide in de Purist weighmat en klik de sleeves en mat aan de Aero quiver strap (schouderband) en ik
heb beide handen nog vrij voor andere dingen.
Verder heb ik nog een rolletje staaldraad (Drennan pike wire), wartels (Ace) en een zakje loodkogels (15 gram) meegenomen.Laat een reactie achter:
-
nieuwe aankopen
Ik heb een browning target bord gekocht met ingebouwd licht voor nachtvissen voor 50 eurie bij iys hengelsport uit Sassenheim.goede service en snel in huisLaat een reactie achter:
-
Afgelopen zondag had ik een plug, waabij splitring uitgebogen was. Voor nood een van een ander stuk kunstaas afgehaald.
Mijn nieuwst aankopen:
-1 doosje met 40 stuks splitringen, in de maat 2 (6,0 mm) van ROSCO (USA) verdeeld door Pilkmaxx
-1 Stonfo splitringtang (maat 1)
-2 zakjes VDE gemalen hennepLaat een reactie achter:
-
Het is een hele handige mat en inderdaad kun je er ook mee wegen. Naast dat je alle noodzakelijke spullen er in kunt vervoeren was het wegen ook een van de redenen
van aanschaf. Nu kan ik mijn vangst ook wegen, zonder mijn weegzak telkens mee te moeten slepen.
Hopelijk komende week de mat nog even in de praktijk testen.Laat een reactie achter:
-
Dat is een super aankoop en heel handig ,je kunt ook een grote brasem,zeelt,of andere vis er mee wegen.Laat een reactie achter:
-

Eigenlijk was ik al lange tijd toe aan een fatsoenlijke onthaakmat, maar na de vangst van de karper laatst besloten dat het nu tijd is om een goede onthaakmat te halen.
Het is de Purist Weigh Mat van Shimano geworden. Deze mat is in feite een carryall, onthaakmat en weegzak in een.
De mat beschikt over een lang vak voor de banksticks en beetmelders en over een groot vak voor een tackle box. Daarnaast heeft de net nog handige bevestigingen voor
onthaaktangen en klittenband voor het bevestigen van een hengel of landingsnet.
Laat een reactie achter:
-
Afgelopen zaterdag op een stek gevist met 30+ baarzen. Op het moment dat ik voelde dat de spinner werd gegrepen direct aangetikt, maar deze baarzen waren zo gretig
dat de dreg vol in de bek zat. Helaas waren ze daardoor slecht te onthaken. Na twee vissen toch maar besloten om te stoppen daar mijn onthaakgereedschap niet echt
geschikt is voor baars.
Ik heb een lange onthaaktang, maar die is beter geschikt voor snoek. Daarnaast is een zijkniptangetje uit de bouwmarkt ook niet alles om dreggen door te knippen.
Daarom van middag in de hengelsportzaak een kleine onthaaktang en een degelijke kniptang aangeschaft.
Greys Prowla side cutter.
Rapala forcepsLaat een reactie achter:
-
Mooie aankopen en dan is maar het even voordat het budget weer op is.
Ik was niet van plan wat te gaan kopen, maar noodgedwongen toch maar gedaan. Laatst tijdens het vissen met kleine shads had ik een vastloper aan de bodem en
na enig trekken kwam er beweging in. Ik had een tak gehaakt. Ik viste slechts een aantal meters uit de kant en het duurde dan ook maar even dat de tak aan de
kant was. Op het moment dat ik mijn shad wil bevrijden zinkt de tak met shad en al weer de diepte in. Wat bleek de snap was uitgebogen. Nu was het een tak, maar
moet er niet aandenken als een snoek mijn shad had gegrepen en het was dan gebeurd. Daarom maar andere onderlijnen gehaald van een ander merk.

-Das Fängt Ködernadel mit Kappe 18 cm (3er Pack)
Om de onderlijn door de aasvis te fleuren. Heb het geprobeerd met een lange boillienaald, maar dat was geen succes. Omdat er geen scherpe punt aan zit is
het lastig om door de aasvis te prikken.

-Cannelle Mega-flex stalen onderlijnen in 7,5 kg en 14,5 kg. Dit zijn de 1x19 stalenonderlijnen en eens zien of deze snaps niet uitbuigen.
-Omdat de hengelsportzaak een stukje rijden is heb ik ook nog een zak Record Zilver en Turbo meegenomen. Kon ik mooi de voeremmers weer bij vullen.Aangepast door Rolla; 28-07-2016, 17:47.Laat een reactie achter:
-
Hier ook weer inkopen gedaan, allemaal voor mijn zoon Rick, als hij happy is ben ik dat ook.
- 2 Nash Entity 12ft 3lb hengels met abbriviated (gedeeld) handvat, dit zijn de werpkanonnen van Nash met 50mm startoog en ja, ze werpen inderdaad gemakkelijk heel ver.
- Nash foudraal voor 2 hengels
- Nash T-shirt

En voor mij een Mitchell foudraal, ik vond de Nash foudraal voor mijn retract hengels te krap/strak zitten dus is het een Mitchell geworden.
Het hengelsportbudget voor deze maand is weer op.
Marco
Laat een reactie achter:
-
@Elsenburg;
Denk inderdaad dat de winkelier blij met mij is geweest. Echter is dit een ouder model van de Speedmaster en kon ik hem met een aardige korting kopen anders
had ik het niet gedaan.
Het handvat van de hengel is apart en de bovenzijde van reelhouder is ook afgewerkt met kurk, maar als je links kijkt op de foto zie je de reelhouder. Tussen dat korte en lange stuk kurk.
@Hans vis;
Deze lijn heeft inderdaad 10 kg trekkracht, maar aangezien de hengel een werpgewicht van 15-40 gram heeft is dit wel een mooi lijntje. Ik gebruik gewone Power Pro in de zelfde diameter
ook op een 20-40 grams spinhengel van 2.40 mtr.
Voor het penvissen op karper zou ik hem kunnen gebruiken, maar dan heb ik toch liever een langere hengel van 3.90 mtr....Laat een reactie achter:
-
15/00 Power Pro 8 slick, da's een stevig lijntje voor deze hengel, 10 kg trekkracht?
Weet je trouwens dat je nieuwe hengel ook zeer bruikbaar is om met een pennetje op die projectspiegels te vissen?Laat een reactie achter:
-
Zo zo Rolla, dat zijn mooie aankopen, de winkelier zal wel weer blij met jou geweest zijn.
Het handvat van de hengel ziet er wel een beetje apart uit, ik zie ook geen reelhouder ...???
MarcoLaat een reactie achter:
Webbies Forumindex Footer
Collapse
Laat een reactie achter: